Uudet bussit, vuodenvaihde 2006/2007

Harmi, ei se ollutkaan Metsälän Linjan paluu.;) Kylläpäs on ruma väritys noin suoraan sanoen - tämä on kyllä pohjanoteeraus Vantaan Liikenteen historiassa, sillä nykyinen väritys on mielestäni pirtein. :frown:

Toisaalta sisustus taas voipi olla YTV-alueen puitteissa tyylikkäintä ja parhaiten varustelluimpia...

...ja tämä Veolialle tuleva Scala-sarja tullee olemaan viimeinen ainakaan vähään aikaan.
 
HelBin toistaiseksi kaksi viimeistä kaasu-MAN:ia ovat saapuneet Ruskeasuolle.

707 JGZ-922
708 JGZ-923
 
Milloin nuo uudet Scalat tulevat liikenteeseen?Varmaankin linjalle 515 tulevat niin saavat tavalliset Ikarus-telit pois lentokenttä ajosta.Teli-Carruksia ei ole näkynyt viime-aikoina ja 383 on jo menettänyt Blue1-mainokset.Minne lie joutuneet.
 
Tankataanko noihin Veolian uusiin vain naftaa, vai myös AdBlue:ta? Euro 5-tasoisia niiden ainakin pitäisi olla.
 
Tankataanko noihin Veolian uusiin vain naftaa, vai myös AdBlue:ta? Euro 5-tasoisia niiden ainakin pitäisi olla.

Scania ei käytä AdBlueta eivätkä nuo uudet Scalat täytä Euro 5 -vaatimuksia, vaikka ne sellaisina tiettävästi tilattiin. Scania saa omat Euro 5:nsa markkinoille vasta ensi syksynä.
 
Tänään näin ensimmäistä kertaa Veolian uuden Scalan #222 linjalla 519A. Aika hieno väritys, varsinkin takana punainen alue ympäröi Scalan soikean takaikkunan hienosti.
 
HelBille on tulossa vuodenvaihteen 10 uuden Scalan lisäksi 2 uutta myöhemmin talvella.
Ja nämä 2 ovat valmistuneet, 720 on tiettävästi toimitettu jo viime viikolla ja 721 ajeli tänään Vihdintiellä koekilvin. Kylkinumero on ainakin 721:ssä (jälleen kerran) merkitty uudenlaisella kirjasimella, nyt kylkinumero on vähän isompi kuin aikaisemmin (mikä onkin hyvä, varsinkin 616 - 618:ssa kylkinumerot näkyvät niin huonosti).
 
Höpö höpö, juuri tunti sitten 383 näkyi Helsingin keskustassa Blue1-mainoksissa.


Tarkoitin 385:sta. Mutta eipä ole enää ihmeemmin noita telicarruksia näkynyt. Toissapäivänä, kun menin kentälle ja takas tuli vastaan vain 2 Ikarus-teliä ja 2 vanhemman mallista Scalaa.

Mikäs noissa uusissa Scaloissa on, kun ei ole verhoja ja ihan tavalliset penkit? Samanlaiset on Concordian "uusissa" Scaloissa.

Ja miksi noita Ikaruksia ei poisteta muille linjoille, kun olisivat voineet Carrukset ajella niitten tilalla ja matkanteko olisi ollut mukavampaa.
 
Mikäs noissa uusissa Scaloissa on, kun ei ole verhoja ja ihan tavalliset penkit? Samanlaiset on Concordian "uusissa" Scaloissa.

Ja miksi noita Ikaruksia ei poisteta muille linjoille, kun olisivat voineet Carrukset ajella niitten tilalla ja matkanteko olisi ollut mukavampaa.

Eipä ole verhoja muissakaan Veolian vuoden 2002 jälkeen hankituissa lentokenttäbusseissa eikä kaikissa vanhemmissakaan. Blue1-teipatut CityL-telit 382 ja 383 liikkuvat edelleen lentokenttälinjoilla, olen bongaillut niitä lähes päivittäin.
 
Volvo B12BLE / Volvo 8700LE -telibussit HelB 704 ja 705 havaittu Ruskeasuon varikolla tänään. Autoissa ei ole vielä rekisterikilpiä.
 
Volvo B12BLE / Volvo 8700LE -telibussit HelB 704 ja 705 havaittu Ruskeasuon varikolla tänään. Autoissa ei ole vielä rekisterikilpiä.

Nämä ovat Tampereella tehtyjä valmistajalaatan mukaan.. Matkustin eilen illalla 701:llä ja ovien luota kuului ihme suhinoita ja tuulen ulinoita, eli se on sitä Puolan laatutyötä. Lisäksi yksi kiinnipitotanko oli jo irti katosta.
 
Takaisin
Ylös