Väliköt voi valmistaa melkeinpä missä tahansa asiansa tuntevassa kotimaisessa metalliverstaassa. Siihen ei tarvita suuren konsernin tuomaa statusta tai työkaluja.
Mutta: "Freiburgit ja Mannheimit" viidennen mannen ja yleensä kuudennen Düwagin suhteen ovat olleet tähän saakka saksalaisten harrastajien arvioita. Suhtaudutaan niihin siis vielä tietyllä epävarmuudella, koska täällä päässä asiasta ei olla informoitu, ainakaan vielä. Toki on myönnettävä, että tämänkaltainen saksalaisten liikehdintä kannattaa ottaa vakavasti, koska siellä saattaa olla vihiä ja se seikka, että HKL on jo vanhoja vaunuja sieltä ostanut. Puolitoista vuotta sitten ei tätä jo tapahtunutta kehitystä olisi heti todeksi uskonut.
Lisäksi on muistettava (varaosamielessä), että Mannheim, sekä Ludwigshafen, ovat huoltaneet telit hyvään kuntoon ja niissä on uudet renkaat. Siis selvä signaali siitä, että alakerta on tarkoitettu pitkään käyttöön.