Waltsu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 812
Itse olen miettinyt kuutoslinjan ajamista Pitkämäen kautta Suikkilaan ja Länsikeskukseen. Reitti olisi suikkilalaisille nopeampi ja avaisi uuden yhteyden Pitkämäen yli. Ongelmana on päätepysäkin paikka Länsikeskuksessa - ehkä Asentajankadulle uusien kerrostalojen luo - sekä se, että Talinkorventiellä ajettaisiin 61:n kanssa "ristiin", ts. eri puolelta katua keskustaan - toisaalta niin tehdään jo nyt sekä Jyrkkälässä että Uittamolla. Kuutoselta jäävä aukko Satakunnantiellä ei liene suuri, ajaahan siellä 11-sarja sekä osan matkaa myös Nättinummen ja Kuninkojan linjat. Pyhäliikennehän Suikkilasta Satakunnantielle on jo lopetettu.
Pääskyvuoren laella olevalle uudelle asuntoalueelle voisi myös vetää jokapäiväisen linjan palvelulinjan tilalle. Reitti voisi kulkea Hippoksentien kautta keskustaan ja turhan korttelirallin välttämiseksi sen voisi yhdistää vaikkapa Muhkurin linjaan.
Myllyn rengaslinja 420/421 voisi kenties ajaa Runosmäen ja torin välin Kaerlantietä ja Raunistulan puistotietä. Nykyinen peräkkäinajo 18:n kanssa poistuisi ja saataisiin yhteys Runosmäestä Tampereentien Prismaan ja muihin alueen liikkeisiin.
Raision suunnalla voisi kokeilla esim. Petäsmäki - Raisionkaari - Vaisaari - Pernontie - pikatie - Turku -ruuhkalinjaa. Raisionkaaren varressa on asutusta ja jopa pysäkitkin rakennettuna, vain linja puuttuu.
Ja sitten ne Littoisten linjat mutkat: Jospa Kultanummi ja Palomäki hoidettaisiin omana linjanaan Hämeentien kautta ja 110 ajaisi Verkakaarelle suorempaa reittiä Littoisten läpi? Tai sitten Littoisten läpi Palomäkeen ja toinen linja Hämeentien kautta Kultanummi - Littoinen - Verkakaari - Kaarina?
Paattisten V-vuorot voisivat kaikki ajaa moottoritietä ja ne voisi numeroida 25/251:ksi. Nykyään ajetaan samalla numerolla liian lähellä keskustaa liian erilaista reittiä.
Pääskyvuoren laella olevalle uudelle asuntoalueelle voisi myös vetää jokapäiväisen linjan palvelulinjan tilalle. Reitti voisi kulkea Hippoksentien kautta keskustaan ja turhan korttelirallin välttämiseksi sen voisi yhdistää vaikkapa Muhkurin linjaan.
Myllyn rengaslinja 420/421 voisi kenties ajaa Runosmäen ja torin välin Kaerlantietä ja Raunistulan puistotietä. Nykyinen peräkkäinajo 18:n kanssa poistuisi ja saataisiin yhteys Runosmäestä Tampereentien Prismaan ja muihin alueen liikkeisiin.
Raision suunnalla voisi kokeilla esim. Petäsmäki - Raisionkaari - Vaisaari - Pernontie - pikatie - Turku -ruuhkalinjaa. Raisionkaaren varressa on asutusta ja jopa pysäkitkin rakennettuna, vain linja puuttuu.
Ja sitten ne Littoisten linjat mutkat: Jospa Kultanummi ja Palomäki hoidettaisiin omana linjanaan Hämeentien kautta ja 110 ajaisi Verkakaarelle suorempaa reittiä Littoisten läpi? Tai sitten Littoisten läpi Palomäkeen ja toinen linja Hämeentien kautta Kultanummi - Littoinen - Verkakaari - Kaarina?
Paattisten V-vuorot voisivat kaikki ajaa moottoritietä ja ne voisi numeroida 25/251:ksi. Nykyään ajetaan samalla numerolla liian lähellä keskustaa liian erilaista reittiä.