Tapiolan uusi bussiterminaali

Kas kun sekä 550 että 551 aijotaan ajaa Westendinasemalle asti. Luulisi että 6min välein kulkeva 551 yksistään riittäisi, kun paikka ei ole enää joukkoliikenteen solmukohta.
 
Kas kun sekä 550 että 551 aijotaan ajaa Westendinasemalle asti. Luulisi että 6min välein kulkeva 551 yksistään riittäisi, kun paikka ei ole enää joukkoliikenteen solmukohta.

Vaikea niitä on kääntää uudessa terminaalissakaan ympäri, kun Merituulentien, Pohjantien ja Etelätuulentien risteyksessä ei taida edelleenkään olla kiertoliittymää. Olisi hienoa, jos 510/551 voisi jatkua jonain "liityntä"linjana Tapiolasta länteen päin, jotta syntyisi runsaasti uusia vaihdottomia yhteyksiä - esimerkiksi Kuitenmäkeen korvaamalla linjan 125.
 
Onkohan uusi terminaali lämmitetty vai samanlainen tuulitunneli kuin vanha? Sitten ihmettelen minne kuljettajien taukoparkki on sijoitettu. Ymmärtääkseni kun kaikki väliaikaisratkaisut piti poistua uuden terminaalin avautumisen myötä.
 
Bussiterminaalin myötä varmaankin Pohjantie rauhoittuu huomattavasti. Ja tapiolalaiset voivat vihdoinkin odottaa bussejaan sisällä lämmössä tammikuun pakkasissa.
 
Kas kun sekä 550 että 551 aijotaan ajaa Westendinasemalle asti. Luulisi että 6min välein kulkeva 551 yksistään riittäisi, kun paikka ei ole enää joukkoliikenteen solmukohta.

Westendinasema ja Tapiolansolmu on edelleen merkittävä solmukohta metron liikennöintiaikojen ulkopuolella, jolloin iso osa Espoon yöliikenteestä ohittaa ne. Myös metron liikennöintiaikoina niistä menee jonkin verran busseja, tosin ihan murto-osa metroa edeltävästä ajasta.
 
Takaisin
Ylös