Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Antero Alku sanoi:Ja vielä hitaammin, jos mennään laippauran yli. Isku on suurempi, eikä risteyskään kestä.
Rattivaunu sanoi:Sen sijaan linjalla 6 on joinakin päivinä liikkunut Bochum-pyörillä varustettu vaunu #230, jonka kulku vastaa aika paljon kemkimin luonnehdintaa. Mm. tänään sunnuntaina (16.7.) #230 oli kuutosella.
#230:n Bochum-pyörät ovat tietääkseni ihan liikennelaitoksen oma kokeilu. Aika näyttää mihin kokeilu johtaa. Noita asioita joudutaan arvioimaan varsin monelta kantilta, tietenkin kustannuksetkin huomioiden. Vaikea sanoa, mikä tässä on kynnyskysymys, kun on kuitenkin hyvin laajoista ongelmista kyse kaiken kaikkiaan.kemkim sanoi:Miksi muut ratikat eivät ole varustetu näillä hyvillä Bochum-pyörillä? Säästösyyt?
kemkim sanoi:Miksi muut ratikat eivät ole varustetu näillä hyvillä Bochum-pyörillä? Säästösyyt?
No tänään 207 oli ainakin iltaruuhkassa linjalla 6 vuorossa 155. Tämäkö on ensihavainto siitä linjalla?sarod sanoi:Mitäs 207:lle kuuluu? Onko se edelleenkään käynyt linjalla? Bongasin sen Vallilan pihalla pari päivää sitten, mutta ei siltikään ole linjalla tainut käydä?
Kyydissä oltiin. Ei se äänetön ollut muttei myöskään äänekkäämpi kuin esim. vaunu 38, jolla tuli matkustettua 207:n perässä. Lisäksi 38:n nivelestä kuului kunnon räminää. Mutta olikohan 38:ssa ns. "loppuun kuluneet" pyörät.339-DF sanoi:Taitaapa olla! Vielä sunnuntaina SRS:n kokouksessa pohdiskeltiin, miksi 207:n tulo linjalle on kestänyt niin kauan. Olitko kyydissä? Huomasiko kulussa mitään eroja esim. ristikoiden kohdalla?
Eikös tuo ole kahden vuoroin vilkkuvan keltaisen varoitusopastin. Se varoittaa siitä, että raitiovaunu tulee autokaistalle. Jos kuvassa palava keltainen on jatkuva, opastimen tekniikka lienee rikki ja vilkuttelu on loppunut.Albert sanoi:http://www.raitiovaunu.fi/kuvat/207hie.jpg
Kuvassa vaunu 207 eilen Hietalahdessa. Kuvan oikeassa reunassa on opastin, joka näyttää pysyvää keltaista. Ei liittyne autoliikenteeseen, koska sillion minunkin pitäisi tietää mistä se kertoo. . Tietääkö joku opastimen tarkoituksen?
Onhan se. Vaan tosiaan oikea "vilkku" on pimeä ja vasemmassa pysyvä keltainen. Silloinhan se ei tarkoittane mitään?Antero Alku sanoi:Eikös tuo ole kahden vuoroin vilkkuvan keltaisen varoitusopastin. Se varoittaa siitä, että raitiovaunu tulee autokaistalle. Jos kuvassa palava keltainen on jatkuva, opastimen tekniikka lienee rikki ja vilkuttelu on loppunut.
Tänään klo 20.00 alkaen MTV3:lla tulee "45 minuuttia" -ohjelma, jonka yhtenä aiheena on "Helsingin surkeat raitiovaunukaupat". Ajattelin vain, että käsiteltävä aihe voisi liittyä jollakin tavalla Variotrameihin...