Tampereen raitiovaunuhavaintoja 2020

30.12.

Huonoa onnea matkassa vuoden ollessa jo lopuillaan, Tampereen raitiovaunu on joutunut kolariin keskiviikkona 30.12.2020. Onnettomuus on tapahtunut YLEn uutisen mukaan Nekalantien / Hervannan valtaväylän liittymässä.

Ajonopeudet olivat uutisen mukaan pienet, kolarin seurauksetkin melko vähäiset. Henkilövahinkoja ei uutisen mukaan tullut. Onnettomuuteen joutunut auto jouduttiin kuitenkin viemään hinaamalla pois.
 
30.12.

Huonoa onnea matkassa vuoden ollessa jo lopuillaan, Tampereen raitiovaunu on joutunut kolariin keskiviikkona 30.12.2020. Onnettomuus on tapahtunut YLEn uutisen mukaan Nekalantien / Hervannan valtaväylän liittymässä.

Ajonopeudet olivat uutisen mukaan pienet, kolarin seurauksetkin melko vähäiset. Henkilövahinkoja ei uutisen mukaan tullut. Onnettomuuteen joutunut auto jouduttiin kuitenkin viemään hinaamalla pois.

Taksi on törttöillyt juuri siinä paikassa, jota harrastajien keskuudessa on pidetty kaikkein riskialtteimpana koko radalla. Jos tuossa vielä pari taksia ajaa itsensä ratikan alle ennen elokuuta, niin uskaltaisikohan toivoa puomeja tuohon?
 
Poliisilta on tullut uutta tietoa koskien kolaria https://yle.fi/uutiset/3-11720450

Tärkeimpinä asioina lienee seuraavat:

"– Kyllä siellä valot olivat päällä ja ne oli havannoitukin. Varmaan tähän liittyy jonkinlaista uuden kulkuneuvoon liittyvää havannointiongelmaa."

" ja poliisin mukaan kaupunkilaisten pitää opetella liikennesäännöt."

Voinee siis sanoa että puhtaasti välinpitämättömyyttä.
 
Voinee siis sanoa että puhtaasti välinpitämättömyyttä.
...vai pelkkää tottumattomuutta? ;)

Itsekin olen huomannut, että joissain paikoissa, joista on ajanut lukuisia kertoja, on vaikea tottua uusiin liikennejärjestelyihin. Esimerkiksi, jos on tottunut jonkun risteyksen olevan tasa-arvoinen risteys, niin on vaikeaa omaksua, mikäli se on jossain vaiheessa muuttunut väistämisvelvolliseksi/etuajo-oikeutetuksi risteykseksi.
 
Takaisin
Ylös