- Liittynyt
- 27 Huhtikuu 2006
- Viestit
- 2,697
Tallink Silja on saamassa juuri uuden superfast-tyyppisen aluksen, Tallink Starin Helsingin ja Tallinnan välille. Ensi kesänä on siis luvassa erittäin kova kilpailu varustamoilla. Varustamoita on tätä nykyä kuusi; Tallink Silja, SeaContainers, Viking Line, Eckerö Line, Nordic Jet Line, ja Linda Line. Hyvä katsoa kuka on voittaja, ja kuka häviäjä. Toisaalta se on matkustajille hyvä asia, jolloin hinnat pysyvät matalalla. Kaikilla on aluksia liikenteessä enemmän kuin kaksi, paitsi Eckerö Linella ja Viking Linella. Mahtuuko vielä yksi alus tähän kilpailun joukkoon, sen näyttää aika.
Viking Linellä on tulossa uusi alus Rosellan tilalle tammikuussa, Tallink Starsin kaltainen M/S Viking XPRS. Jos hinnat pysyvät samoilla paikkeilla kuin Rosellalla, voi Viking Line olla 2008 kesällä jo voittajien joukossa. Mutta tänä kesänä tilanne on varmasti toinen, Rosella kun tuskin kauheasti vetää ihmisiä. Se on purkki, jolla ylitetään meri, ja piste.
Tallink Siljan uutta alusta vähän ihmettelen, sillä sen käytössä on jo kuusi kappaletta Autoexperessejä, lisäksi on vielä Galaxy, ja Vana Tallinn, joka tosin poistuu Starin tieltä. Tallink on kasvanut mahdottoman suureksi, ja tulee olemaan kannattava, vaikka se myiskin laivojaan täyteen halvemmalla. Toisaalta se on saanut kritiiikkiä, ja sillä on virolainen miehistö.
Eckerö Line on aina ollut päivälaivayhtiö, ja tulee myöskin tulee sellaisena pysymään. Se ei siis kilpaile Galaxyn kanssa, kuten ei suurin osa muistakaan. Sen suurin kilpailija tulee varmaankin olemaan Tallink Star. Toisaalta Nordlandia on oikein mukava, ja perinteinen alus. Lisäksi sillä on suomalainen miehistö, joka on joillekkin melko tärkeä kysymys.
SeaContainers tulee olemaan kilpailija Nordic Jet Linen kanssa, kuten alla jo lukee. Miten "merikissat" pärjäävät yksin kovassa kilpailussa on kysymysmerkki. Sillä on luultavasti oma asiakaskuntansa, ja tulee sen myöskin pitämään, vaikkakin Silja emoyhtiönä ei ole enään takana.
Nordic Jet Line on pieni yhtiö, ja tulee kilpailemaan luultavasti Superseacattien kanssa. Hintakin on edellä mainitun kanssa melko sama.
Linda Line tuo myöskin uuden aluksen tänä kesänä liikenteeseen. Linda Line on omassa luokassaan varmasti hyvä, ja ainoa tällä reitillä. Se ei kuljeta autoja, mutta toisaalta on nopea. Uusi kantosiipialus tuo luultavasti matkustajia lisää, mutta ei kuitenkaan syö niitä Tallinkilta niin paljon. Yhtiöiden kokoero on niin suuri.
Näin, tässä pienet analyysit, katsotaan miten käy.. :smile:
Viking Linellä on tulossa uusi alus Rosellan tilalle tammikuussa, Tallink Starsin kaltainen M/S Viking XPRS. Jos hinnat pysyvät samoilla paikkeilla kuin Rosellalla, voi Viking Line olla 2008 kesällä jo voittajien joukossa. Mutta tänä kesänä tilanne on varmasti toinen, Rosella kun tuskin kauheasti vetää ihmisiä. Se on purkki, jolla ylitetään meri, ja piste.
Tallink Siljan uutta alusta vähän ihmettelen, sillä sen käytössä on jo kuusi kappaletta Autoexperessejä, lisäksi on vielä Galaxy, ja Vana Tallinn, joka tosin poistuu Starin tieltä. Tallink on kasvanut mahdottoman suureksi, ja tulee olemaan kannattava, vaikka se myiskin laivojaan täyteen halvemmalla. Toisaalta se on saanut kritiiikkiä, ja sillä on virolainen miehistö.
Eckerö Line on aina ollut päivälaivayhtiö, ja tulee myöskin tulee sellaisena pysymään. Se ei siis kilpaile Galaxyn kanssa, kuten ei suurin osa muistakaan. Sen suurin kilpailija tulee varmaankin olemaan Tallink Star. Toisaalta Nordlandia on oikein mukava, ja perinteinen alus. Lisäksi sillä on suomalainen miehistö, joka on joillekkin melko tärkeä kysymys.
SeaContainers tulee olemaan kilpailija Nordic Jet Linen kanssa, kuten alla jo lukee. Miten "merikissat" pärjäävät yksin kovassa kilpailussa on kysymysmerkki. Sillä on luultavasti oma asiakaskuntansa, ja tulee sen myöskin pitämään, vaikkakin Silja emoyhtiönä ei ole enään takana.
Nordic Jet Line on pieni yhtiö, ja tulee kilpailemaan luultavasti Superseacattien kanssa. Hintakin on edellä mainitun kanssa melko sama.
Linda Line tuo myöskin uuden aluksen tänä kesänä liikenteeseen. Linda Line on omassa luokassaan varmasti hyvä, ja ainoa tällä reitillä. Se ei kuljeta autoja, mutta toisaalta on nopea. Uusi kantosiipialus tuo luultavasti matkustajia lisää, mutta ei kuitenkaan syö niitä Tallinkilta niin paljon. Yhtiöiden kokoero on niin suuri.
Näin, tässä pienet analyysit, katsotaan miten käy.. :smile:
Viimeksi muokattu: