Palautetta rupesi suorastaan satamaan, hieno homma!
Käyttökommenttit oli ensisijaisesti toiveissa, joten niistä erityiskiitos. GPS tarkkuus voi joskus olla useita metrejä, mutta jäljellä olevan matkan näyttö kyllä pyöristää ylöspäin, joten sekin aiheuttaa sitä että sovellus näyttää vähän liian suurta matkaa. Katson olisko parempi laittaa tavanomainen pyöristys käyttöön. Ehkä se ei sovelluksen käytön kannalta ole ongelma jos näytössä on matkaa jäljellä 10 m kun saavutaan pysäkille, luulis että siitä jo arvaa että nyt ollaan oikessa paikassa. Oikeastaan vain jos tien toisella puolellakin on pysäkki, niin voisi luulla että onkohan se tuo, jos ei yhtään tiedä mihin on menossa.
Ajatus mahdollisuudesta säätää pysäkkivaroituksen etäisyyttä, on hyvä kuten myös se että varoittaa jo edellisen pysäkin mentyä ohi.
Outo toiminta reitin lopussa laitetaan heti suurennuslasin alle.
Äänimerkin voimakuudella ei taida olla säätömahdollisuutta sovelluksessa, mutta katson vielä. Miksi radion ääni ei palannut, pitää katsoa onko jotain tehtävissä.
Koitan selvittää miksi N73 ei imaissut ohjelmaa.
Uudelleen reititys jos haettu reitti ei näytä toteutuvan on jo kehityskohteena. Kuitenkin jatkuva haku tuntuu aika raskaalta toteutustavalta, mutta semmoinen että käyttäjä tekee haun, että "tästä ja nyt - sinne mihin viimeksikin hain" antanee jo pääosan tämän tyyppisen toiminteen hyödyistä. Varmaan varoitus siitä että ei olla edetty kuten reittiopas on ehdottanut helpottaisi tämän käyttöä.
Verkkopaikannus kaupunkialueella ei taida antaa tarpeeksi hyvää tietoa sijainnista. Semmoinen reitinhaku, joka kohdistuu 500 m päässä olevan tukiaseman kohdalta, voi olla jalankulkijalle turhan kaukana. Mutta sinänsä implementointi sovellukseen on helppo, jos se osoittautuu tarpeelliseksi. Tosin se verkkohaku maksaa jotain, käyttäjä sen varmaan joutuu maksamaan. Tähän mennessä käyttäjät ei ole olleet kovin innostuneita maksamaan joukkoliikenteen reittitiedosta.
Usein käytettyjen reittien kätevä haku on tärkeä kysymys. Sovellus nykyisellään tallentaan kaikkien hakujen päätepisteet, joten duunimatkojen tms. haku käy kätevästi omista reiteistä sen jälkeen kun on kerran hakenut oikeat hakusanat sisään. Myös satunnaisesta paikasta haku on helppa, tyyliin tästä paikasta, johonkin aiemmin käytettyyn paikkaan(hima, duuni, tms.). Maamerkit on mahdollista sisällyttää omien paikkojen listaan, mutta tuokohan se lisäarvoa ja missä tilanteessa.
Karttasovelluksen integrointi ei vielä ole helposti mahdollista, tai ainakaan ilmaista. Omat kokemukset paikkojen etsiminen kartasta kännykän pienenltä näytöltä ei ole kovin kehuttavia ja toisaalta skenaario missä tätä käytettäisiin on vähän epäselvä. Jos tietää osoitteen, tuntuu että on helpompi vain kirjoittaa se kenttään kuin hakea kartalta se osoite ja saada siten koordinaatit joilla sitten hakee reittiä. Jos taas ei tiedä osoitetta mihin on menossa, miten sen kartalta sitten hakee? "Olisin menossa Hakaniemen torista pari korttelia pohjoiseen, haetaanpas sieltä joku piste."
Reitin näyttämistä ikäänkuin karttapohjaa vasten olen miettinyt. Olisko siitä lisäarvoa, jos näkisi pisteen liikkuvan, näytöllä? Tietysti jos olisi väärässä kulkuvälineessä, niin siitä näkisi ehkä selvemmin että nyt ei mennä sinne minne pitäisi, nythän sovellus periaatteessa näyttää suhteellista suuntaa pysäkille, joten jos suuntamerkki on näytön yläreunassa, niin ollaan menossa kohti, jos sitten suunta on kovin sivuun ja etäisyys tuntuu kasvavan, niin pitäisi epäillä jotain väärää olevan tekeillä. Ei ole yhtä selvää kuin kartalla, se pitää myöntää.
Muuten onko tavalliselle käyttäjälle muulla merkitystä kuin matka-ajalla ja vaihtopysäkeillä.
Kiitos vielä kaikille keskusteluun osallistuneille, ja uusia käyttökokemuksia ja kommentteja toivon,
Ismo Laitinen
Käyttökommenttit oli ensisijaisesti toiveissa, joten niistä erityiskiitos. GPS tarkkuus voi joskus olla useita metrejä, mutta jäljellä olevan matkan näyttö kyllä pyöristää ylöspäin, joten sekin aiheuttaa sitä että sovellus näyttää vähän liian suurta matkaa. Katson olisko parempi laittaa tavanomainen pyöristys käyttöön. Ehkä se ei sovelluksen käytön kannalta ole ongelma jos näytössä on matkaa jäljellä 10 m kun saavutaan pysäkille, luulis että siitä jo arvaa että nyt ollaan oikessa paikassa. Oikeastaan vain jos tien toisella puolellakin on pysäkki, niin voisi luulla että onkohan se tuo, jos ei yhtään tiedä mihin on menossa.
Ajatus mahdollisuudesta säätää pysäkkivaroituksen etäisyyttä, on hyvä kuten myös se että varoittaa jo edellisen pysäkin mentyä ohi.
Outo toiminta reitin lopussa laitetaan heti suurennuslasin alle.
Äänimerkin voimakuudella ei taida olla säätömahdollisuutta sovelluksessa, mutta katson vielä. Miksi radion ääni ei palannut, pitää katsoa onko jotain tehtävissä.
Koitan selvittää miksi N73 ei imaissut ohjelmaa.
Uudelleen reititys jos haettu reitti ei näytä toteutuvan on jo kehityskohteena. Kuitenkin jatkuva haku tuntuu aika raskaalta toteutustavalta, mutta semmoinen että käyttäjä tekee haun, että "tästä ja nyt - sinne mihin viimeksikin hain" antanee jo pääosan tämän tyyppisen toiminteen hyödyistä. Varmaan varoitus siitä että ei olla edetty kuten reittiopas on ehdottanut helpottaisi tämän käyttöä.
Verkkopaikannus kaupunkialueella ei taida antaa tarpeeksi hyvää tietoa sijainnista. Semmoinen reitinhaku, joka kohdistuu 500 m päässä olevan tukiaseman kohdalta, voi olla jalankulkijalle turhan kaukana. Mutta sinänsä implementointi sovellukseen on helppo, jos se osoittautuu tarpeelliseksi. Tosin se verkkohaku maksaa jotain, käyttäjä sen varmaan joutuu maksamaan. Tähän mennessä käyttäjät ei ole olleet kovin innostuneita maksamaan joukkoliikenteen reittitiedosta.
Usein käytettyjen reittien kätevä haku on tärkeä kysymys. Sovellus nykyisellään tallentaan kaikkien hakujen päätepisteet, joten duunimatkojen tms. haku käy kätevästi omista reiteistä sen jälkeen kun on kerran hakenut oikeat hakusanat sisään. Myös satunnaisesta paikasta haku on helppa, tyyliin tästä paikasta, johonkin aiemmin käytettyyn paikkaan(hima, duuni, tms.). Maamerkit on mahdollista sisällyttää omien paikkojen listaan, mutta tuokohan se lisäarvoa ja missä tilanteessa.
Karttasovelluksen integrointi ei vielä ole helposti mahdollista, tai ainakaan ilmaista. Omat kokemukset paikkojen etsiminen kartasta kännykän pienenltä näytöltä ei ole kovin kehuttavia ja toisaalta skenaario missä tätä käytettäisiin on vähän epäselvä. Jos tietää osoitteen, tuntuu että on helpompi vain kirjoittaa se kenttään kuin hakea kartalta se osoite ja saada siten koordinaatit joilla sitten hakee reittiä. Jos taas ei tiedä osoitetta mihin on menossa, miten sen kartalta sitten hakee? "Olisin menossa Hakaniemen torista pari korttelia pohjoiseen, haetaanpas sieltä joku piste."
Reitin näyttämistä ikäänkuin karttapohjaa vasten olen miettinyt. Olisko siitä lisäarvoa, jos näkisi pisteen liikkuvan, näytöllä? Tietysti jos olisi väärässä kulkuvälineessä, niin siitä näkisi ehkä selvemmin että nyt ei mennä sinne minne pitäisi, nythän sovellus periaatteessa näyttää suhteellista suuntaa pysäkille, joten jos suuntamerkki on näytön yläreunassa, niin ollaan menossa kohti, jos sitten suunta on kovin sivuun ja etäisyys tuntuu kasvavan, niin pitäisi epäillä jotain väärää olevan tekeillä. Ei ole yhtä selvää kuin kartalla, se pitää myöntää.
Muuten onko tavalliselle käyttäjälle muulla merkitystä kuin matka-ajalla ja vaihtopysäkeillä.
Kiitos vielä kaikille keskusteluun osallistuneille, ja uusia käyttökokemuksia ja kommentteja toivon,
Ismo Laitinen