Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on netissä: http://www.ukko.fi/~ultrix/raide/vali2006.htmlultrix sanoi:Päivitänpä tämän paikkuinfon piakkoin omille sivuilleni
viima sanoi:Helsinki-Lahti -väli näyttää jatkossa taittuvan tasan tunnissa niin Z-junalla kuin IC-junallakin (IC2 ehtii 54 minuutissa). Onkohan IC-junien nopeus laskemassa 140 km/h -tasolle kun matka-aika on sama kuin Z-junilla, jotka pysähtyvät kolmella asemalla joista IC-junat ajavat ohi.
viima sanoi:Nuo Helsinki-Kuopio-Oulu -yöjunaa korvaavat yhteydet Kajaanin suunnalla näyttävät kyllä omituisilta. Olisiko tosiaan tullut niin kovin kalliiksi liikennöidä yöllä siinä välissä se 6-7 tuntia, kun kuitenkin molemmissa päissä edelleen jatketaan liikennöimistä.
Suorien Helsinki-Kuopio-Oulu -pikajunien muuttaminen Kouvolassa vaihdollisiksi näyttää hieman väkinäiseltä ratkaisulta, johon syynä on vain haluttomuus sovitella vanhoja pikajunia uudelle oikoradalle.
M62 sanoi:Ehkä olen liian optimistinen mutta kai sähköistyksen jälkeen IC71 ja 78:n pääteasema siirretään Iisalmesta Ouluun tai jopa Rovaniemelle.
Mitäs tuo nyt sitten haittaa? Minusta noissa uusissa aikatauluissa on varsin ennakkoluulottomia kalustokiertoja, esimerkiksiM62 sanoi:Aika huono yllätys on yhteys vain yhteen suntaan, esim IC821 Turku - Kuopio tai S84 Iisalmi - Tampere - Helsinki.
Ei varmasti tapahdu, jos VR Oy saa tahtonsa lävitse. Yöjunaliikenteenhän oli jo tarkoitus loppua kokonaan, mutta julkisen hälyn seurauksena Talgolta tilattiin 20 uuden polven makuuvaunua.M62 sanoi:Veikkaisin että aamujunat euvät tule olemaan suosittuja ja noin parin vuoden päästä yöjuna syntyy uudelleen.