Uudet bussit 2007

Uudet bussit Tampereella 2007.

Onko kenelläkään tietoa, koska nuo uudet bussit tulevat?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vantaalla Kaivokselan pihassa oli eilen yksi Volvo 8700LE-mallinen lähiliikenneauto ilman rekisterikilpiä. Bussin kyljissä oli samanlaiset Volvon "mainokset" kuin Länsilinjojen vastaavissa yksilöissä #91 ja #92, tosin mitään uuteen taloon viittaavaa tekstiä ei kyljistä löytynyt. En nyt tarkkaan tiedä Tampereen seutulinjayritysten tämän vuoden hankinnoista, mutta lienee mahdollista, että tämä yksilö siirtyy pian Tampereelle päin.
 
Vantaalla Kaivokselan pihassa oli eilen yksi Volvo 8700LE-mallinen lähiliikenneauto ilman rekisterikilpiä. Bussin kyljissä oli samanlaiset Volvon "mainokset" kuin Länsilinjojen vastaavissa yksilöissä #91 ja #92, tosin mitään uuteen taloon viittaavaa tekstiä ei kyljistä löytynyt. En nyt tarkkaan tiedä Tampereen seutulinjayritysten tämän vuoden hankinnoista, mutta lienee mahdollista, että tämä yksilö siirtyy pian Tampereelle päin.
tervetuloa vain, mutta noi mainosteipit oli ja meni, jospa sama paketti on myyty jonnekin muualle- toivottavasti tänne silti.... sama Scalaalailu tympii!
 
Jos se Tampereen seudulle tulee, niin sitten mitä ilmeisimmin Paunun laivastoon.
 
Vantaalla Kaivokselan pihassa oli eilen yksi Volvo 8700LE-mallinen lähiliikenneauto ilman rekisterikilpiä. Bussin kyljissä oli samanlaiset Volvon "mainokset" kuin Länsilinjojen vastaavissa yksilöissä #91 ja #92, tosin mitään uuteen taloon viittaavaa tekstiä ei kyljistä löytynyt. En nyt tarkkaan tiedä Tampereen seutulinjayritysten tämän vuoden hankinnoista, mutta lienee mahdollista, että tämä yksilö siirtyy pian Tampereelle päin.
Ilmeisesti jonkin sortin esittelypeli. Saman auton olin havaitsevinani maaliskuussa samaisessa ympäristössä. Kyllähän se Tampereellekin voi siirtyä, täällä kun on tuo Volvon
tehdas. Tuskin kuitenkaan pysyvämmin.
 
Sain juuri tietää, että tämän kuukauden aikana tulee 2ensimmäistä teli-Scalaa joissa on ilmaistointi. (Ainoat joissa on ilmastointi.) En tiedä mitkä ovat numerot.
 
Sain juuri tietää, että tämän kuukauden aikana tulee 2ensimmäistä teli-Scalaa joissa on ilmaistointi. (Ainoat joissa on ilmastointi.) En tiedä mitkä ovat numerot.

Ai, istuitko mahdollisesti samassa bussissa (205/19, Atala-Keskustori) kanssani, kun keskustelin aiheesta kuljettajan kanssa? :)
 
Ai, istuitko mahdollisesti samassa bussissa (205/19, Atala-Keskustori) kanssani, kun keskustelin aiheesta kuljettajan kanssa? :)

Ei, kun soitin yhdelle tutulle joka on töissä Tkl:llä, se vaan kertoi. Kyllä se ilmastointi näillä kuumilla keleillä ihan terää tekee.
 
Kyllä se ilmastointi näillä kuumilla keleillä ihan terää tekee.

Ilmastointi tekee terää kesäkuumalla, totta. Toisaalta ilmastointilaitteeseen useimmiten integroitu kattokanavalämmitys saa aikaan talvipakkasilla huomattavasti tasaisemman ja nopeamman lämmityksen, kuin pelkästään pattereilla lämmitettäessä. Samalla auton sisäilma pysyy huomattavasti raikkaampana, koska laitteisto työntää koneellisesti raitista ilmaa lämmityskennojen kautta autoon. Ilmastoimattomissa, varsin heikosti tuuletetuissa busseissa on monasti talvella tunkkainen ja huono sisäilma. Automaattisesti toimiva lämmitys-/ilmastointijärjestelmä on hyvä konsti tuonkin ehkäisemiseen.

Vielä yksi positiivinen seikka tulee mieleeni, etenkin keväisin kun kadut pölisevät voimakkaasti kuivuuttaan. Tällöin automaatti-ilmastointi pitää bussin periaatteessa jatkuvasti ylipaineisena puhaltamalla kattokanavien kautta (tarvittaessa lämmitettyä) ilmaa autoon. Niinpä ovia pysäkillä avattaessa autoon tunkeutuu huomattavasti vähemän katupölyä, kuin autoon, jossa ei kattokanavapuhallus tai ilmastointi ole päällä. Tässäkin kattokanavalämmityksen hyödyt korostuvat etenkin kelillä, jolloin pelkkää lämmittämätöntä ulkoilmaa puhaltavaa kanavapuhallusta ei ole järkevää, eikä oikein mahdollistakaan pitää päällä.
 
Vielä yksi positiivinen seikka tulee mieleeni, etenkin keväisin kun kadut pölisevät voimakkaasti kuivuuttaan.

Vielä jos tähän ylipaineiseen ilmanvaihtoon yhdistettäisiin ulkoilman suodatus, jotta pakokaasuhiukkaset jäisivät tulematta bussin sisälle, olisi matkustajilla ja kuljettajalla terveellisempi ympäristö olla.
 
Samalla auton sisäilma pysyy huomattavasti raikkaampana, koska laitteisto työntää koneellisesti raitista ilmaa lämmityskennojen kautta autoon. Ilmastoimattomissa, varsin heikosti tuuletetuissa busseissa on monasti talvella tunkkainen ja huono sisäilma. Automaattisesti toimiva lämmitys-/ilmastointijärjestelmä on hyvä konsti tuonkin ehkäisemiseen..

Se on ihan totta... tuntuu välillä, kun on enemmän porukkaa autossa, että happi loppuu.
 
N.klo 14 tuli Kangasalantiellä vastaan Lahdesta päin tuleva Tkl:n väreissä oleva ihan uusi Teli-Scaala. Siinä oli KOE rekisteri, mutta kylkinumeroo ei ollut eikä myös lukenut mitään.
 
N.klo 14 tuli Kangasalantiellä vastaan Lahdesta päin tuleva Tkl:n väreissä oleva ihan uusi Teli-Scaala. Siinä oli KOE rekisteri, mutta kylkinumeroo ei ollut eikä myös lukenut mitään.

Lukeeko TKL:n Scala'issa yleensä jotain, ellei mainoksia oteta lukuun...
 
TKL #271 BVI-630 Scania K270UB 6x2*4 1857749 / Lahti Scala

TKL #271 ja #272 ovat kylm*ilmastoituja
 
Takaisin
Ylös