- Liittynyt
- 19 Syyskuu 2007
- Viestit
- 841
Lennon 6Y 401 saavuttua kuuluisan kiinankävijän lentokentälle 16.4. iltamyöhällä kesti puoli tuntia, ennen kuin ensimmäiset laukut alkoivat ilmestyä matkatavarakaruselliin. Ne olivat silloin märkiä ainakin päältä. Lennon matkustajien viimeinen matkatavara löytyi vasta sitten, kun siitä oli tehty katoamisilmoitus. Aikaa oli kulunut alun toista tuntia. Matkatavarakarusellien päällä oli suurikokoiset kyltit, joissa "airport managing company" SAVE pahoitteli italiaksi ja englanniksi, että matkatavarapalvelu on ulkoistettu.
Koodin 6Y takana on lentoyhtiö nimeltä SmartLynx, joka on latvialainen tilauslentoyhtiö ja tiettävästi Icelandairin tytäryhtiö. Istuimen taskun turvaohjekortista saan vaikutelman, että For Your Safety on latviaksi Jusu drosibai (ensimmäisen uun ja iin päälle viiva ja toisen ässän päälle väkänen). Muut otsikossa käytetyt kielet olivat venäjä, espanja, ranska, saksa, portugali, italia, turkki, hollanti ja suomi. Ehkä matkustajat ovat (eri lennoilla) näistä maista. Lentokoneiden matkustamohenkilökunnalta vaaditaan kai englannin taitoa, mutta voidaanko sitä vaatia matkustajilta? Eikö yhteisen kielen puute voi aiheuttaa ongelmia mahdollisessa hätätilanteessa?
Myytävän ruoan ja juoman hinnasto oli englanniksi ja italiaksi. Loimulohirieskan oli toimittanut www.finncatering.fi. Miksi matkustamossa oli pimeä merkkivaloja lukuunottamatta nousun ja laskun aikana? Onko lentoyhtiön nimessä sanaleikki (lynx/links)?
Paluumatkaa aloitellessani aioin airside-bussiin noustessani kysyä "Anteeksi, meneekö tämä bussi Vantaalle?", mutta luovuin aikeestani, koska pelkäsin, että sellaista puhetta pidettäisiin "levottomana" ja pääsyni lennolle evättäisiin sillä perusteella.:lol:
Vielä vähän Vantaalta. Paluulento 6Y 402 saapui 2.50 tiistain 21.4. vastaisena yönä ja lentoasemalta matkustin Karakallioon seuraavasti: linja 61 4.45 Tikkurilaan, sieltä T-juna 5.05 Pasilaan, josta L-juna 5.33 Leppävaaraan ja sieltä linja 27 5.48. Tikkurilassa ehdin junaan juuri ja juuri. Mielestäni matkustusmukavuus paranisi, jos linjan 61 bussi lähtisi lentoasemalta 5 min aikaisemmin. Tämä koskee myös linjan 61 seuraavaa vuoroa 25 min myöhemmin ja sen yhteyttä seuraavaan T-junaan 26 min myöhemmin. Koska linjan 615 ensimmäinen vuoro lähtee lentoasemalta vasta 5.35 (L,S 6.05), niin luulisi Tikkurilan kautta kiertämisen kelpaavan monellekin, jos vaihdon onnistuminen Tikkurilassa ei olisi epävarma ja jos yhteydestä kerrottaisiin mm. reittioppaan avulla.
Koodin 6Y takana on lentoyhtiö nimeltä SmartLynx, joka on latvialainen tilauslentoyhtiö ja tiettävästi Icelandairin tytäryhtiö. Istuimen taskun turvaohjekortista saan vaikutelman, että For Your Safety on latviaksi Jusu drosibai (ensimmäisen uun ja iin päälle viiva ja toisen ässän päälle väkänen). Muut otsikossa käytetyt kielet olivat venäjä, espanja, ranska, saksa, portugali, italia, turkki, hollanti ja suomi. Ehkä matkustajat ovat (eri lennoilla) näistä maista. Lentokoneiden matkustamohenkilökunnalta vaaditaan kai englannin taitoa, mutta voidaanko sitä vaatia matkustajilta? Eikö yhteisen kielen puute voi aiheuttaa ongelmia mahdollisessa hätätilanteessa?
Myytävän ruoan ja juoman hinnasto oli englanniksi ja italiaksi. Loimulohirieskan oli toimittanut www.finncatering.fi. Miksi matkustamossa oli pimeä merkkivaloja lukuunottamatta nousun ja laskun aikana? Onko lentoyhtiön nimessä sanaleikki (lynx/links)?
Paluumatkaa aloitellessani aioin airside-bussiin noustessani kysyä "Anteeksi, meneekö tämä bussi Vantaalle?", mutta luovuin aikeestani, koska pelkäsin, että sellaista puhetta pidettäisiin "levottomana" ja pääsyni lennolle evättäisiin sillä perusteella.:lol:
Vielä vähän Vantaalta. Paluulento 6Y 402 saapui 2.50 tiistain 21.4. vastaisena yönä ja lentoasemalta matkustin Karakallioon seuraavasti: linja 61 4.45 Tikkurilaan, sieltä T-juna 5.05 Pasilaan, josta L-juna 5.33 Leppävaaraan ja sieltä linja 27 5.48. Tikkurilassa ehdin junaan juuri ja juuri. Mielestäni matkustusmukavuus paranisi, jos linjan 61 bussi lähtisi lentoasemalta 5 min aikaisemmin. Tämä koskee myös linjan 61 seuraavaa vuoroa 25 min myöhemmin ja sen yhteyttä seuraavaan T-junaan 26 min myöhemmin. Koska linjan 615 ensimmäinen vuoro lähtee lentoasemalta vasta 5.35 (L,S 6.05), niin luulisi Tikkurilan kautta kiertämisen kelpaavan monellekin, jos vaihdon onnistuminen Tikkurilassa ei olisi epävarma ja jos yhteydestä kerrottaisiin mm. reittioppaan avulla.