Mieleeni tuli hiljattain idea junayhteydestä, joka kulkisi Turusta Karjaan-Hyvinkään radan kautta Karjalaan, esim. Lappeenrantaan tai vaikkapa Venäjälle asti. Juna lähtisi Turusta aamulla Ruotsin laivojen tultua, ja päivän aikana ehtii käymään ainakin Lappeenrannassa ja tulla illaksi takaisin vähän ennen Ruotsin laivojen lähtöä. Juna voisi olla pikajuna ainakin aluksi.
Sähköt taitavat tulla Hanko-Hyvinkää -radalle melko pian, niin koko yhteyden voi ajaa sähköllä. Ja jos/kun Rantarataa joskus oikaistaan, juna voisi siirtyä sille radalle, kääntyen Lohjalla kohti Hyvinkäätä.
Muutenkin mielestäni pitäisi Karjaan ja Hyvinkään välillä olla jotain matkustajaliikennettä, esim. jotkut Hangon Dm12-vuorot voisivat jatkaa Hyvinkäälle tai Riihimäelle. Uskoisin että matkustajia tulisi enemmän kuin nykyään on esim. Iisalmen ja Ylivieskan välillä.
Otan mielelläni kommentteja vastaan.
Lisäys: Perustelisin tämän yhteyden niin, että nyt on Turusta aika kankea yhteys Karjalaan - vaihtaa pitää Toijalassa, Riihimäellä ja Lahdessa, ja matkustusmukavuus kärsii silloin kovasti, varsinkin kun välissä on pakko mennä lähijunalla
Sähköt taitavat tulla Hanko-Hyvinkää -radalle melko pian, niin koko yhteyden voi ajaa sähköllä. Ja jos/kun Rantarataa joskus oikaistaan, juna voisi siirtyä sille radalle, kääntyen Lohjalla kohti Hyvinkäätä.
Muutenkin mielestäni pitäisi Karjaan ja Hyvinkään välillä olla jotain matkustajaliikennettä, esim. jotkut Hangon Dm12-vuorot voisivat jatkaa Hyvinkäälle tai Riihimäelle. Uskoisin että matkustajia tulisi enemmän kuin nykyään on esim. Iisalmen ja Ylivieskan välillä.
Otan mielelläni kommentteja vastaan.
Lisäys: Perustelisin tämän yhteyden niin, että nyt on Turusta aika kankea yhteys Karjalaan - vaihtaa pitää Toijalassa, Riihimäellä ja Lahdessa, ja matkustusmukavuus kärsii silloin kovasti, varsinkin kun välissä on pakko mennä lähijunalla
Viimeksi muokattu: