Tarkoittaa, talvikauden ruuhka-aikoina lisätään jopa yksikköjä joihinkin juniin matkustajamäärän kasvun vuoksi.a__m sanoi:Tarkoittaneeko tuo nyt sitten sitä, että talvikauden ruuhkatuntien vuorovälit säilyvät ennallaan?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tarkoittaa, talvikauden ruuhka-aikoina lisätään jopa yksikköjä joihinkin juniin matkustajamäärän kasvun vuoksi.a__m sanoi:Tarkoittaneeko tuo nyt sitten sitä, että talvikauden ruuhkatuntien vuorovälit säilyvät ennallaan?
Niinhän siinä sitten kävi, että ainakin reittioppaan mukaan vaihtoaika ei suinkaan ole 14, vaan 15 minuuttia...Jussi sanoi:Itseäni Myyrmäessä tuo ei pahasti haittaa, ei varttikaan liian pitkä vuoroväli ole. Toivottavasti vaan 15 min välein kulkevien E-, S- ja U-junien ja M-junien vaihtoyhteydet ajoitetaan järkevästi, ettei aina joudu odottamaan Huopalahdessa 14 minuuttia.
...ja sille, että Helsingistä Huopalahteen ajetaan 15 minuutin liikenteen aikana siten, että M menee aina E/S/U:n kanssa täsmälleen samoilla lähtöminuuteilla? Pasilasta M ja U lähtevät liikkeelle Rantaradan suuntaan aina niin, että R on vasta saapumassa pohjoisesta... Tätä on jatkunut jo monta vuotta. Pitäisikö välillä kilpailuttaa myös liikenteen suunnittelu eikä vain jonkun yhden liikennemuodon liikenteen tuotantoa...? Vai onko jotain muita parannusehdotuksia tiedossa?Jussi sanoi:Niinhän siinä sitten kävi, että ainakin reittioppaan mukaan vaihtoaika ei suinkaan ole 14, vaan 15 minuuttia...
Keksiikö joku tällaiselle järjestelylle jonkun perustelun
Kyllä vain! Itse menin tupla-Sm4:llä A-kilvin. Enpä sellaista A-junaa koskaan aiemmin ollutkaan bongannut. Mahtoiko M-junissa olla kolmiyksikköisiäkin junia? Täytyy tulevina päivinä varmistaa tuokin, kun tänään en kovin tarkkoja havaintoja tullut tehneeksi.kuukanko sanoi:Tänään ainakin iltapäiväruuhkassa joitakin A-junia ajettiin 2 yksiköllä, kun vuoroväli harveni varttiin.
Ainakin 7:33 Vantaankoskelta lähteneessä M-junassa oli 3 kolme yksikköä: 2*Sm1+1*Sm2.Rattivaunu sanoi:Mahtoiko M-junissa olla kolmiyksikköisiäkin junia?
Jussi sanoi:Ainakin 7:33 Vantaankoskelta lähteneessä M-junassa oli 3 kolme yksikköä: 2*Sm1+1*Sm2.
Tämä näyttää toteutuvan ensi syksynä. Näin ainakin uutisoi eilen 06.01.2008 ilmestynyt Vantaan Sanomat. Tosin Vantaan Sanomien artikkelissa puhuttiin A-junaan tulevan vain lisävuoroja. Mitä sitten tarkoittakaan käytännössä?YTV:n hallitus käsittelee perjantaina ennakkotilausta vuoden 2008 junaliikenteestä. Siinä suurin osa näistä viime vuonna tehdyistä vähennyksistä on suunniteltu palautettavaksi ennalleen:
- N-junien sunnuntain vuoroväli tihennetään 15 minuuttiin talviliikenteessä
- M-junien lauantain vuoroväli palautetaan 10 minuuttiin
- M-junien kesäarkien vuoroväli palautetaan 10 minuutiin
- A-junien kesäarkien päiväliikenteen vuoroväli palautetaan 20 minuuttiin ja ruuhkaliikenteen vuoroväli 10 minuuttiin
Tämä näyttää toteutuvan ensi syksynä. Näin ainakin uutisoi eilen 06.01.2008 ilmestynyt Vantaan Sanomat. Tosin Vantaan Sanomien artikkelissa puhuttiin A-junaan tulevan vain lisävuoroja. Mitä sitten tarkoittakaan käytännössä?