• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HKL: Yömetrokokeilu päättyy vuoden vaihteessa

Tässä vertaillaan nyt päärynöitä ja boysenmarjoja. Uutisen mukaan Itä-Helsingin N-vuorojen matkustajamäärä laski. Jos nyt puhe on kantakaupungin metromatkoista, ei niitä ole ennenkään juuri tehty Itä-Helsingin yöbusseilla. Toisin sanoen, tätä kantakaupunkimatkustamista lienee siirtynyt muusta bussi- ja ratikkaliikenteestä metroon, eli matkustajamäärä ei ole välttämättä kasvanut.
 
Viimeksi muokattu:
HSL vastusti kovasti yömetroa, mutta sai yllättäen nenilleen. Siinä tilanteessa ei ole yllättävää, että toteutus oli mahdollisimman matkustajaepäystävällinen, eli ei ajettu busseilla päivälinjastoa metron liikenteen loppumiseen asti, vaan luotiin sekava hybriditilanne.

HSL:n epäonneksi kuitenkin itäisen kantakaupungin kävelijät ja yöbussissa maksamaan joutuneet alkoivat käyttää ilmaista metroa, eli siellä piisasi väkeä.

Odotan edelleen viikonloppuaamujen käyttäjämääriä ja nousijakohtaisia kuluja. Hyvää vertailupohjaa.
 
Tässä vertaillaan nyt päärynöitä ja boysenmarjoja. Uutisen mukaan Itä-Helsingin N-vuorojen matkustajamäärä laski. Jos nyt puhe on kantakaupungin metromatkoista, ei niitä ole ennenkään juuri tehty Itä-Helsingin yöbusseilla. Toisin sanoen, tätä kantakaupunkimatkustamista lienee siirtynyt muusta bussi- ja ratikkaliikenteestä metroon, eli matkustajamäärä ei ole välttämättä kasvanut.

Muita kuin kantakaupungin sisäisiä matkoja on tehty metrolla noin 1 000 tunnissa. Yöbussien matkustajamäärä vähentyi noin 500 tunnissa, eli metron matkustajista vain puolet oli yöbusseista metroon siirtyneitä, loput siirtyivät takseista tai autokyydeistä metroon.

Lähde: HSL:n kokouksen esityslista
 
Takaisin
Ylös