Waltsu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 782
Nyt on alkanut tihkua tietoa Turun kauppatorin alle rakennettavan parkkiluolan vaikutuksista bussiliikenteeseen.
Huhtikuussa torikauppa siirtyy Yliopistonkadulle, ja ainakin taksiasema joudutaan siirtämään pois torimyyjien tieltä. Samaisella kadunpätkällä on myös sekä linjojen 300-303 lähtöpysäkki että tilausajojen ja fölibussien taukoparkki. Mitenköhän nIiden käy?
Syksyllä 2018 on tarkoitus siirtää kaikki bussiliikenne pois torin varresta, jonne ne palaavat syksyllä 2020. Reittejä ei aiota muuttaa sitä mukaa, kun toriparkin rakentaminen etenee, vaan koko paketti siirretään kerralla koko rakentamisen ajaksi. Liikenne keskitetään tämän hetken arvion mukaan Linnankadulle Brahenkadun ja Kristiinankadun väliselle alueelle sekä mahdollisesti Aurakadulle. Keskustaan päättyville linjoille on kaavailtu päätepysäkiksi Puutoria ja linja-autoasemaa.
Huhtikuussa torikauppa siirtyy Yliopistonkadulle, ja ainakin taksiasema joudutaan siirtämään pois torimyyjien tieltä. Samaisella kadunpätkällä on myös sekä linjojen 300-303 lähtöpysäkki että tilausajojen ja fölibussien taukoparkki. Mitenköhän nIiden käy?
Syksyllä 2018 on tarkoitus siirtää kaikki bussiliikenne pois torin varresta, jonne ne palaavat syksyllä 2020. Reittejä ei aiota muuttaa sitä mukaa, kun toriparkin rakentaminen etenee, vaan koko paketti siirretään kerralla koko rakentamisen ajaksi. Liikenne keskitetään tämän hetken arvion mukaan Linnankadulle Brahenkadun ja Kristiinankadun väliselle alueelle sekä mahdollisesti Aurakadulle. Keskustaan päättyville linjoille on kaavailtu päätepysäkiksi Puutoria ja linja-autoasemaa.