Tampereen kesäliikenne 2011

Nyt kun K12 reittikin muuttuu syksyllä, niin miksei 31 sitten voisi myös palvella Sampolan koululaisia, kun K12 ei sitten enää sitä tee.

Tuota Sampolan "ohittamista" K12:lla en kyllä ymmärrä. Varsinkin aamun ensimmäisellä lähdöllä on lähes poikkeuksetta ollut seisomakuorma, joka käytännössä purkaantuu kokonaan juuri tuolla Sampolan pysäkillä. Muutenkin tuo K12 on on hieman outo tunnus linjalle, jolla ei enää syksystä lähtien ole juurikaan mitään tekemistä Hallilan (tai edes linjan 12) kanssa. On tuolla ratkaisulla tosin hyvätkin puolensa poikittaisyhteyksien parantumisen suhteen.
 
Tuota Sampolan "ohittamista" K12:lla en kyllä ymmärrä. Varsinkin aamun ensimmäisellä lähdöllä on lähes poikkeuksetta ollut seisomakuorma, joka käytännössä purkaantuu kokonaan juuri tuolla Sampolan pysäkillä. Muutenkin tuo K12 on on hieman outo tunnus linjalle, jolla ei enää syksystä lähtien ole juurikaan mitään tekemistä Hallilan (tai edes linjan 12) kanssa. On tuolla ratkaisulla tosin hyvätkin puolensa poikittaisyhteyksien parantumisen suhteen.

Jossain vaiheessa on ollut juttua, että Sampolan yläasteen lakkauttaminen osuisi jo täksi kevääksi, jolloin K12:sta ei tarvittaisi enää nykyreitillään. Siitä huolimatta linjan 31 uudelleenreititys Sorsapuiston kautta olisi mielestäni ihan fiksua.
 
Siellä on myös Teiskon sopimusliikenteen mukanaan tuoma uusi pysäkkinimistö, ml. tämä. ;)

Valitettavasti paikkatietojärjestelmän epäyhteensopivuussyistä pallerot puuttuvat vielä kartalta.
 
Onkohan tuon linjan 91 tiedot syötetty ihan oikeinpäin tuonne järjestelmään? Otetaan esimerkiksi pysäkki Sorilanjoenahde (5215). Kaikki muut linjat näyttävät menevän (ihan oikein) kaupungin suuntaan, mutta 91 määränpäänä on Sorila, vaikkei sellaista pysäkkiä edes ko. linjan pysäkkiluettelossa edes ole.

Vai onko tässä kyseessä jokin asia, mitä en vain ymmärrä tuon linjan kiertotavassa? :D
 
Onkohan tuon linjan 91 tiedot syötetty ihan oikeinpäin tuonne järjestelmään? Otetaan esimerkiksi pysäkki Sorilanjoenahde (5215). Kaikki muut linjat näyttävät menevän (ihan oikein) kaupungin suuntaan, mutta 91 määränpäänä on Sorila, vaikkei sellaista pysäkkiä edes ko. linjan pysäkkiluettelossa edes ole.

Vai onko tässä kyseessä jokin asia, mitä en vain ymmärrä tuon linjan kiertotavassa? :D

Ilmeisesti linjat 91 ja 92B kääntyvät jossain Nurmin Teboilin tienoilla. Ne ajavat toki Pulesjärven tienhaaran kautta, joka on käytössä linjalla 90 Sorilan ajantasauspisteenä. Varsinainen Sorila-niminen pysäkkihän on siinä vieressä, Sorilan koulun takana.

Asiaan liittyen Teiskon kesäaikataulut ovat näemmä ilmaantuneet verkkoon nyt myös (kattavammin) pdf-muodossa.

Edit: Pdf-aikataulun mukaan linjojen kääntöpaikka on Ketarantiellä.
 
Viimeksi muokattu:
Olen vähän pihalla muutoksista, joten tarkoittaako tuo Teiskon alueen uudistus että Tampereen sisäiset liput kelpaavat koko linjojen 90-92 liikennöintialueella a la Siivikkala?

Onkohan tuolla linjan 28 neljännellä autolla (7:20 Sorilasta, 16:05 Pyynikintorilta) muuta liikennettä muilla linjoilla?
 
On kaiketi paikallaan täsmennys koskien linjoja 91 ja 92.

Linjat 91 ja 92 liikennöivät ensisijaisesti Sorilaan, jossa kaikki vaihdot linjoille/linjoilta 28 ja 90 tapahtuvat. Vaihtopysäkki on sama kuin ennenkin. Mitään olennaista muutosta ei nykytilanteeseen ole. Sen sijaan aiemmasta poiketen linjoja 91 ja 92 on nyt ennen liikenteen alkamista pidennetty Nurmeen, jossa niiden päätepysäkki on Ketarantie, eli ent. linjan 28 päätepysäkki. Mahdollisille uteliaille harrastajille, jotka suuntaavat Teisko-Aitolahteen, suosittelen vaihtoa Sorilassa. Paikka on kuvauksellisestikin parempi.

Jufolle lisäksi tiedoksi, että tariffijärjestelmä säilyy täysin muuttumattomana. Teisko-Aitolahti on jo nykyisellään 100% osana yhteistariffijärjestelmää. Siivikkala on eri kunnassa ja se on perinteisesti ollut aivan eri maksuvyöhykkeessä, eli km-tariffin piirissä. Teisko-Aitolahti siirtyi tasataksaan muistaakseni 3.6.1996, eli samalla kuin muukin yhteistariffiliikenne alkoi.
 
Onkohan tuolla linjan 28 neljännellä autolla (7:20 Sorilasta, 16:05 Pyynikintorilta) muuta liikennettä muilla linjoilla?

Tuo auto siirtyy tuon aamun Sorilan-lähdön jälkeen linjalle 4, jossa pyöriikin sitten ainoana autona aina tuohon 15:35 lähtöön saakka. Iltapäivällä Pyynikintorin 16:05 lähdöllä tuo 28 jatkaa Sorilasta 91:nä Aitoniemeen yhden lähdön verran.
 
Tuo auto siirtyy tuon aamun Sorilan-lähdön jälkeen linjalle 4, jossa pyöriikin sitten ainoana autona aina tuohon 15:35 lähtöön saakka. Iltapäivällä Pyynikintorin 16:05 lähdöllä tuo 28 jatkaa Sorilasta 91:nä Aitoniemeen yhden lähdön verran.

Tämäpäs mielenkiintoista! Minä kun luulin voittaneeni kilpailutuksessa linjojen 91 ja 92 liikennöinnin...

Pekka;)
 
Tämäpäs mielenkiintoista! Minä kun luulin voittaneeni kilpailutuksessa linjojen 91 ja 92 liikennöinnin...

Pekka;)

Niin minäkin luulin, mutta näemmä tilaaja voi tehdä välillä aika persoonallisia ratkaisuja. :D Lieneekö tuossa sitten takana jotain ideaa, että saadaan vaihdoton yhteys ruuhka-aikaan Aitoniemeen päin menijöille. Mene ja tiedä. :D

Tosin en yhtään ihmettelisi, jos ensi talven liikenteessä löytyisi Y17 tai Y20, joka ajaa ruuhka-aikaan yhden lähdön suuntaansa, kun huomataan, ettei siihen teliautoon ihan oikeasti mahdu samaa määrää ihmisiä kuin niveleen...
 
Jufolle lisäksi tiedoksi, että tariffijärjestelmä säilyy täysin muuttumattomana. Teisko-Aitolahti on jo nykyisellään 100% osana yhteistariffijärjestelmää. Siivikkala on eri kunnassa ja se on perinteisesti ollut aivan eri maksuvyöhykkeessä, eli km-tariffin piirissä. Teisko-Aitolahti siirtyi tasataksaan muistaakseni 3.6.1996, eli samalla kuin muukin yhteistariffiliikenne alkoi.

Tarkoittaako tämä, että voin jo nykyään matkustaa Tampereen sisäisellä taksalla esim. Pyynikintorilta Kaanaaseen? En tätä tiennytkään, tosin ei ole ollut koskaan asiaa matkustaa tuohon suuntaan. Luulin, että Tampereen sisäisen liikenteen lipun voimassaoloalue päättyy Sorilaan.
 
Tarkoittaako tämä, että voin jo nykyään matkustaa Tampereen sisäisellä taksalla esim. Pyynikintorilta Kaanaaseen? En tätä tiennytkään, tosin ei ole ollut koskaan asiaa matkustaa tuohon suuntaan. Luulin, että Tampereen sisäisen liikenteen lipun voimassaoloalue päättyy Sorilaan.
Näin on. Eikun menoks ulkomaille Teiskoon 2,50 eurolla ja arvokortilla vieläkin edullisemmin:lol:
 
Takaisin
Ylös