Turun firmojen autoista

Harmi homma, olivat siistejä pelejä ulkoisesti ja sisältä, niinkuin turkubussin vehkeet on.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:39 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:36 ----------

Tuohan on selvästi jokin näistä jo pitempään myynnissä olleista ex. GS-Busseista. Oiskohan peräti vm. 2008 muistaakseni. Näitähän oli jossain myynnissä 3kpl 15 metrisiä ja 5(?)kpl 13,7 metrisiä, joten tuliskohan sitten muitakin yksilöitä tänne Suomeen vielä likenteeseen...?

Näitä on myynnissä vähän joka puolella ja määrät heittelee, En osaa sanoa että tulisiko, ruotillehan tuli 2 kpl 12 metristä? ja Helsinkiin tollanen roikko tuli kans
 
V-S Bussipalvelut on hankkinut kolme Westendin Linjan Ivecoa.

#15 (ZJH-473), ex. WL #73
#16 (ZJH-414), ex. WL #14
#17 (CHL-642), ex. WL #21
 
Lehtimäen Liikenne on kuulopuheitten mukaan hankkinut Turun Kaupunkiliikenteeltä 2 Kpl HZZ kilpisiä 8700 volvoja.
 
Lehtimäen Liikenne on kuulopuheitten mukaan hankkinut Turun Kaupunkiliikenteeltä 2 Kpl HZZ kilpisiä 8700 volvoja.
Mihinkähän siellä vielä tarvitaan autoja? Onkohan käynnissä jokin uudelleenjärjestely autojen suhteen, eli että näitä uusia 9700S UG-volvoja siirtyisi muutama vankemmin tilausajorinkiin ja tilalle koululaislinjoihin noita?
 
Mihinkähän siellä vielä tarvitaan autoja? Onkohan käynnissä jokin uudelleenjärjestely autojen suhteen, eli että näitä uusia 9700S UG-volvoja siirtyisi muutama vankemmin tilausajorinkiin ja tilalle koululaislinjoihin noita?
Vai halutaankohan löystää pikkasen autokiertoa että pääsee autoja huoltoihin ja siivouksiin, Citarot alkaa olla monet jo kolhittuja sieltä täältä ja sisällä ei ole siivottu aina muutamaan päivään.
 
Kaksi OmniExpressiä tuli Liedossa vastaan jokunen viikko sitten. Varmasti Tuklille.
 
Jossain oli juttua että TLO (#4) teipattu korkea Säffle (Volvo 8500) oli palanut. Lisätään tieto nyt tähänkin ketjuun siitä. Alkuperäistä viesti en löytänyt.
 
Tämä kyseinen numerolla 5 oleva oli jo ainakin heinäkuussa maalattuna "Turun" väreihin ja joku jo oli sen kuvannut silloin.
 
Miten toi nyt menee, voiko Tukl hankkia edelleen Scaniaa, vai onko pakotettu hankkimaan edullisinta merkkiä? Siis miten tarkkaa on perustella valinta tällaisessa hankinnassa. Varmaan esim. kotimaisen korin suosiminen olisi hyvä perustelu.
 
Muistaakseni ? Julkisissa hankinnoissa ei voi määritellä, että tuote pitää olla valmistettu tietyssä maassa. Se johtaa protektionismiin ja on siksi kiellettyä.
LISÄYS
Enpä tosiaankaan tiedä pitääkö TUKL:n noudattaa lakia julkisista hankinnoista, vai onko se vapautettu siitä kilpailullisin perustein.
Jos on vapautettu, niin kotimaisen suosimiselle ei lienne esteitä.
 
Viimeksi muokattu:
2014 paikkeilla sinne tuli 10 (?) kpl Scanioita, tuskin ne halvimpia oli. Uusia Volvoja ei ole tullut hybridien jälkeen.
 
Takaisin
Ylös