Tukholman Raitiotiemuseon kotisivulla on julkaistu vanhoja linjakartoja. Karttoja voi zoomata.
Linkki: http://sl.se/templates/page.aspx?id=8588
Linkki: http://sl.se/templates/page.aspx?id=8588
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tukholman Raitiotiemuseon kotisivulla on julkaistu vanhoja linjakartoja. Karttoja voi zoomata.
Linkki: http://sl.se/templates/page.aspx?id=8588
Ostin itse ko museosta SL:n linjakartan vuodelta 1981.
Onko missään sellasta karttaa tai raidekaaviota, jossa olis esim. sinisen ja vihreen linjan välinen yhdysraide Fridhelmsplaanin ja Thorhildsplaanin välillä, Tvärbaanan ja Banverketin yhdyskohdat sekä muita eri ratojen yhtymäkohtia?
PS: 1987 kartassa http://sl.se/upload/sparvagsmuseet/Karta_1986_1987_staden/1986_1987_staden.html näkyy miten Saltsjöbaanalta pääsi nykyisen Viking-terminaalin kautta Södermalmin kiertämällä eteläiselle asemalle.
Saltsjöbanalla ei ole ollut koskaan asemaa Tegelvikshamnilla ja radan minkä näet SB:n alla oli vanhoja rautatieratoja jotka johtivat satamaan ennen kuin siitä tuli puhdas matkustajasatama.
SB-junat eivät ole koskaan voineet käyttää niitä ratoja tai kääntyä Hammarbvyhamnin suuntaan.
Mulla on sellainen muistikuva että yhdysraide Saltsjöbananin ja satamaraiteiden välillä oli olemassa (kartan mukaan Stadsgårdshamnenin makasiinin länsipuolella) , mutta satamaraiteethan eivät olleet sähköistettyjä ja siksi yhdysraidetta käytettiin todennäköisesti vain kaluston siirtoon tai ratatyöjunia varten jos oli tarvetta.
Mutta mistään vaunujen tms transportista en ole koskaan kuullut.
Tavaraliikenne loppui vuonna 1992. Uusin dieselveturi on Transtechilla valmistettu Move 250B eli SL:n Z66 nro 16.
Tietoa Saltsjöbananista on ainakin seuraavilla sivuilla:
http://www.cybis.se/mv15/ ja
http://www.jarnvag.net/banguide/Slussen-Saltsjobaden.asp
Move tallissaan: http://vaunut.org/kuva/52783
Sitä edeltänyt Kockums näkyy tässä kuvassa taaempana: http://vaunut.org/kuva/44122
Tarkoitin lähinnä vaunujen jms siirtämisestä 'normaaliin' rautatieverkkoon tai liikennöimisestä yhteisillä vaunuilla.
No eikös se juuri sitä tarkoita, SJ:n verkostoon ja sieltä tänne tavanomaisilla ruotsalaisilla yleisen liikenteen tavaravaunuilla?
Tarkoitin sitä että silloin kun oli tavaraliikennettä (ilmeisesti vuoteen 92) en silloinkaan kuullut mistään vaunujen jms siirtämisestä Stadsgårdenin vaihteen kautta. Sehän kulkee Stadsgårdsledenin yli ja se olisi vaikeaa käyttää kun se väylä on 'varsin' liikennöity ihan sen vuoksi että se on koko Sydöst-sektorin tärkein väylä keskikaupungilta.