Minusta on järkevämpää panna suuret (osa)matalat vaunut kokopäivävuoroihin kuin seisottaa niitä ison osan aikaa päivästä hallissa vain siksi, jotta ne voivat ajaa iltaruuhkassa kierroksen-pari femmalla. Femmaa ajetaan iltaruuhkan aikaan, koska Ruotsin-laivat lähtevät siten, että matkustajat on syötettävä sinne iltaruuhkassa. Silloin femman on tyytyminen korkeaan kalustoon, ellei sitten matalaa ole käytettävissä aiottua enemmän, kuten usein on tilanne.
Minusta tuo on ihan tehokasta kaluston käyttöä. Laivalle menevät vuorot ovat vaikuttaneet kaupungilla kohtuullisen hiljaisilta. Veikkaan sen johtuvan siitä vanhasta tottumuksesta, eli ehkä nuokin vuorot pikku hiljaa kuormittuvat paremmin, mutta samanlaista piikkiä kuin laivalta kaupungille ei tuohon suuntaan silti synny. Vanhasta tottumuksesta? Niin, 4T-aikaan kaiketi suurin osa laivalle menijöistä on noussut ratikkaan Lasipalatsin ja Ylioppilastalon pysäkeiltä. 5 ei kulje kummankaan kautta, joten veikkaisin aika monen menevän yhä vielä nelosella Vyökadun pysäkille ja kävelevän sieltä. Kaljalastikin on mukana vasta paluusuunnassa