Veolia Transport Tampere

Killerpopin listaa korjaan sen verran, että myös #7 on Veolia-väreissä nyt. Itse asiassa sen värit ovat samat kuin YTV-liikenteen autoissa, mutta ne jakautuvat eri tavalla. Varsinaisia Veolia-ulkoasun autoja on vasta nolla. Autosta #608 odotetaan sitä, kunhan se nyt siirtyy pois pikavuoroista.

Eli tässä järjestyksessä on toistaiseksi siirrytty uuteen nimeen tavalla tai toisella: #605, #621, #609 ja #7.
 
Päivitetään tilannetta sen verran, että #604 on nyt ollut pari päivää Veolia-nimellä ja #607 näkyi tänään ensimmäistä kertaa liikenteessä uudella nimellä, vaikkakin yhä A&L-väreissä. Toistaiseksi ainoastaan #7:n värit vastaat uuden omistajan värimaailmaa.
 
Edistystä tapahtunut siinä määrin, että listataan väliaikatietona kaikki toistaiseksi nimeä vaihtaneet: #7, #286, #427, #604, #607, #609, #620 ja #621.
 
Joo, taisi olla. Ainakin se oli selvästikin käynyt huollossa, kun kerran #618 ajeli aamupäivällä sen tilalla, joten oli kai sitten vaihdettu tekstitkin siinä samalla. Ei tullut enää iltapäivästä nähtyä #622:ta, joten ei ollut havaintoa tekstien vaihtumisesta.
 
Edesmenneen AlhoLastun #2 9700-mahuri on muuttanut viimein kylkinumeroaan #602:een, ja EB-nuolien perässä komeilee Veolian nimi.
 
Viimeksi muokattu:
Tilannekatsauksena uutta nimeä tavala tai toisella kantavat autot:

#7, #56, #60, #286, #426, #427, #602, #604, #605, #607, #609, #612 (tosin myös vanha nimi on yhä) #618, #620, #621, #622

Eniten odottelen ainakin itse sitä, että koska #608 saa ensimmäisenä autona varsinaiset Veolia-värit. :)
 
Mainittakoon, että VT #601 (Volvo 8700 / B12M) on nyt maalattu kokovalkoiseksi. Tänään ei vielä ollut teippejä kyljissä, mutta eiköhän nekin nopeasti järjesty. Joten eiköhän tämä nyt ole kuiteskin se ensimmäinen varsinaisiin Veolia-väreihin tuleva auto Tampereella ;)
 
Kesäinen tilannekatsaus

Poistettu/Siirretty: #60 ja #610 - uudet sijoitukset kai Westillä, mutta asemapaikat eivät ole tiedossa
Kesäseisonnassa ainakin: #286, #287 ja #67 (tai #427) - kolme Laatikkoa joka tapauksessa

#605 on vakiintunut Centria Expressille, #602 ajaa Tampere-Ähtäri-väliä ja #613 ajaa Tampere-Helsinki-väliä. #623 ja #618 ovat Ponsan kesäautoina. #622 on Ruoveden autona kuten aina ennenkin. Eli eipä ole paljon mitään mainittavaa, paitsi nuo poistot/siirrot.
 
Kun nuo Teiskon linjat eivät oikeen istu "paikkurikategoriaan".

Kymmeniä kilometrejä kovilla penkeillä- eikä edes istumapaikkoja riitä ruuhka-aikoina läheskään kaikille. Siksipä me teiskolaiset kuljemme edelleen mieluummin omilla autoilla, vaikka joukkoliikennettä kannatammekin.

On tarjonta vaan nimenomaan kaluston puolesta suurelta osin aika onnetonta. Kivaa kököttää kantamuksinensa toista tuntia jossain huonosti jousitetussa kovapenkkisessä rämisevässä vetoisessa pääkaupunkiseuden ex-paikkurissa.

On linjoilla onneksi vielä muutakin kalustoa ja mielestäni Veolia Treen pitäisikin seudun muiden firmojen tapaan ajelle Teiskoon lähinnä vakiovuorotyyppisellä kalustolla.
On vaan niin, että keppivaihteiset ja hitaalla keskiovella varustetut autot ovat niiiin hitaita pysäkeillä! Vanhat Wiimat automaattilaatikolla ja kolmiovisina pesevät vakiovuorokaluston mennen tullen. Se nopeudesta; keskustasta Sorilaan +/- 10 min. Toisaalta ne Wanhukset kätkevät sisuksiinsa hyvin vähän sähköistä säätelyä, ja siksi ovat vähemmän häiriöalttiita kuin esim. TKL:n kalusto, joka pysähtyy hyväisen pyryn tullen jo hämeenkadulle. Toisaalta noiden wanhuksien huoltaminen käy halvaksi, koska se voidaan suorittaa omalla tallilla ilman valmistajien knowhowta.

Matkustajamäärät Teiskon alueella ovat niin vähäiset, ettei niitä kannata ajaa muulla kuin jo "itsensä maksaneilla" 90-luvun paikkureilla. Tulevaisuudessa, kun nuo Wiimat romutetaan on tietysti edessä valinta: Turvaako matkustajakanta kannattavan liikennöinnin Kämmenniemi/Viitapohja/Aitoniemi/Ukaa-linjoilla? Kesäjärjestelyt ovat jo näyttäneet, että tilataksisysteemi on toiminut jatkoyhteytenä runkolinjalta; miten hyvin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös