Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kerranhan se ajoi, vuonna 1998 KA osti keravalaisen Lähilinjat-yhtiön ja lopetti Oy Liikenne Ab:n vuonna 2001.OnniBus on osa Koiviston Auto-konsernia. Miksi Koiviston Auto ajaisi HSL-alueella kahden eri brändin alla?
Eikö edes raitio- ja metroliikenteestä vastaavan KLOY:n?HKL ei kuulu enää tämän päivän paikallisliikenteeseen, eikä yhdenkään yrityksen ole tarkoitus jatkaa liikennelaitoksen perinteitä.
Teoriassa ei, koska HKL on liikelaitos ja KLOY on osakeyhtiö. Ja ei KLOY kyllä hirveästi HKL:ää muistuta.Eikö edes raitio- ja metroliikenteestä vastaavan KLOY:n?
Tuosta en ollut tietoinen, yrityskaupan yhteydessä käy järkeen ajaa ainakin tilapäisesti kahden brändin alla. Tuohon aikaan myös yritysten oma brändäys on näkynyt autoissa, toisin kuin nyt tilaajavärityksen aikakaudella.Kerranhan se ajoi, vuonna 1998 KA osti keravalaisen Lähilinjat-yhtiön ja lopetti Oy Liikenne Ab:n vuonna 2001.
Eihän OnniBus ole enää edes liikennöitsijä vaan brändi & palvelu, jonka omistaa Koiviston Auto. OnniBussilla ei taida olla enää yhtään autoa saati kuljettajaa vaan kaikki on siirretty Koiviston Auton eri yhtiöille.Tuosta en ollut tietoinen, yrityskaupan yhteydessä käy järkeen ajaa ainakin tilapäisesti kahden brändin alla. Tuohon aikaan myös yritysten oma brändäys on näkynyt autoissa, toisin kuin nyt tilaajavärityksen aikakaudella.
Enemmän kuitenkin tarkoitin sitä, että OnniBusin ei olisi järkevää lähteä uutena yrityksenä kilpailemaan sisaryhtiötään vastaan HSL-liikenteeseen, etenkin kun edellämainitsemani tilaajavärityksen vuoksi peruskäyttäjä ei todennäköisesti HSL-alueella yleensä edes ajattele astuvansa jonkun tietyn liikennöitsijän bussiin. Matkustajille ne ovat kaikki vain HSL:n busseja.