- Liittynyt
- 24 Tammikuu 2007
- Viestit
- 2,222
Sen sijaan #27 nykyisellään lienee ihan ok.
Kyllä tuo 27 on ihan kannattava koska sillä kulkee jonkun verran koululaisia ja palvelutalolta väkeä prismaan.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Sen sijaan #27 nykyisellään lienee ihan ok.
Kyllä tuo 27 on ihan kannattava koska sillä kulkee jonkun verran koululaisia ja palvelutalolta väkeä prismaan.
Olen itsekin epäillyt toimenpiteen lainmukaisuutta, mutta onko siis lääninhallitukseen tosiaan toimitettu valitus vai sittenkin hallintokantelu? Vai onko osoite sittenkin Hämeenlinnan hallinto-oikeus? Lähteitä "syväkurkun" tiedoille?Lääninhallitukseen on muiden liikennöitsijöitten toimesta toimitettu valitus
Toimivaltainen viranomainen on siis sen perusteella väärä, ellei sitten lääninhallitus ole myöntänyt linjaliikennelupaa nimenomaan Tampereen kaupungille (eikä nimenomaisesti TKL:lle), joka sitten ikään kuin alihankkii Veolialta liikenteen.
662/1994 sanoi:4 §
Joukkoliikennepalveluiden tuottaminen ja hankkiminen
Kunnat voivat joukkoliikennepalveluita tuottaessaan ja hankkiessaan toimia tarpeen mukaan yhteistyössä toistensa kanssa. Kunta voi tuottaa ostoliikennepalveluita myös toisen kunnan alueelle.
Ostoliikennepalveluita hankittaessa tulee noudattaa julkisista hankinnoista voimassa olevia säännöksiä.
Varsinkin tulevaisuuden (2010-luvun) tilanteessa, jossa joukkoliikenteen tilaajayksikkö on seudullisen kuntayhtymän tai lautakunnan alaisuudessa.^Mutta eikös sen kilpailutuksen pitäisi mennä niin, että 40% linjoista kilpailutetaan maksimissaan jolloin 60% jää TKL:n hoidettavaksi. Tämähän osaltaan auttaisi myös kuljettajapulaan ja joitain hommia ei tarvitsisi tehdä ylitöinä. Se on sitten eri juttu, että päteekö tuo %-osuus myöhemmin vai muuttuuko se..
Mitenkähän ihmeessä se vaikuttaa kuljettajapulan vähenemiseen?