Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Linjasta 10 kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen teki Väinö Paunu Oy. Tarjouksen kaksi linja-autoa ovat normaalin kokoisia, jäähdytysilmastoituja ja maalattu tilaajaväreihin.
Mihin tarvitaan midibussrja???
Onko se omapäinen kuski se vanha rääkkä-mummo vai se nuori nainen?
Minun mielestä linja 8 olisi ainakin sopiva. Ja jos lähtee miettiin jotain muuta niin 31. Viikonloppuna linja 3 olisi mun mielestä hyvä.
Vaikea ainakaan uskoa, että kyseessä olisi Santra, eli se nuori naiskuljettaja (puolituttu, joten siksi vaikea uskoa ). Ja onhan Atro Vuolteella mieskuskeja, joka kerta 32:lla matkustaessani on ollut eri kuski.
Ihan varmasti tulee menemään, autoja tarvii välillä huoltaakin. Kun autoja tässä vaiheessa tulee kaksi näihin tilaajan hömppäväreihin, niin ainakin toinen auto linjalla tulee oleen välillä Paunu-värinen.Voiko siellä mennä muuten Paunun omissa väreissä autoa?
Olisikohan mahdollista että 10:llä näkisi Ajokki Expressin tai Wiiman?
No tuskin noita Expressejä enää kauheasti linjalla 10 nähdään, eli kun autoja ei ole enää, kuin kolme jäljellä ja kaikki liikkuvat Sahalahden suunnalla. Samoin Wiimalaisista ei ole käytännössä jäljellä, kuin 62, 64, 65 ja 70 jotka kaikki ovat vaki tehtävissä Ruutanan ja Sahalahden suunnilla. Noita vanhempia 402 lahtelaisia on sitten useampia irtonaisena. Mielestäni tuo tilaajavärien pakkokäyttö kuvastaa varsin pahasti Tampereen kaupungin Liikennelaitoksen viimeisiä monopolin säilytyksen yskähteleviä yrityksiä. Ei todellakaan missään muussa kaupungissa tai kilpailutuskohteessa ole moisia kaluston väritykseen kohdistuvia vaatimuksia.Olisikohan mahdollista että 10:llä näkisi Ajokki Expressin tai Wiiman?? Tuskinpa ne maalaa niihin 10. Toisin tuurilla siellä voisi nähdä Paunun #90 tai #91, mutta tuskinpa niitäkään. Voiko siellä mennä muuten Paunun omissa väreissä autoa? Jos menisi niin tulisiko sakkoa?
Ihan varmasti tulee menemään, autoja tarvii välillä huoltaakin. Kun autoja tässä vaiheessa tulee kaksi näihin tilaajan hömppäväreihin, niin ainakin toinen auto linjalla tulee oleen välillä Paunu-värinen.
Mutta eiköhän linjalle tule Volvo 8700RLE (uusi, EEV) ja Lahti402/L94. Varalla voi sit nähdä mitä vain matalalattiaista kalustoa (eli Scalaa, 402:sta Scaniana ja Volvona ja miksei vaikka 8700:aakin)
Niinä tulee olemaan iso joukko jo olevia tai tulevia Paunun värisiä jäähdytysilmaistotuja matalalattiabusseja. Minua oikeastaan kiinostaisi tietää, miten iso osa maan jäähdytysilmaistoiduista matalalattioista on paunulaisia, kun muualla Suomessa ei juurikaan kaupunkimatkaajaa hellitä ilmastoinnilla.
Helsingin sisäisen bussiliikenteen ensi vuodenvaihteessa voimaan tuleviin uusiin liikennöintisopimuksiin, siis niihin, joita Helb alkaa liikennöidä, on uusiin busseihin tulossa täysilmastointi. Ja ilmastointi on nyt yksi laatupisteitä nostava asia jatkossakin HKL-liikenteessä ja toivottavasti myös YTV-liikenteessä.Tämä on ihan totta. Esimerkiksi Helsingissä on väitetty, että ilmastointi ei paikallisbusseissa kannata, koska ovia availlaan niin usein ja kylmä ilma lähtee pois bussista. Käsittääkseni kuitenkin Paunulla on nähty ilmastointi silti hyväksi asiaksi, siitä ei siis tule turhan paljon lisäkuluja? Matkustusmukavuuttahan se parantaa huomattavasti kuumina päivinä, jota ei ole tarpeeksi mietitty Suomessa.
Tämä on ihan totta. Esimerkiksi Helsingissä on väitetty, että ilmastointi ei paikallisbusseissa kannata, koska ovia availlaan niin usein ja kylmä ilma lähtee pois bussista.