Veikkolan YTV-liikenteeseen lisävuoroja

Niin, voisihan sitä vaikka Hankoon asti ytv-aluetta laajentaa, mutta silloin menisi se pääkaupunkiseudun oma systeemi vähän pois. Mielestäni ytv-aluetta ei tule enään laajentaa. Lohja ja Vihti eivät ole enään pääkaupunkiseutua.

Lohjalta ja Vihdistä on työssäkäynti Helsingissä hyvin yleistä. Vihdin asukkaista puolet käy töissä pääkaupunkiseudulla. Yhteinen lippujärjestelmä lisää joukkoliikenteen vetovoimaa. Pääkaupunkiseutu paisuu, tuli joukkoliikenteen lippujärjestelmä siinä mukana tai ei. Jos ei tule, se paisuminen tapahtuu henkilöautojen voimin.
 
Jos ei tule, se paisuminen tapahtuu henkilöautojen voimin.

Järkevämpää olisi rakentaa rantarata Lohjan kautta niin saataisiin ne Lohjalaiset junaan, tai sitten ajetaan suoraan motaria ne täynnä olevat Lohjan vuorot, eikä käydä Veikkolassa ollenkaan.
 
Niinno, eihän Veikkolassa käydä nytkään kaikilla vuoroilla, vaan posotetaan suoraan Lohjalle/Hkiin. Jotta eipä siinä pitäisi mitään ongelmaa olla.
 
Niinno, eihän Veikkolassa käydä nytkään kaikilla vuoroilla, vaan posotetaan suoraan Lohjalle/Hkiin.

Ehkäpä näitä vuoroja tulisi lisätä. Hyvä systeemi voisi olla sellainen liityntäparkki. Jätetään auto päiväksi matkahuollon pihaan, josta sitten pikabussilla Helsinkiin, ja illalla takaisin. Tämä voisi toimia, ja mainostettaisiin vielä sitä ikään kun tuotteena.
 
Ehkäpä näitä vuoroja tulisi lisätä. Hyvä systeemi voisi olla sellainen liityntäparkki. Jätetään auto päiväksi matkahuollon pihaan, josta sitten pikabussilla Helsinkiin, ja illalla takaisin. Tämä voisi toimia, ja mainostettaisiin vielä sitä ikään kun tuotteena.

Näitä vuoroja on nykyäänkin varmaan suurin osa Lohjan vuoroista. Liityntäparkkia käyttää 10-20 ihmistä päivässä, luin jostain tilastosta. Aika vähäisiä ovat liityntämatkat bussiin henkilöautolla. Lohjalla voisi kuitenkin kehittää bussiliikennettä siten, että olisi enemmän suoria busseja Helsinkiin eri Lohjan kaupunginosista ja nämä bussit menisivät moottoritielle ensimmäisestä mahdollisesta kohdasta Vesitornin pysäkin jälkeen, kulkematta Muijalan kautta. Näitä vuoroja on nykyään vain suunnilleen 3 aamuisin Helsinkiin ja 3 iltaisin paluusuuntaan.
 
Molemmille. Olen myös Etelä-Suomen lääninhallitukselle tehnyt ilmoituksia kun U-linjalla ei ole käynyt HKL:n lippu tai kuljettaja on kieltäytynyt kuljettamasta matkustajaa esimerkiksi Mäkelänrinteestä Linnanmäelle. Ei se ole kuljettajan asia alkaa tehdä liikennepolitiikkaa. Jos sanotaan, että se lippu käy bussissa, niin outoa on jos joskus kuljettaja ottaa kyytiin ja toinen kuljettaja taas alkaa mekastaa eikä ota kyytiin. Epäluottamusta herättää bussipalveluja kohtaan tuollainen.
Olen minä ainakin päässyt aina tekemään U840:llä Hgin sisäisiä matkoja mm. Puotinharjusta Oopperalle ja Kampin terminaaliin sekä Itäsalmeen. Kerran vaan kuski huomautti että miks et mee bussilla ja vaihda metroon. Vastasin että on nopeampaa mennä suoraan 20 minuutissa Kamppiin, kuin bussi+metro. Metrolla menee 15 minuuttia ja vaihtoaika sekä bussissa 5-10 min.
 
Takaisin
Ylös