- Liittynyt
- 6 Maaliskuu 2017
- Viestit
- 1,439
Eikös Scania Citywidesta tullut sähköversio myös telinä? En toki ole varma sen akkujen kestosta puhumattakaan onko niitä edes toimitettu mihinkään vielä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eikös Scania Citywidesta tullut sähköversio myös telinä? En toki ole varma sen akkujen kestosta puhumattakaan onko niitä edes toimitettu mihinkään vielä.
Jos volvo ikinä julkaisee sähköbusseja näillä mitoituksilla niin ne tulee löytymään 8900-mallistosta. Toistaiseksi kovin on ollut hiljaista näiden suhteen enkä usko, että näitä nähdään ihan pian.
Tukholmaan on tulossa tänä vuonna Transdeville 120 MAN Lion's City -niveltä (diesel tai kaasu), 39 Volvo 9700DD:tä ja 161 Volvo 8900LE:tä (teleinä ja pätkinä) ja Keolikselle 15 MAN Lion's City -sähköniveltä. Eli Citywidejä pitää odottaa ensi vuoteen (jos niitä silloinkaan hankitaan Tukholmaan).En ihmettele jos tän vuoden aikana Tukholman katukuvaan ilmestyy suuri määrä tuliteriä uuden sukupolven Scania Citywidejä eri versioneen.
Tukholmaan on tulossa tänä vuonna Transdeville 120 MAN Lion's City -niveltä (diesel tai kaasu), 39 Volvo 9700DD:tä ja 161 Volvo 8900LE:tä (teleinä ja pätkinä) ja Keolikselle 15 MAN Lion's City -sähköniveltä. Eli Citywidejä pitää odottaa ensi vuoteen (jos niitä silloinkaan hankitaan Tukholmaan).
Keolikselle on tulossa Uppsalaan kyllä 58 kaasu-Citywideä, mutta niiden lisäksi tulee lähteestä riippuen 103-124 Volvo 8900LE:tä (ja vain 11 7900:tä ja nekin hybridejä). Volvo 8900LE:itä tulee siis Ruotsiin vähintään 264-285 kpl tänä vuonna ja todennäköisesti enemmän, joten luulisi Volvolla olevan kiinnostusta sähköversion kehittämiseen. Sille olisi kysyntää myös Suomessa, jossa usein ei edes enää kelpuuteta dieselbusseja kilpailutuksissa siinä, missä Ruotsissa yleensä riittää biodiesel. Luultavasti viimeistään 2024 myös suurin osa Ruotsiin hankittavista katureista on sähköbusseja.
Nobina on tehnyt jatkotilauksen 30 BYDistä loppuvuodeksi 2022. Puolet tulee siis 13-metrisinä ja toiset puolet 15-metrisinä. Niitä varmaan tarvitaan vuodenvaihteessa alkavaan HSL-alueen poikittaislinjojen varsinaiseen sopimukseen. Bussmagasinetin uutinen verkossa.Nobina on tilannut 70 uutta BYD:iä HSL-alueelle, jotka toimitetaan kesällä 2022. Busseista 42 on 13-metrisiä ja 28 15-metrisiä. BYD:n tiedote
Kun näitä tulee liikenteeseen, pitää lähteä kyytiin. Laatu on varmasti parempi, kuin BYD-nivelessä, jollaisella olen joskus matkustanut. Tuohan saattaisi olla jopa rekrytointivaltti.Palaten tuohon helb:in tilaukseen... on ihan mukava nähdä vähän variaatiota sähköbussirintamalla. Toivotaan, että nivelet tulevat myös keskiakselivedolla.
Mitkä ovat mielestäsi BYDien heikoimmat puolet? Millä tavalla ne olisivat toisin sähkö-Volvossa?Laatu on varmasti parempi, kuin BYD-nivelessä, jollaisella olen joskus matkustanut.
Meluisa, rämisevä. Ovat kuitenkin uusia. En usko samaa Volvosta. Mutta senpä näkee sitten.Mitkä ovat mielestäsi BYDien heikoimmat puolet? Millä tavalla ne olisivat toisin sähkö-Volvossa?
Oon kyllä sitä sitä mieltä että kaikki bussit rämisee ja paukkuu aivan hirveästi, etenkin nämä välisarja Scaniat. Scala sensijaan ei pauku eikä nitiseMeluisa, rämisevä. Ovat kuitenkin uusia. En usko samaa Volvosta. Mutta senpä näkee sitten.
Yksi sana: mukulakivikadut. Ja tämän talven katukunnossapito. Hajottaa kaikki bussit. Ajoin tässä yksi päivä linjoja 20 ja 30 teli-Volvolla ja se vasta rämisi.Meluisa, rämisevä.
Meluisa ja rämisevä on juuri niitä sanoja, joilla kuvaisin myös uudempia 8900 volvoja. Olisipa edes jousitus vakiovarusteena, niin räminä ja sen aiheuttamat vauriot korille vähentyisi merkittävästi. :lol:Meluisa, rämisevä. Ovat kuitenkin uusia. En usko samaa Volvosta. Mutta senpä näkee sitten.
Kun talvella matkustin niin autoissa oli todella kylmä. Lisäksi linjakilvet näyttää olevan toistuvasti pimeinä tai sitten ne näyttävät jotain ihan omituista.Mitkä ovat mielestäsi BYDien heikoimmat puolet? Millä tavalla ne olisivat toisin sähkö-Volvossa?
Yksi sana: mukulakivikadut. Ja tämän talven katukunnossapito. Hajottaa kaikki bussit. Ajoin tässä yksi päivä linjoja 20 ja 30 teli-Volvolla ja se vasta rämisi.
Hieman offtopic, mutta koska ratkeaa seuraava kilpailutus mihin mahdollisesti hankitaan niveliä?