Waltsu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 812
Teinpä Turun kilpailupaketeista pienen hintavertailun eri tekijöiden osalta. Taulukon perusteella voi sitten vaikkapa analysoida, mitkä tekijät vaikuttavat hintojen määräytymiseen.
Linjojen 80-88 ja 99 kilometrikorvausten pienuus johtunee siitä, että linjat eivät käy lainkaan keskustassa ja meno on siten jouhevampaa kuin muilla linjoilla.
Linjan 100 tuntien kalleuden syynä lienee se, että linjaa ajetaan "satunnaisesti" ja se on siten ylityöpainotteinen. Johtuuko satasen kilometrien kalleus siitä, että matsi- ja messubussit ovat usein tupaten täynnä ja polttoaineen kulutus sen mukainen?
Mutta miksi Kakskerran vuoropäivät ovat selvästi kalliimpia kuin muiden kohteiden? Pitkät siirtoajotko syynä?
Sopimuksen alulla suhteessa kilpailutuksen historiaan on varmaan oma vaikutuksensa silläkin, kuten linjan 18 hintatasosta voimme päätellä. Linjat 12 ja 20 ovat parhaillaan kilpailutusvuorossa, tulevaa hintatasoa voivat rohkeimmat alkaa veikata...
Linjojen 80-88 ja 99 kilometrikorvausten pienuus johtunee siitä, että linjat eivät käy lainkaan keskustassa ja meno on siten jouhevampaa kuin muilla linjoilla.
Linjan 100 tuntien kalleuden syynä lienee se, että linjaa ajetaan "satunnaisesti" ja se on siten ylityöpainotteinen. Johtuuko satasen kilometrien kalleus siitä, että matsi- ja messubussit ovat usein tupaten täynnä ja polttoaineen kulutus sen mukainen?
Mutta miksi Kakskerran vuoropäivät ovat selvästi kalliimpia kuin muiden kohteiden? Pitkät siirtoajotko syynä?
Sopimuksen alulla suhteessa kilpailutuksen historiaan on varmaan oma vaikutuksensa silläkin, kuten linjan 18 hintatasosta voimme päätellä. Linjat 12 ja 20 ovat parhaillaan kilpailutusvuorossa, tulevaa hintatasoa voivat rohkeimmat alkaa veikata...