Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ongelmana tässä asiassa on Linja-autoliiton joukkoliikennelakiin lobbaama siirtymäajan liikennöintisopimuksia koskeva pykälä, jonka vuoksi ennen 1.7.2014 on hyvin vaikeaa tehdä muutoksia. Siirtymäajan liikennöintisopimusten ajan nykyinen liikenne on periaatteessa jäädytetty. Uusia reittejä tai palveluita ei saa tilata siirtymäajan liikennöintisopimusten perusteella vaan ne pitää palvelusopimusasetuksen mukaan kilpailuttaa.Näkisin, että on hyvin teennäistä odottaa johonkin vuosien päähän, jos kerran korjattavia kohteita palvelutason osalta on.
Samaa mieltä. Miksi koskea linjanumeroihin, kun vakikayttäjillä (tässä tapauksessa Turun seudulla vakituisesti asuvilla) on kenties vahva mielikuva siitä, minkä numeroisella bussilla pääsee minnekin. Esimerkki: vaikka joukkoliikenne on minulle harrastus, on minulla edelleen vahva muistikuva/mielikuva, että Tampereella 5 -linjan bussi kulki aikoinaan Vehmaisiin. Lähitulevaisuudessa samalla numerolla pääseekin ihan muualle. Tällainen hidas muutos vielä menettelee, mutta koko numeroinnin kertarysäysuudistus ei varmastikaan ole matkustajan mieleen?Näkisin, että on hyvin teennäistä odottaa johonkin vuosien päähän, jos kerran korjattavia kohteita palvelutason osalta on.
Myös linjaston sotkeminen ja uudelleennumerointi kertarysäyksellä on todennäköisesti vain sekoittava tekijä. Vakikäyttäjillehän tässä linjoja ajetaan, eikä kerran kymmenessä vuodessa Turkuun tulevalle turistille, joka osaa numeroita ehkä sormien lukumäärän verran. Selkeyttä on pysyvyys.
Killerpop ilmeisestikin tarkoitti tässä, että uudistustarpeita löytyy jo Turun rajojen sisäpuolelta? Niillehän on kenties mahdollista tehdä jotain ennen tuota mainittua maagisen "edistyksellistä" aikarajaa.Ongelmana tässä asiassa on Linja-autoliiton joukkoliikennelakiin lobbaama siirtymäajan liikennöintisopimuksia koskeva pykälä, jonka vuoksi ennen 1.7.2014 on hyvin vaikeaa tehdä muutoksia.
Tällainen hidas muutos vielä menettelee, mutta koko numeroinnin kertarysäysuudistus ei varmastikaan ole matkustajan mieleen?
Killerpop ilmeisestikin tarkoitti tässä, että uudistustarpeita löytyy jo Turun rajojen sisäpuolelta? Niillehän on kenties mahdollista tehdä jotain ennen tuota mainittua maagisen "edistyksellistä" aikarajaa.
Ongelmana tässä asiassa on Linja-autoliiton joukkoliikennelakiin lobbaama siirtymäajan liikennöintisopimuksia koskeva pykälä, jonka vuoksi ennen 1.7.2014 on hyvin vaikeaa tehdä muutoksia. Siirtymäajan liikennöintisopimusten ajan nykyinen liikenne on periaatteessa jäädytetty. Uusia reittejä tai palveluita ei saa tilata siirtymäajan liikennöintisopimusten perusteella vaan ne pitää palvelusopimusasetuksen mukaan kilpailuttaa.
Valitettavasti tosin siirtymäajan liikennöintisopimusten hengen vastaisesti liikennöitsijät ovat jo merkittävästi vähentäneet palveluita esimerkiksi Naantalin linjalla kesäaikaan (4 vuoroa 6 vuoron sijaan tunnissa) ja Kaarinassa. Tämä on jo johtanut joukkoliikennematkustuksen selvään laskuun.
No jaa, kaupungeissa, jotka ovat tehneet näitä kertarysäysuudistuksia, ovat matkamäärät nousseet sitten kerralla 15-30% koko järjestelmässä (esim. Malmö, Jönköping) tai ko. linjoilla (Tukholma, Göteborg).
Ketjun otsikkona on Turun seudun linjasto 1.7.2014 alkaen eli silloin kun kilpailutetut liikennöintisopimukset astuvat pääosin voimaan.
Miksei TLO ja muut saa jatkoaikaa reittiluvilleen 2.12.2019 kun en löydä mainintaa muusta kuin että YTV-alueella 30.6.2014 asti?
Mihin tietoon muuten perustuu väite, että kesäajan 15 min vuoroväli Tku-Naantali välillä on johtanut matkustusmäärien laskuun?.