Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

Ainakin linja 53 tuntuu kulkevan ihan tyhjänä, ainoastaan entisellä 51:n reittiosuudella on sentään jonkun verran ollu käyttäjiä.
 
Ainakin linja 53 tuntuu kulkevan ihan tyhjänä, ainoastaan entisellä 51:n reittiosuudella on sentään jonkun verran ollu käyttäjiä.

Itse kyydissä ollessa oli taas päinvastainen kokemus aamuysiltä Arabianrannan suuntaan, eli 51:n reittiä mentiin yksittäisten matkustajien kanssa ja vanhan 52:n osuudella oli huomattavasti enemmän porukkaa.
 
Itse kyydissä ollessa oli taas päinvastainen kokemus aamuysiltä Arabianrannan suuntaan, eli 51:n reittiä mentiin yksittäisten matkustajien kanssa ja vanhan 52:n osuudella oli huomattavasti enemmän porukkaa.
Itse on tullu mentyä molempiin suuntiin ja eniten nousijoita on ollu välillä Pitäjänmäen asema - Thalianaukio. Vähiten nousijoita on ollu erityisesti Maunulan ja Oulunkylän välisellä osuudella, Ogelin ja Arabian välillä korkeintaan ollu ehkä 3-5 matkustajaa.
 
434, miksi tämä ylipäänsä on vieläkin olemassa eikä jo yhdistetty jonkun linjan kanssa?!

533. Ajaa täysin samaa reittiä Kauniaisista eteenpäin 532 rinnalla. Järvenperä ei nyt ole niin iso joukkoliikenteen käyttöalue että sinne tarvisi erikseen viedä omalla linjalla väkeä kun pääseehän sieltä jo Leppävaaraan sekä Espooseen. Korvaava vaihtoehto 533 tilalle voisi olla 532K joka kulkisi kerran tunnissa nykyisen 533 reittiä. Reittioppaan mukaan ajankohtaa vaihdellen Omenaan vaihdollinen yhteys on aina vain ja ainoastaan 5 minuuttia hitaampi. Kauniaisista tulevat voivat mennä 549 Graniin ja siellä vaihtaa 532
 
434 oli muistaakseni jatkettuna Kivistön kaavarungossa Riipiläntien kautta Lapinkylän asemalle, eli se odottelee alueen laajentumista radan eteläpuolelle.

532 loppuu ensi syksynä ja se yhdistyy linjaan 544, siten että Kivenlahdesta Suurpeltoon mennään suurinpiirtein 544 nykyistä reittiä ja siitä pohjoiseen 532:n reittiä Leppävaaraan. Kummankin linjan puuttuvat osat korvaa runkolinja 520. Kauniasista 549:llä tulojoille ei kai ole vaihtopysäkkiä Kehä II:n ja Turunväylän risteyksessä, josta voisi vaihtaa 520:lle.

Lisäksi 533:n on jatkumassa Hyljelahteen korvaten 111:n hännän Matinkylästä.
 
Kiitos tästä. En ole noin perehtynyt asiaan mutta kuulostaa jo paljon järkevämmältä! Vaikkakin ikävä niiden kannalta jotka Leppävaaraan matkustavat 544. Ei olekaan enää pikalinja moottoritietä ja kehiä pitkin
 
533 toimii Granissa lähinnä liityntälinjana asemalta Lipparantaan ja Järvenperään päin. Vuoroväli on kyllä aivan liian tiheä, siitä olen samaa mieltä.
 
533 toimii Granissa lähinnä liityntälinjana asemalta Lipparantaan ja Järvenperään päin. Vuoroväli on kyllä aivan liian tiheä, siitä olen samaa mieltä.

Ei ole liian tiheä!

Sen jälkeen kun HSL karsi rajulla kädellä 321:n vuorotiheytttä Järvenperä-Elielinaukio niin 533 + juna on ainoa järkevä vaihtoehto enää.

[EDIT:] Kauniaisten lukioiden opppilaat ovat toinen suuri 533:n käyttäjäryhmä.

t. Rainer
 
Viimeksi muokattu:
533 kulki kai Vanhakartanoon asti ennen, mutta lyhennettiin Järvenperään jossain linjastouudistuksessa. Muistelisin, että Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien luonnoksessa se olisi ollut tarkoitus pidentää takaisin, mutta siitä luovuttiin jo ennen kuin 321 päätettiin säilyttää.

434:sta vielä; Kävin vilkaisemassa Kivistön keskustan kaavarunkoa, ja siinä Keimolanmäestä tuleva linja kulkeekin puoleenväliin Kivistön ja Lapinkylän aseman väliä radan pohjoispuolella ja vasta sitten ylittää radan uutta yhteyttä ja tulee Lapinkylän asemalle radan eteläpuolta. Minulla on kuitenkin hämärä muistikuva, että koronanaikaisessa Kivistön asukastilasuudessa olisi kerrottu 434:n ensivaiheessa jatkuvat suoraan radan eteläpuolelle lähitulevaisuudessa, mutta en nyt löydä mitään sellaista aineistoa.
 
Viimeksi muokattu:
434, miksi tämä ylipäänsä on vieläkin olemassa eikä jo yhdistetty jonkun linjan kanssa?!

533. Ajaa täysin samaa reittiä Kauniaisista eteenpäin 532 rinnalla. Järvenperä ei nyt ole niin iso joukkoliikenteen käyttöalue että sinne tarvisi erikseen viedä omalla linjalla väkeä kun pääseehän sieltä jo Leppävaaraan sekä Espooseen. Korvaava vaihtoehto 533 tilalle voisi olla 532K joka kulkisi kerran tunnissa nykyisen 533 reittiä. Reittioppaan mukaan ajankohtaa vaihdellen Omenaan vaihdollinen yhteys on aina vain ja ainoastaan 5 minuuttia hitaampi. Kauniaisista tulevat voivat mennä 549 Graniin ja siellä vaihtaa 532

Siis ajaa samaa reittiä välin Nihtisilta - Matinkylä. 532 jatkaa Nihtisillasta Karamalmin kautta Leppävaaraan. Siis 532 ei mene Kauniaisiin. Kyllä 533 on hyvä lisä esimerkiksi Suurpellon ja Kauniaisten yhteyksiin. 532 ja 533 on tahdistettu keskenään, joten kyllä ton pitäisi toimia ihan hyvin.
 
532 loppuu ensi syksynä ja se yhdistyy linjaan 544, siten että Kivenlahdesta Suurpeltoon mennään suurinpiirtein 544 nykyistä reittiä ja siitä pohjoiseen 532:n reittiä Leppävaaraan. Kummankin linjan puuttuvat osat korvaa runkolinja 520. Kauniasista 549:llä tulojoille ei kai ole vaihtopysäkkiä Kehä II:n ja Turunväylän risteyksessä, josta voisi vaihtaa 520:lle.

Myös 543 loppuu ja yhdistetään tuon 544 kanssa, jolloin myös sen vuoroväli tihenee ja alkaa viikonloput ajamaan. 544 tulee sitä myötä mainittu reittimuutos myös.
 
Takaisin
Ylös