Pointtini on se uusrenesanssitalo, tai muu pienipiirteisempi, nimenomaan sen takia että se ei ole niin selkeä antaa enemmän anteeksi vaikka massoittelun suhteen. Semminkin kun uudet rakennelmat on yhä isompia.Esimerkiksi Helsingissä on KSV:ssa jokunen arkkitehti joka on mieltynyt pitsipuusiltoihin, kyllä semmoinenkin voi epäonnistua mutta kauheaa hirvitystä on tuolla tyylillä vaikea tehdä.Vielä vaikeampaa kuin eleettömän arkkitehtuurin hallinta on tehdä onnistunutta "wau-arkkitehtuuria" tai koristeellista.
Myllysillan paikalle olisi kuitenkin ollut oleellisesti vaikeampaa tehdä onnistunut esimerkiksi Ultrixin kannattama riippusilta tai koristeellinen silta kuin tehdä onnistunut eleetön silta.
"Tylsyys on rumuutta" on myös sikäli huono maksiimi, että siinä voi aina itse määritellä mikä on tylsää. Kyllä myös esimerkiksi uusrenessanssikermakakkutalo tai tökerömpi jugend-ornamenttinen talo voi olla tylsä.
Lisäksi tietenkin se miltä etäisyydeltä vaikkapa silta havaitaan vaikuttaa, mutta nopeus vaikuttaa myös. Esimerkiksi nauhatoimistot on ihan järkevää arkkitehtuuria jos ajattelee että ne koetaan (pimeällä) 80 kiitävästä autosta, jalankulkijavauhdilla ne ovat tylsiä. Samoin sillan köydet tuottaa vauhdissa jännän efektin. Funkkiksen vaakasuorat vauhtiviivat muuten liittyy tuohon. Kysymys on siitä kenelle tehdään, kävelyaikakauden sillat ovat sellaisia katettuja katuja juuri tämän takia.
Ymmärrän toki aikataulut ja muut syyt Myllysillan kohdalla, eli yo. yleisemmällä tasolla.