- Liittynyt
- 4 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 1,069
Itse asiassa 8 on aikapitkälti koululaislinja, nykyyän 8 on ainut yhteys myös Kurkelan ja Virrenkulman suuntaan.8 on pelkkä apulinja muissa osissa kaupunkia paitsi Kaskelan seudulla.
Nykyään 738 tyhjenee aika hyvin asemalla kun kalevan suunnasta tullaan. aseman jäkeen on vain muutama matkustaja, mutta tilanne korjautuu kun on kierretty Ahjo-Sorsakorpi lenkki.Bussin tahdistaminen nopeisiin juniin H,R,Z sen sijaan onnistuu jo aika hyvin. Toinen paha puoli tällaisissa yhdistelmissä on se, että suuren yleisön satunnaiset käyttäjät eivät löydä niitä.
Eräille tahoille YTV:n piirissä tuntuu olevan kauhistus pelkkä ajatuskin linjan 733 palauttamisesta, nykyiset 738K vuorotkin on suoranainen ihme.. Toisaalla käyty keskustelu Nikinmäen kasvusta ja 733:n palauttamisesta on käynyt minunkin mielessäni. Pohjois-Nikinmäen käyttökelvoton suora yhteys Helsinkiin vaatisi jotain muutosta. 733 voisi hyvinkin vähän mutkitella Nikinmäessä ja sitten ajaa Sorsakorven/Ahjon kautta Keravan keskustaan, jolloin saataisiin hiljaisen ajan palvelutasoa nostettua.
Eipä enään vuodenvaihteen jäkeen ole näkynyt ns turistibusseja kyseisellä linjalla, nykyään siellä on VT:n KaupunkibussejaSaa muuten nähdä, 738 nykyvuoroväleillä on ajoittain ollut ruuhka-aikana aika täysi. Pari kertaa on ollut seisojiakin, vaikka on ajettu LH:n turisteilla, joissa kai on aika paljon business-luokan istumapaikkoja. Ei siis ole mitään perustetta olla lisäämättä liikennettä 6-8 välillä.
Okei katsotaampa keitä liikennöitsijöitä meillä on nykyään (01.12.2007)
Concordia Bus Finland
Etelä-Suomen Linjaliikenne
Helsingin Bussiliikenne
Laajasalon Liikenne Ky
Pohjolan Kaupunkiliikenne
Taksikuljetus
Tammelundin Liikenne
Veolia Transport
Westendin Linja
Viimeisimmän kilpailutuksen johdosta Korsisaari tekee paluun YTV-liikenteeseen (E6 (Leppävaaran palvelulinja, e96H): Nurmijärven Linja)