Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus kohteista 58 ja 59

Liittynyt
4 Lokakuu 2009
Viestit
3,232
Käynnistetään avoin tarjouskilpailu bruttokustannusperiaatteella liikennepalvelun hankkimiseksi 9.8.2021 alkaen viideksi (5) vuodeksi linjoille 40 Kangasala - Tampere, 420 Kangasala - Tays, 50 Lempäälä - Tampere, 52 Lempäälä - Tampere ja 55 Vesilahti - Lempäälä - Tampere. Hankintaan sisällytetään optio sopimuksen jatkamisesta enintään kolmella (3) vuodella.

Kohde 58: linjat 50, 52 ja 55
Kohde 59: linjat 40 ja 420 (2 autoa, linjaa ajetaan myös muissa sopimuksissa)

Kalustovaatimuksena linjojen liikenteessä on 15-metrinen telilinja-auto. Diesellinja-autojen Euro-päästöluokitusvaatimus on Euro 6. Tarjoajat voivat antaa tarjoukset liikennepalveluista vaihtoehtoisesti diesellinja-autolla (uusiutuva ja fossiilinen diesel), sähkö- tai kaasulinja-autoilla. Laatupisteytyksellä suositaan käyttövoimana uusiutuvaa dieseliä, biokaasua ja sähköä.

Hankintaan sisällytetään optio linjojen liikennöinnistä myös ajalla 7.6.-8.8.2021.
 
Paunun tilanne puolestaan käy ahtaammaksi kun voittoja ei meinaa tulla oikein millään.

Ennen kuin voidaan puhua voitoista tai voittamisesta, pitäisi edes tarjota, jonka Paunu ainakin tällä kierroksella jätti välistä.
 
Tarjousvertailu löytyy Jolilan kokouksen pöytäkirjasta. Kisa oli tiukka: Länskän ja PirTilin hintaero oli alle puoli prosenttia ja kalustopisteet olivat molemmilla samat. Pohjolan Liikenne jäi hinnassa vähän kauemmaksi, mutta parempien kalustopisteiden (sähköbussit?) ansiosta se pääsi kokonaispisteissä aika lähelle kärkikaksikkoa.
 
Oishan Pohjolan liikenne ollut ihan tervetullut myös Tampereen seudulle. Harmi kun ei nyt voittanut tällä kertaa, mut hyvä, kun heitä on alkanut kiinnostamaan myös Tampere ja Nysse-liikenne. Toivotaan että ens kerralla PL voittais jotain myös Tampereelta, ja hyvä kun hekin saivat siihen mahdollisuuden,
 
Oishan Pohjolan liikenne ollut ihan tervetullut myös Tampereen seudulle. Harmi kun ei nyt voittanut tällä kertaa, mut hyvä, kun heitä on alkanut kiinnostamaan myös Tampere ja Nysse-liikenne. Toivotaan että ens kerralla PL voittais jotain myös Tampereelta, ja hyvä kun hekin saivat siihen mahdollisuuden,

Ehkä kiinnostus liittyy siihen, kun VR on Tampereen ratikan (ja sitä korvaavien linja-autojen) operaattori.
 
Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta on päättänyt ottaa käyttöön linjojen 50, 52A, 52B, 55 ja 40, 40A, 40B, 40C, 41, 48 optiokaudet. Päätös koskee Pirkanmaan Tilausliikenne Oy:n kanssa tehtyä hankintasopimusta, jonka liikennöitsijä yrityskaupan jälkeen on nykyisin Koiviston Auto Tampere Oy.

Hankinnan sopimuskausi on 9.8.2021 – 8.8.2026, ja se on jatkettavissa kolmella yhden vuoden optiokaudella. Lempäälän ja Vesilahden kunnat sekä Kangasalan kaupunki puoltavat option käyttöönottoa.

Sopimusta jatketaan kolmella vuodella, ja se alkaa 9.8.2026 ja päättyy Nyssen talviliikenteen alkua edeltävänä sunnuntaina elokuussa 2029.


Nyssen tiedote.
 
Takaisin
Ylös