Uudet bussit, syksy 2014

Finlex-tietokannasta löytyy luvusta seuraavanlaista: Liikenneministeriö on antanut 26 päivänä maaliskuuta 1982 annetun ajoneuvoasetuksen (233/82) 69 §:n nojalla seuraavan päätöksen:
14 §
Hätäuloskäytävät
Kerrotaan hätäuloskäyntien määrästä ja :
Näiden lisäksi enintään 50 matkustajapaikan linja-autossa on oltava vähintään yksi kattoluukku ja muissa kaksi kattoluukkua.
 
Hätäuloskäytävät
Kerrotaan hätäuloskäyntien määrästä ja :
Näiden lisäksi enintään 50 matkustajapaikan linja-autossa on oltava vähintään yksi kattoluukku ja muissa kaksi kattoluukkua.

Kattoluukuista riittää, että ne ovat käytettävissä vain hätäuloskäynteinä. Näin onkin esim. Citaroissa.
 
Ruhassa näytti tänään olevan ainakin yksi Nobinan uusista OmniExpress 320LE:stä, en nähnyt tarkkaan numeroa tai rekkaria, mutta nopeasti katsottuna näytti olevan siirtokilvet.
 
Veolia Transport #1401 (Mercedes-Benz Sprinter 516 VDL MidCity) sai kilvikseen UYS-498.
 
Matkustin tänään nobinan 918:lla ja kyyti tuntui oikein mukavalta. Hiljaista ja tasaista. Tosin joku kitinä häiritsi keskioven paikkeilla. Bussin katon korkeusero tuntui vaan todella oudolta kun etuosa oli takaata nähtynä todella matalan oloinen. Yksi erikoisuus oli matkustamon kellon yhteydessä vilkkuvat lämpötilat ja nopeusnäyttö. Ja lasivasarat uupuivat kokonaan, ne oli korvattu ikkunoihin kiinnitetyillä painikkeilla, joita kovaa painamalla lasi särkyy. Täytyy toivoa, että näitä painikkeita ei kukaan valopää lähde yön pikkutunneilla kokeilemaan :roll:

919 oli myös 165:lla tänään
 
HelB 1402 (OE320-teli) saapui juuri Ruskeasuolle.

Tämähän on sama auto kuin näyttelyssä ollut #1401, ovat päättäneet uudelleennumeroida sen jostain syystä. Olisikohan nyt sitten #1401 tämä tuleva Volvo-teli, ja vuodenvaihteesewn hankittavat autot OE320LE:tä?
 
Takaisin
Ylös