"Terästetyt" Variot

Mielestäni 207 ei ole vielä ollut linjalla Saksasta tulon jälkeen, vaan on edelleen varustelussa.
 
Sen sijaan linjalla 6 on joinakin päivinä liikkunut Bochum-pyörillä varustettu vaunu #230, jonka kulku vastaa aika paljon kemkimin luonnehdintaa. Mm. tänään sunnuntaina (16.7.) #230 oli kuutosella.
 
Vs: Kysymys. "Terästetyt variot"

Antero Alku sanoi:
Ja vielä hitaammin, jos mennään laippauran yli. Isku on suurempi, eikä risteyskään kestä.

Tuo ei tullut mieleen ollenkaan. Olisi pitänyt miettiä pidemmälle...
 
Rattivaunu sanoi:
Sen sijaan linjalla 6 on joinakin päivinä liikkunut Bochum-pyörillä varustettu vaunu #230, jonka kulku vastaa aika paljon kemkimin luonnehdintaa. Mm. tänään sunnuntaina (16.7.) #230 oli kuutosella.

Miksi muut ratikat eivät ole varustetu näillä hyvillä Bochum-pyörillä? Säästösyyt?
 
kemkim sanoi:
Miksi muut ratikat eivät ole varustetu näillä hyvillä Bochum-pyörillä? Säästösyyt?
#230:n Bochum-pyörät ovat tietääkseni ihan liikennelaitoksen oma kokeilu. Aika näyttää mihin kokeilu johtaa. Noita asioita joudutaan arvioimaan varsin monelta kantilta, tietenkin kustannuksetkin huomioiden. Vaikea sanoa, mikä tässä on kynnyskysymys, kun on kuitenkin hyvin laajoista ongelmista kyse kaiken kaikkiaan.
 
Missä 207?

Mitäs 207:lle kuuluu? Onko se edelleenkään käynyt linjalla? Bongasin sen Vallilan pihalla pari päivää sitten, mutta ei siltikään ole linjalla tainut käydä?

Ja onko jollakin ensikäden tietoa mitä kaikkea 207-paralle on tehty?
 
Vs: Missä 207?

sarod sanoi:
Mitäs 207:lle kuuluu? Onko se edelleenkään käynyt linjalla? Bongasin sen Vallilan pihalla pari päivää sitten, mutta ei siltikään ole linjalla tainut käydä?
No tänään 207 oli ainakin iltaruuhkassa linjalla 6 vuorossa 155. Tämäkö on ensihavainto siitä linjalla?
 
Taitaapa olla! Vielä sunnuntaina SRS:n kokouksessa pohdiskeltiin, miksi 207:n tulo linjalle on kestänyt niin kauan. Olitko kyydissä? Huomasiko kulussa mitään eroja esim. ristikoiden kohdalla?
 
339-DF sanoi:
Taitaapa olla! Vielä sunnuntaina SRS:n kokouksessa pohdiskeltiin, miksi 207:n tulo linjalle on kestänyt niin kauan. Olitko kyydissä? Huomasiko kulussa mitään eroja esim. ristikoiden kohdalla?
Kyydissä oltiin. Ei se äänetön ollut muttei myöskään äänekkäämpi kuin esim. vaunu 38, jolla tuli matkustettua 207:n perässä. Lisäksi 38:n nivelestä kuului kunnon räminää. Mutta olikohan 38:ssa ns. "loppuun kuluneet" pyörät.
Mikä lie oli syynä siihen, että 17 aikaan seuraava vuoro ajoi aivan perässä. Vauhtia nimittäin oli aivan mukavasti aina kun liikennevalosumputus antoi myöden.
17.30 aikaan jo seuraavakin vuoro oli alle kahden minuutin päässä. No se tietysti johtuu siitäkin, että 207:n pysäkkiajat vain kasvoivat "matkustajatulvan" vuoksi.
http://www.raitiovaunu.fi/kuvat/207hie.jpg
Kuvassa vaunu 207 eilen Hietalahdessa. Kuvan oikeassa reunassa on opastin, joka näyttää pysyvää keltaista. Ei liittyne autoliikenteeseen, koska sillion minunkin pitäisi tietää mistä se kertoo. :). Tietääkö joku opastimen tarkoituksen?
 
Viimeksi muokattu:
Albert sanoi:
http://www.raitiovaunu.fi/kuvat/207hie.jpg
Kuvassa vaunu 207 eilen Hietalahdessa. Kuvan oikeassa reunassa on opastin, joka näyttää pysyvää keltaista. Ei liittyne autoliikenteeseen, koska sillion minunkin pitäisi tietää mistä se kertoo. :). Tietääkö joku opastimen tarkoituksen?
Eikös tuo ole kahden vuoroin vilkkuvan keltaisen varoitusopastin. Se varoittaa siitä, että raitiovaunu tulee autokaistalle. Jos kuvassa palava keltainen on jatkuva, opastimen tekniikka lienee rikki ja vilkuttelu on loppunut.

Antero
 
Antero Alku sanoi:
Eikös tuo ole kahden vuoroin vilkkuvan keltaisen varoitusopastin. Se varoittaa siitä, että raitiovaunu tulee autokaistalle. Jos kuvassa palava keltainen on jatkuva, opastimen tekniikka lienee rikki ja vilkuttelu on loppunut.
Onhan se. Vaan tosiaan oikea "vilkku" on pimeä ja vasemmassa pysyvä keltainen. Silloinhan se ei tarkoittane mitään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tänään klo 20.00 alkaen MTV3:lla tulee "45 minuuttia" -ohjelma, jonka yhtenä aiheena on "Helsingin surkeat raitiovaunukaupat". Ajattelin vain, että käsiteltävä aihe voisi liittyä jollakin tavalla Variotrameihin...
 
Takaisin
Ylös