Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Raidejokeri korvaa olemassaolevan bussilinjan ja – Perkkaata ja Laajalahtea lukuunottamatta – kulkee lähes täsmälleen samaa reittiä kuin bussi. Matka-ajatkin pysyvät lähes samoina. Crossrail loi kokonaan uuden nopean yhteyden Lontoon "keskusta-alueen" puolelta toiselle ja lyhensi matka-aikoja merkittävästi sekä siellä että kaakossa. Nämä projektit eivät ole ihan vertailukelpoisia...
Paikka ei ole optimaalinen, mutta kävelymatka jää kuitenkin kohtuulliseksi sateellakin. Monissa muissa paikoissa on pidempiä kävelymatkoja raideliikenteen välillä, esimerkiksi Päärautatieasemalta Lasipalatsille.Raide-jokerin Itäkeskuksen päättäri on niin naurettavalla paikalla useamman suojatien päässä busseista ja metroista, että jos rinnalle jätetään bussi, niin uskoisin sen todennäköisemmin kuormittuvan kuin ratikan.
Tuskin riittää. Matkustin eilen kolmeen otteeseen linjalla 550 ja sillä kulki edelleen yllättävän paljon matkustajia (ei kuitenkaan seisojia enää). Kun ne siirtyvät pikaraitiolinjalle 15, ruuhka-aikaan tulee todella täyttä.Pikkuhiljaa alkaa näyttää siltä, ettei pikaratikka 15 päivä (ja ilta) vuorot sisällä pääosin istumapaikkoja ollenkaan. (Havainnot ratikan ulkopuolelta).
En siltikään usko, että pr15 ylikuormittuisi, mutta kysymys on ehkä riittääkö 10 min vuoroväli? Tätä olen nyt miettinyt muutaman päivän, kun katsellut että porukkaa riittää vaikka 550 vielä kulkee rinnalla.