Tampereen kesäliikenne 2013

Paitsi että Ylöjärvelle linja 13 myös yövuorot, erikoisuutena lähtöminuutit tällöin Keskustorilta Hermiaan :18, samoin linjalla 5 Vuorekseen yöliikenne (tarkemmin 23:20P,L ja 0:20P,L -lähdöt).

Linjalla 13 on ollut jo nyt talvella Ylöjärvelle (Vuorentaustaan) viikonloppuisin yöliikenne, siihen nähden tuossa ei mitään uutta ole. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Niin, olihan joukossa vielä linja 22 Keskustorille, pysäkille O kuten linja 37. http://aikataulut.tampere.fi/?line=22

Ja kympille kyllä tarkoitin tunnin vuoroväliä, tiiä sitte miks kirjotin puolen tunnin.

Linja 20 kyllä pysähtyy Keskustorilla mahtavissa paikoissa, Särkänniemeen päin mentäessä ihan syrjäisin pysäkki B ja rautatieasemalle taas keskeisin K.
 
Öh, luenko jotenkin väärin näitä TJ:n aikatauluja, vai tuleeko linjalle 20 oikeasti 4 minuutin vuoroväli arkiaamupäivään osuudelle Keskusta-Särkänniemi?

Lähdöt pysäkiltä 0052 Pikkupalatsi suuntaan Särkänniemi

Koodi:
9  13  43
10 09S 13 39S 43
11 09S 13 43
12 13  43

ja vastaavasti toiseen suuntaan pysäkiltä 0063 Särkänniemi http://aikataulut.tampere.fi/?stop=63&direction=2&showLines=20

Koodi:
9  20  50
10 15S 20 45S 50
11 20  50
...mahtaa olla tuohon aikaan hirveästi väkeä poistumassa Särkänniemestä :D
 
Järkevintä olisi ollut laittaa 16 ja 20 käyttämään samaa pysäkkiä Särkänniemeen päin mennessä, nyt matkustaja joutuu torilla arpomaan kahden pysäkin välillä, kumpi auto tulee ensin. Toisaalta kyllä ymmärrän, että tuo D-pysäkki on sen verran täyteen ängetty, ettei siihen haluta enää enempää autoja tunkea.

25 olisi pitänyt jo alkujaan laittaa vajaakäytössä olevalle B-pysäkille.
 
Hervantalaiset saavat jälleen kesäsunnuntaisin tottua bussien myöhästelyyn, varsinkin linjalla 30, jossa autoja kiertää näinä päivinä vain 3, tehden linjasivun ajoajaksi 30 minuuttia suuntaansa, mikä on jo aiempina vuosina todettu käytännön mahdottomuudeksi etenkin päiväsaikaan jo matkustajamääränsäkin takia. Samaan aikaan kolmosella ajetaan pyhisin Lahdesjärvelle puolen tunnin välein saaliinaan lähinnä tyhjiä penkkejä. Olisi tuon Lahdesjärven pään voinut jo kesällä jättää pyhisin täysin ajamatta, tai vaihtoehtoisesti 60 minuutin vuorovälillä, niin olisi autoja vapautunut niitä enemmän tarvitseville linjoille.

Ymmärrän, että Jolilla on säästökuuri menossa, mutta miksi pitää ylläpitää täysin turhaa liikennettä, jonka linja 5 etenkin kesäaikaan korvaa täysin? Ei se voi siitä ABC:n kohdalta puuttuvasta pysäkkiparistakaan olla kiinni, paikalle voisi viedä vaikka betoniporsaan päähän tilapäisen pysäkkimerkin, kunnes työ ehditään hoitaa kunnolla loppuun...
 
13:n myöhäiset lähdöt eivät näemmä enää kierrä lainkaan Raholan kautta. Ylöjärvelle menijöiden kannalta sujuvampaa, kun ei tarvitse tuota pitkää sakkolenkkiä kiertää. 29:llä Raholan suunnan liikennettä on jatkettu niin, että viimeinen lähtö on klo 23:45 torilta, mutta jos tuon jälkeen mielii Ala-Raholan suuntaan, tulee pitkähkö kävelymatka.

Aamun ensimmäiset 13:n lähdöt toki kiertävät Raholan kautta entiseen malliin.

18:lla ei ole arkiaamuisin lainkaan 3:45 lähtöä Keskustorilta Haukiluoman suuntaan, vaan ensimmäinen lähtö tällä linjalla on arkiaamuisin Haukiluomasta klo 4:20. Bongattu myös jossain 18:n vuorossa kilvet TAYS - ATALA. Jos tuo on tulossa kaikkiin TAYS:n ohittaviin linjoihin, niin 16:lla alkaa olla kilvissä hieman ahtaanpuoleista; "TAYS - LEINOLA - KIVELIÖNKATU". :D

Aikataulukirjassa on muuten virhe; Y23:n lähtöaika keskustorilta on arkipäivisin 4:45, ei 4:40. Sama virhe näyttää majailevan nettipalvelussakin.

Edelleenkään en ymmärrä logiikkaa laittaa 16 ja 20 pysähtymään eri laitureissa keskustorilla Särkänniemeen mennessä. Yritetäänkö tässä sitten hoitaa hommaa niin, että paikalliset käyttävät tuota 16:tta, ja turistit 20:ä. :p

Monikohan muuten Annalan suunnalla odottaa maanantaiaamuna bussia väärällä pysäkillä; tuosta muutoksesta kun ei kovin isosti ole missään ilmoitettu vasta kuin viime tingassa...
 
Ajaisikohan muuten TKL nuo linjan 20S vuorot, kun juuri autolla #251 ottaessani ajoon oli linjakilvissä valmiina 20S SÄRKÄNNIEMI?
 
Kyllä, nämä 20:n lisälähdöt on TKL:lta tilattu, en nyt muista suoraa, mihin autokiertoihin ne oli liitetty.
 
Monikohan muuten Annalan suunnalla odottaa maanantaiaamuna bussia väärällä pysäkillä; tuosta muutoksesta kun ei kovin isosti ole missään ilmoitettu vasta kuin viime tingassa...

Hikivuorenkadun asukkaat on ainakin olleet näreissään muutoksesta, kun käytännössä kaikki palvelut on Kaukajärvellä.
 
Hikivuorenkadun asukkaat on ainakin olleet näreissään muutoksesta, kun käytännössä kaikki palvelut on Kaukajärvellä.
Voihan sitä aina vaihtaa linjalta 20 linjalle 22 Juvankadulla. ;) Hyvä vain, että tuosta sakkolenkkireliikistä päästään eroon. Ceterum censeo 22:n voisi jossain vaiheessa haaroittaa, toinen haara Hikivuorenkatua Levonmäkeen ja toinen Juvankatua Kangasalan rajalle.
 
Linja 20 on ollut kesäkaudellakin jo kymmentä minuuttia myöhässä. Tälle uudelle reitille kun on varattuna ajoaikaa 5 minuuttia enemmän verrattuna viime talvikauteen, mikä on turistien käteismaksamisesta johtuvan viiveen takia todella vähän. Kyllä, matkailijalippu on olemassa, mutta ainakin edelliskesinä sitä on käytetty todella vähän. Samaan aikaan kuitenkin vaaditaan mm. ovijarruja etuoviin.

Miksi kaikki uudet aikataulut pitää laatia takapuoli edellä puuhun -tyylillä (so. liian kireiksi) joita sitten korjataan monta vuotta, jotta saadaan ne edes jotenkin luotettavalle tasolle, vrt. tapaus 29, kun länsipää jatkettiin keskustorilta Raholaan. Lopputalvesta jouduttiin mm. ajattamaan yksi 39:llä Pyynikintorille lopettanut vuoro 29:nä keskustorilta Linnainmaalle, että varsinaiset vuorot saivat aikataulua edes hieman kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös