Onkohan Z-junan kannattavuudesta tuoreempaa tietoa? Viimeisin löytämäni uutinen on vuodelta 2016, jolloin
1. oikoradan investointivero oli edelleen voimassa
2. junissa oli konnarit ja
3. SM4-junien poistotkaan eivät olleet nykytasolla (enää 5 vuotta vanhimpien yksiköiden 30-vuoden poistoaikaan)
Voisi kuvitella, että nämä kolme teemaa vaikuttaisivat vuorojen kannattavuuteen ja voisivat tehdä uusista vuoroista kannattavia, toisin kuin ilmeisesti vielä vuonna 2016 oli tilanne.
1. oikoradan investointivero oli edelleen voimassa
2. junissa oli konnarit ja
3. SM4-junien poistotkaan eivät olleet nykytasolla (enää 5 vuotta vanhimpien yksiköiden 30-vuoden poistoaikaan)
Voisi kuvitella, että nämä kolme teemaa vaikuttaisivat vuorojen kannattavuuteen ja voisivat tehdä uusista vuoroista kannattavia, toisin kuin ilmeisesti vielä vuonna 2016 oli tilanne.