Numeroitakin sisältävä dokumentti VR:n johdon bonusjärjestelmästä on ilmestynyt VR Leaksiin. http://vrleaks.wordpress.com/
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Muistanko aivan väärin, kun minun mielestäni joku tärkeä henkilö jossain vaiheessa vakuutti, että VR-Yhtymän johto ansaitsee bonuksia junamatkustuksen kasvusta. Tuon sopimustekstin mukaan ei ainakaan, vaan ainoastaan yhtymän tuloksen kasvusta. Tuloksen kasvu ei ole sama asia kuin junamatkustamisen kasvu. Etenkin, kun yhtymällä on edelleen käytännössä monopoliasema kaikessa rautatieliikenteessä. Monopolissahan maksimitulos saavutetaan huomattavasti alhaisemmalla tuotannon määrällä kuin kilpailuilla markkinoilla.Numeroitakin sisältävä dokumentti VR:n johdon bonusjärjestelmästä on ilmestynyt VR Leaksiin. http://vrleaks.wordpress.com/
Eipä tunnu asia kiinnostavan niitä, joita luulisi joukkoliikenteen ja junaliikenteen kiinnostavan tavallista enemmän.
-- kun vieläkin jaksetaan jauhaa sekaisin menneestä lippujärjestelmästä, vaikka vika kesti vain muutamia tunteja eli korjattiin välittömästi.
Muistan, kun VR:ää haastateltiin radiosta ja kyseltiin, että miksi lippujärjestelmä on sekaisin, mutta vastasivat siihen että onkos toimittajat käyneet kokeilemassa, hyvinhän ne toimivat. Yle keksi ensimmäisenä lippujärjestelmän toimivan, ja sekin lähes vuorokauden myöhässä. Näin radiossa sanottiin, itse käytän vain HSL:n lippua ja lähijunia, joten on VR:n mokavuosi jäänyt huomaamatta, vaikka päivittäin junia käytän. Ainostaan tammi-helmikuussa oli lähijunistakin mutupohjalta jopa 1/3-1/4 myöhässä ja kaukojunista jopa 1/2-1/3. Toki osa lippuautomaateista ei toiminut ja välillä verkkokaupan toiminta pätki ja tämä kesti kaksi viikkoa, mutta osa lippuautomaateista toimi koko ajan lukuunottamatta muutaman tunnin kestänyttä kaikkien laitteiden sammumista.Öö? Missä maassa elit viime syyskuussa?
IL:n uutista voi tietty pitää sensaatiohakuisena, koska on aina helppoa brassailla sillä, että joku saa paljon rahaa. Kysymyshän on siitä, millä perusteella sitä rahaa tulee. Olisin luullut, että tämän foorumin lukijoita kiinnostaa se, mikä on VR-Yhtymän tehtävä ja vastaako bonusohjelma sitä. Tällä foorumilla olisi luullut olevan ymmärrystä keskustella nimenomaan siitä sen sijaan, että taivastellaan sitä, että jollain on iso palkka ja bonukset vielä päälle.Johdon bonusjärjestelmät ovat ihan ok sinänsä, kannustimet tuossa ovat juuri sellaiset kuin johon valtion omistajaohjaus VR:ää haluaakin.
Toki osa lippuautomaateista ei toiminut --
Olisin luullut, että tämän foorumin lukijoita kiinnostaa se, mikä on VR-Yhtymän tehtävä ja vastaako bonusohjelma sitä.
Ei ole enää 1.1.2011 alkaen ollut olemassa Liikenneviraston rautatieosastoakaan eli nämä puhutut tehtävät ovat vain yleisesti Liikennevirastolle annettuja tehtäviä.Esimerkiksi Ratahallintokeskukselle (nykyään siis LiVi:n rataosasto) annettujen tehtävien täyttämisellä ei ole mitään arvoa, kun VR-Yhtymä ei halua ajaa junia.
Oikeusjuttu tuskin päättyy VRLeaksin kannalta hyvin. Nuo laittomat henkilörekisterit kun taitavat olla yksityisen vartiointiliikkeen hallussa, eivät VR:n, samoin niiden kokoaminen on ulkoistettu vartiointiliikkeelle. Ja vartiointiliike saa materiaalin hyvin äkkiä tuhottua tai siirrettyä poliisin ulottumattomiin, jos nyt poliisi edes viitsii koko asiaa tutkia. Eiköhän nuo asiat ole poliisille jo tuttuja ja hiljaisesti hyväksyttyjä. Onhan niistä tiedetty kaupungilla jo yli kymmenen vuoden ajan.