Uudet bussit, syksy 2019

1111-1126 ovat Köysikujan autoja ja vakioina Vihdintiellä sekä Myyrmäessä. 1111-1118 om grammerin penkeillä ja 1119-1126 ovat korkeselkänojasilla penkeillä.

tuon 1119-1166 sarjan scaniat eroavat aika paljon tuosta 1111-1118 sarjasta mm. sisätiloissa on noita lukuvaloja ja stop-nappeja yläpaneelissa sekä nuo pehmeät korkeselkänojaiset penkit. Ulkopuolella Scania logot ovat eri kohdissa, etuoven koko taitaa olla hieman suurempi ja yläpuolella on ulkovalo, sekä keskioven sijainti on hieman edempänä. Onko nämä kuitenki rakennettu samalla tehtaalla vai tuliko tämä 1111-1118 sarja jostakin muualta kuin puolasta?

Ja pahoittelut jos tästä on jo keskusteltu :D
 
tuon 1119-1166 sarjan scaniat eroavat aika paljon tuosta 1111-1118 sarjasta mm. sisätiloissa on noita lukuvaloja ja stop-nappeja yläpaneelissa sekä nuo pehmeät korkeselkänojaiset penkit. Ulkopuolella Scania logot ovat eri kohdissa, etuoven koko taitaa olla hieman suurempi ja yläpuolella on ulkovalo, sekä keskioven sijainti on hieman edempänä. Onko nämä kuitenki rakennettu samalla tehtaalla vai tuliko tämä 1111-1118 sarja jostakin muualta kuin puolasta?

Ja pahoittelut jos tästä on jo keskusteltu :D

En oo varma miten Scanian Lahden tehtaalla menee nyt, mut suurin osa Suburbaneista tehdään Puolassa. Joten eiköhän ne kaikki ole puolalaisia...
 
Jos oikein näin niin nuo Nobinat 1111-1118 tehtiin Lahdessa. Samaan aikaan ku Helbin 1913-1919.
 
tuon 1119-1166 sarjan scaniat eroavat aika paljon tuosta 1111-1118 sarjasta mm. sisätiloissa on noita lukuvaloja ja stop-nappeja yläpaneelissa sekä nuo pehmeät korkeselkänojaiset penkit. Ulkopuolella Scania logot ovat eri kohdissa, etuoven koko taitaa olla hieman suurempi ja yläpuolella on ulkovalo, sekä keskioven sijainti on hieman edempänä. Onko nämä kuitenki rakennettu samalla tehtaalla vai tuliko tämä 1111-1118 sarja jostakin muualta kuin puolasta?

Ja pahoittelut jos tästä on jo keskusteltu :D

Olisiko paremmin varustelluissa autoissa otettu huomioon, että autot voidaan tarvittaessa siirtää konsernin sisällä esim. Ruotsiin.
 
Olisiko paremmin varustelluissa autoissa otettu huomioon, että autot voidaan tarvittaessa siirtää konsernin sisällä esim. Ruotsiin.

Se jää sit nähtäväksi tuleeko noita turistipenkkejä myös Nobinan muihin uusiin busseihin kuten VDL, Mersu, Iveco, Volvo jne. Tai vaikka Pätkä-Subbeihin, joita kovasti odotankin Nobinan hankkivan.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:29 ----------

Olisiko paremmin varustelluissa autoissa otettu huomioon, että autot voidaan tarvittaessa siirtää konsernin sisällä esim. Ruotsiin.

Onko muuten näin, että Ruotsissa myös paikkureiden pitää olla varustettu turvavöillä? ainakin monissa Tukholman paikkureissa on korkeaselkänojaiset penkit vöillä.
 
1111-1126 ovat Köysikujan autoja ja vakioina Vihdintiellä sekä Myyrmäessä.
Onkohan #1126 kuitenkin, jos ei muuten niin ehkä väliaikaisesti, jonkun itäisemmän varikon kalustoa? Havainnot autosta kuitenkin tuppaavat olemaan toisaalta Itä-Helsingin, toisaalta Itä- ja Koillis-Vantaan suunnalta.
 
Onkohan #1126 kuitenkin, jos ei muuten niin ehkä väliaikaisesti, jonkun itäisemmän varikon kalustoa? Havainnot autosta kuitenkin tuppaavat olemaan toisaalta Itä-Helsingin, toisaalta Itä- ja Koillis-Vantaan suunnalta.

Äääh ajatuskatkos.... 1124 on viimenen Köysikujan Suburban. Kirjoitin tuon kiireessä, enkä tarkistanut.
 
Olisiko paremmin varustelluissa autoissa otettu huomioon, että autot voidaan tarvittaessa siirtää konsernin sisällä esim. Ruotsiin.
Puhut asiaa Zambo.
Sen takia autoihin tuli " väärälle puolelle" linjakilvet, joka taas on Hsln vaatimus osana Nordic Bus - hanketta.
 
Onko muuten niin, että osa linjan 235 liikenteestä hoidetaan Köysikujan kalustolla? Tänään näkyi #1121 sillä linjalla. Kuva.

On mahdollista. Mutta on myös täysin normaalia, että kalustoa silloin tällöin vaihdetaan päittäin Köysikujan ja Klovin välillä. Onhan Köysikuja siis sivutoimipiste Klovin alaisuudessa.
 
Takaisin
Ylös