Tuleeko ikävä? Ei minulle ainakaan. Turhempaa linjaa ei seudulta helpolla löydä.
Äläpä muuta sano. Aamen
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tuleeko ikävä? Ei minulle ainakaan. Turhempaa linjaa ei seudulta helpolla löydä.
Toisinaan kaipailen vauhdikasta siirtymää Pasilan junilta Sörnäisten metrolle. 7-linjan reitti Mäkelänrinteen kautta kiertää siinä määrin, että Pasilasta Itäkeskukseen ennättänee yhtä pikaisesti pääaseman kautta.
Kävin viime talvena Tikkurilassa YTV:n sun muiden instanssien järjestämässä tilaisuudessa, jossa kerrottiin tulevista linjastomuutoksista - lähinnä Kehärataan liittyen. Tuosta 61:n katkaisemisesta syntyi kyllä eniten porua yleisön keskuudessa. Bussin vaihto Tikkurilan asemalla koettiin ongelmalliseksi. Ja onhan Vantaan Sanomien yleisönosastollakin ollut kärkeviä kirjoituksia linjan 61 katkaisuun liittyen. Olipa eräskin kirjoittaja sitä mieltä, että Tikkurilan asemalta väärään suuntaan menevien "turistien" takia on nyt päädytty linjoihin 61 ja 62. Kyseinen kirjoittaja olisi perustanut "turisteille" ihan oman lentokentälle menevän linjan ja liikennöintikustannukset olisivat maksaneet matkustajat 100%:sti. Ilmeisesti kyseinenVantaalla 61-linjan osuus Tikkurilasta Mellunmäkeen muutettiin 62-linjaksi. Mielestäni 62-linjan reittiä olisi tullut jatkaa Tikkurilasta Veromieheen. 61-linja olisi vapautunut ehdottamilleni lentokentän oikoreiteille.
61-linjan mukavuutta lisää se, että Tikkurilassa jonon kärkijoukko saa nousta matkatavaroineen tyhjään autoon. Mellunmäestä saapuessaan auto oli usein puolillaan matkustajia, joiden enemmistö poistui Veromieheen mennessä. Toisaalta he joutuvat nyt vaihtamaan ajoneuvoa Tikkurilassa.