Uusia liikennöitsijöitä?

Helsingin Bussiliikenne oli parempi nimi, koska tämä yhtiö jatkaa HRO:n, HKL:n ja HKL-Bussiliikenteen perinteitä ja on ollut kohta olemassa 90 vuotta. Edes vaikkapa 15 liikennöitsijää olisi parempi kuin 9. Ehkä joskus esim. Vekka Group tulee tänne.
 
Ehkä joskus esim. Vekka Group tulee tänne.
Ei kiitos. Vekka Group ei ollut hyvä liikennöitsijä mm. Vaasassa.
Helsingin Bussiliikenne oli parempi nimi, koska tämä yhtiö jatkaa HRO:n, HKL:n ja HKL-Bussiliikenteen perinteitä ja on ollut kohta olemassa 90 vuotta. Edes vaikkapa 15 liikennöitsijää olisi parempi kuin 9.
Siis...haluat, että Koiviston Auto tulee Helsinkiin, koska se olisi "uusi liikennöitsijä"? Vai mitä?
 
Helsingin Bussiliikenne oli hyvä nimi mutta Koiviston Auto sopii omista mielestä paremmin
 
Ei noita liikennöitsijöiden nimiä ihan fiilis pohjalta vaihdella. Tänä päivänä yhdenkään liikennöitsijän ei tulisi vertautua HKL:ään. HKL ei kuulu enää tämän päivän paikallisliikenteeseen, eikä yhdenkään yrityksen ole tarkoitus jatkaa liikennelaitoksen perinteitä. Päin vastoin yritykset haluaa uudistua ja pysyä jatkuvassa kehityksessä mukana.

Helsingin Bussiliikenne nimi muuttui Koiviston Autoksi todennäköisesti siksi, että Koiviston auto haluaa yhtenäistää yrityskuvansa yhden nimen alle, joka on ymmärrettävää, koska paikallisliikenteessä kilpailu on kovaa.
 
Ei kiitos. Vekka Group ei ollut hyvä liikennöitsijä mm. Vaasassa.
Muistaakseni Vaasassa on erilainen tapa toteuttaa joukkoliikenne (liikennöitsijä suunnittelee itse reitit ja vastaa niiden kannattavuudesta, tjsp.) joten en tiedä voiko näitä suoraan vertailla
Ehkä joskus esim. Vekka Group tulee tänne.
Miten itselläni on sellainen muistikuva että jossain kilpailutuksessa olisi ollut osallistujana Vekka, se ei vain tehnyt parasta tarjousta? Jotenkin muistelisin että tämä oli nimen omaan HSL-alueella, olisiko ollut peräti pienkalustokohteesta
 
Toivottavasti ei ainakaan Reissu Ruoti, joka lopetti viime vuonna sekä Lahden että Hämeenlinnan paikallisliikenteen liikennöimisen kesken sopimuskausien. Noin epäluotettavan liikennöitsijän paluu HSL-liikenteeseen olisi pelkästään huono asia.
Eikä mieluusti Tammelundillekkaan lisää liikennettä.
 
Ei kun Helsingin Bussiliikenne -nimeen palaamisen, koska se on mielestäni pääkaupunkiseudun ”numero 1”, ja vertautuu HKL:ään.
Tuosta että, se olisi numero 1. Voidaan olla montaa mieltä. Itse katsoisin Hsl-liikennöitsijätilastoja , kuka on lähinnä pistettä 5.00.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan edelleen uusia liikennöitsijöitä pitää etäällä automäärältään verrattaessa pienet paketit muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (esim. Ojangon paketti). Tarkoitan siis sitä, että jos joku yritys, joka ei tällä hetkellä toimi pääkaupunkiseudulla tai vaikka Suomessa, haluaisikin mukaan kilpailutukseen, mutta voittaakin monesta kohteesta vain jonkun pikkupaketin, niin joutuu sitä varten sitten perustamaan toimintaa: varikon, infraa, hallintoakin.

En ole millään tavalla alan asiantuntija, mutta voisin kuvitella, että voitetun liikenteen pitäisi olla vähintään useita kymmeniä autoja, jotta liikennettä kannattaa varta vasten uudelle alueelle perustaa. Esimerkiksi kierroksella 61 / 2025 vain yhdessä kohteessa (306) automäärä ylittää 30 autoa. Ei todennäköisesti kannata tarjota uutena yrityksenä samalla vaikkapa kohteeseen 310, koska riskinä on, että voittaa vain sen ja joutuu perustamaan toiminnot yhdeksän auton liikennettä varten.

Toki pienet paketit mahdollistavat toiminnan esim. Harri Vuolle Oy:lle, Åbergille ja muille pienille toimijoille, eli en missään tapauksessa sano, että pitäisi kilpailuttaa vain jättipaketteja.
 
Takaisin
Ylös