Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tällaisilla säännöillä luodaan vain esteitä alalle tuloon. Koska uusi valmistaja ei ole valmistanut vetureita, ei sitä hyväksytä mukaan tarjouskilpailuun. Näin uusi valmistaja ei pääse valmistamaan vetureita eikä siksi pääse mukaan seuraavaankaan tarjouskilpailuun. Tässä tapauksessa CZ Loko on onnistuneesti valmistanut 61 kappaleen sarjan vetureita, ja nyt se ei pääse osallistumaan 60 kappaleen veturisarjan tarjouskilpailuun. VR:n kilpailutushan koski oikeasti 60 veturia, ne sata muuta olivat vain optiona.Outo perustelu oikeudelta. Mielestäni ihan kohtuullista vaatia, että on valmistanut viimeisen 16 vuoden aikana noin sata veturia.
Sr3 soveltuu huonosti nopeaan henkilöliikenteeseen (200 km/h) sen suuren akselipainon (22,5 tn) vuoksi. Sr2:lla se lienee 21 tn. Suurilla nopeuksilla radalle aiheutuva rasitus on suurempi. Siksi on aivan järkevää pyrkiä ajamaan mahdollisimman suuri osa kaukoliikenteestä Sr2.lla. Uusien vetureiden käytön rajaaminen vain tavarajuniin ei siksi ole kovin suuri ongelma. Ongelma on ainoastaan tilanteet, joissa henkilö- ja tavarajunien kiertojen yhdistäminen pienentäisi kaluston tarvetta- Tällaisia ei liene paljon (?).
Juha
Olettaen että kyseinen malli on yksi versio Stadler NG:stä, kyseessä on varsin todennäköisesti dieselsähköinen veturi, jossa on tietenkin sähkökäyttöiset ajomoottorit.En löytänyt tietoa, mutta ajomoottorit lienevät sähkökäyttöisiä? Vai onko asia jätetty tarkoitushakuisesti mainitsematta?