Westendin Linja Oy konkurssiin

Slhs ei taida omistaa yhtään peruskaturi k202:sta saati niveltä

Nivel on ainakin se TaKL #300 ja eiköhän se Porvoolainen on K202 vaikka se nyt ei ihan museobussin kategorian voi vetää, mutta olemassa kyllä.

/Skurubisin
 
Omistiko WL myös Ahvenanmaalta tuodun Carrus City L midinsä? Sellainenhan heillä oli, numero 51, jos oikein muistan.
 
Mitkähän sitten oikeasti ovatkaan olleet Wl:n? Rellun pippanat, Wiimat, ex. Helb Ikarukset ja ehkä -02 Scania Ikarukset..?
Kuuleman mukaan jopa näistä 10-vuotiaista Karuista ainakin osa olisi edelleen konkurssihetkellä ollut rahoitusyhtiön omaisuutta...
 
Kannattaa huomioida, että monet muutkaan linja-autoyritykset eivät tänä päivänä o m i s t a autojaan, vaan kalusto on hankittu erilaisilla leasing/rahoitusyhtiö/kalustoyhtiöratkaisuilla. Tähän alettiin siirtyä jo 1990-luvun lopulla, joten monessa yhtiössä enää vanhimmat autot ovat omia.

Tästä saakin veikeitä kompakysymyksiä kerhoiltoihin: montako linja-autoa joku iso bussiyhtiö X omistaa. Vastaus voi sitten olla esimerkiksi jotain 0-10 väliltä.
 
Yksi tuttu olisi halunnut hieroa kauppaa yhdestä Westendin bussista ja soitti jollekin konkurssipesän viskaalille, niin oli käsketty odottaa puolitoista viikkoa, niin kaikki jäljellejääneet myydään huutokaupalla. Sinne varmaan itsekin menen.

Täytyy olla yksinomaan romantisoiva harrastaja, jos ostaa tuolta jotain harrasteajoon. Yhtään helmeä yksilöä tuolta ei tule löytymään.

Mitkähän sitten oikeasti ovatkaan olleet Wl:n? Rellun pippanat, Wiimat, ex. Helb Ikarukset ja ehkä -02 Scania Ikarukset..?

#25, #51, #70, #80, #96, #106 ja jotain muita vanhoja HSL-autoja. #60 on liikenneneuvoksella. Rellut saattavat yhä olla Nordea Rahoituksen autoja.
 
Mitkähän sitten oikeasti ovatkaan olleet Wl:n? Rellun pippanat, Wiimat, ex. Helb Ikarukset ja ehkä -02 Scania Ikarukset..?

Kannattaa huomioida, että monet muutkaan linja-autoyritykset eivät tänä päivänä o m i s t a autojaan, vaan kalusto on hankittu erilaisilla leasing/rahoitusyhtiö/kalustoyhtiöratkaisuilla. Tähän alettiin siirtyä jo 1990-luvun lopulla, joten monessa yhtiössä enää vanhimmat autot ovat omia.

Tästä saakin veikeitä kompakysymyksiä kerhoiltoihin: montako linja-autoa joku iso bussiyhtiö X omistaa. Vastaus voi sitten olla esimerkiksi jotain 0-10 väliltä.
Mielestäni yksikään järkevästi toimiva yritys ei osta nykykorot huomioiden käteisellä kalustoa linja-autoliikenteeseen. Ei ole ostanut enää vuosikausiin. Mutta se, että kymmenvuotiaista Ikaruksista on vielä niin paljon velkaa, että omistajana on rahoitusyhtiö (puhuttaessa osamaksurahoituksesta), ei vaikuta minusta järin terveeltä kehityssuunnalta yritystalouden kantilta katsottuna...
 
Bluesin kotisivuilla mainostetaan edelleen ilmaista kyytiä kotipeleihin, mutta tämä luksus ei tainnut siirtyä enää kenellekään? Nythän tämä ja nivel-wiimat sopisi Åbergille kuin valettu :D
 
Bluesin kotisivuilla mainostetaan edelleen ilmaista kyytiä kotipeleihin, mutta tämä luksus ei tainnut siirtyä enää kenellekään? Nythän tämä ja nivel-wiimat sopisi Åbergille kuin valettu :D

Ei hullumpi idea! Ja löytyisi noille nivelille varmaan käyttöä blues-kuljetusten lisäksi myös tilausajoissa.. Tuota kannattaisi vinkata Åbergille vaikka FB:n kautta:)
 
Bluesin kotisivuilla mainostetaan edelleen ilmaista kyytiä kotipeleihin, mutta tämä luksus ei tainnut siirtyä enää kenellekään? Nythän tämä ja nivel-wiimat sopisi Åbergille kuin valettu :D

Ei hullumpi idea! Ja löytyisi noille nivelille varmaan käyttöä blues-kuljetusten lisäksi myös tilausajoissa.. Tuota kannattaisi vinkata Åbergille vaikka FB:n kautta:)

Hyvä ajatus!

Kukahan muuten alkaa liikennöidä niitä Stromman sightseeing-ajoja? Tosin nythän ne on tauolla kesään asti, joten aikaa on..
 
Yksi tuttu olisi halunnut hieroa kauppaa yhdestä Westendin bussista ja soitti jollekin konkurssipesän viskaalille, niin oli käsketty odottaa puolitoista viikkoa, niin kaikki jäljellejääneet myydään huutokaupalla. Sinne varmaan itsekin menen.

ex WL 38 ei siirtynyt veolialle, tässäkö syy ? veolialle meni 35-37 mut ei 38.

---------- Viestit yhdistetty klo 2:13 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 2:06 ----------

Kannattaa huomioida, että monet muutkaan linja-autoyritykset eivät tänä päivänä o m i s t a autojaan, vaan kalusto on hankittu erilaisilla leasing/rahoitusyhtiö/kalustoyhtiöratkaisuilla. Tähän alettiin siirtyä jo 1990-luvun lopulla, joten monessa yhtiössä enää vanhimmat autot ovat omia.

Tästä saakin veikeitä kompakysymyksiä kerhoiltoihin: montako linja-autoa joku iso bussiyhtiö X omistaa. Vastaus voi sitten olla esimerkiksi jotain 0-10 väliltä.

Luulin itsekkin että wessulla olis ollu enemmänkin autoja omina, mut ei.

Nobinalla ON sen siaan pari omaa vielä :p 95 Espoo ällät kokosarja kuuluu Nobina Busco AB filial i Finland OY:lle
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös