X54-vaunujen linjat

Joo, meidän hieno ATK ei tietenkään salli sellaista, että kun sattuu X54 vuoroon, niin siinä on ne nelosen kilvet Kelalta lähtien, se on täysin mahdotonta. Voi kun olisi rullakilvet, niin ei olisi tällaisia hassuja ongelmia.

Joskus oli sellainen tilanne, jossa linjan 5 vuorot ajettiin KTR:stä Kaivokadulle, ja ne jatkoivat sieltä sitten hallikilvin Porthaninkadun ja Helsinginkadun kautta Töölön halliin. Yritin kovasti sanoa, että kun tuossa palvellaan kolmosen reitillä ihan järkevä ja varteenotettava yhteysväli Rautatieaseman pysäkiltä Brahen kentälle asti, niin eikö niitä hallivuoroja voisi kilvittää kolmoselle tuolle välille ja vasta sitten Hesarilta halliin. Että kun on sähköistä kaikki, niin kuskinkaan ei tarvii mitään tehdä ja matkustajille syntyisi kivasti muutama ylimääräinen vuoro tuolle kysytylle välille. Mutta enhän mä ymmärtänyt, että sähköinen järjestlemä onkin jähmeämpi ja kankeampi kuin mitkään rullakilvet koskaan! Kaupungilla ei saa kulkea tällaisia ylimääräisiä haamukolmosia, vaan ne pitää mainita Reittioppaissa ja pdf-aikatauluissa ja herra ties missä, niin olisi liian vaikeaa. Parempi vaan jättää yleisö pysäkeille ja ajaa tyhjänä.
 
Kaupungilla ei saa kulkea tällaisia ylimääräisiä haamukolmosia, vaan ne pitää mainita Reittioppaissa ja pdf-aikatauluissa ja herra ties missä, niin olisi liian vaikeaa. Parempi vaan jättää yleisö pysäkeille ja ajaa tyhjänä.
Eiköhän tässä nelosen tapauksessa ole enemmän ongelmana HSL:n ja PSKL:n välinen suhde kuin mikään sähköinen järjestelmä. Vuorojen liikennöitsijä on eri firma kuin se joka tilaa vuorot ja ottaa niistä tulevat tuotot. Olisi aika outoa toimintaa miltään liikennöitsijältä ajaa vuoro, jota ei ole vaadittu. HKL-aikoina tämä kaikki olisi tietysti ollut talon sisällä, ja ongelma olisi ollut paljon pienempi.
 
Eiköhän tässä nelosen tapauksessa ole enemmän ongelmana HSL:n ja PSKL:n välinen suhde kuin mikään sähköinen järjestelmä. Vuorojen liikennöitsijä on eri firma kuin se joka tilaa vuorot ja ottaa niistä tulevat tuotot. Olisi aika outoa toimintaa miltään liikennöitsijältä ajaa vuoro, jota ei ole vaadittu. HKL-aikoina tämä kaikki olisi tietysti ollut talon sisällä, ja ongelma olisi ollut paljon pienempi.
Samalla metrolla kun M1B ja M2B ajavat vain Itäkeskusta ja vain varhaisaamulla, noska HSL ei maksaa KLOY:lle iltavuoroille.
 
Olisi aika outoa toimintaa miltään liikennöitsijältä ajaa vuoro, jota ei ole vaadittu. HKL-aikoina tämä kaikki olisi tietysti ollut talon sisällä, ja ongelma olisi ollut paljon pienempi.
HSL:n kanssa mä tuosta puhuin, eli tuollaista ongelmaa ei olisi ollut. Ne femman hallivuorot olivat käsittääkseni kyllä teoriassa matkustajille avoinna. En ole juuri tuosta reitistä ihan varma, mutta kun femmaa ajettiin Koskelasta, niin ne vuorot ainakin olivat ja niissä näkyi Hämeentiellä matkustajiakin. Eli siinä ei olisi muuttunut mikään muu kuin linjakilpi sellaiseksi, että sinne kyytiin olisi uskaltanut pienemmällä kynnyksellä.
 
Ei kuulutettu mitään pysäkin tai vaunun pituuteen liittyvää vaunussa 632 maanantaina 3.11. klo 6.42 lähdöllä Katajanokalta. Ei Vyökadulla eikä Tove Janssonin puistossa.
 
Ei kuulutettu mitään pysäkin tai vaunun pituuteen liittyvää vaunussa 632 maanantaina 3.11. klo 6.42 lähdöllä Katajanokalta. Ei Vyökadulla eikä Tove Janssonin puistossa.
Äsken (16.32 lähtö Katajanokalta) kuulutettiin "Varo junan ja laiturin välistä rakoa", samalla kuin HSL-lähijunilla. Mutta kuulutus on kyllä tosi hilja, ja ehkä kuulutetaan vain takamoduulissa.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Äsken (16.32 lähtö Katajanokalta) kuulutettiin "Varo junan ja laiturin välistä rakoa", samalla kuin HSL-lähijunilla. Mutta kuulutus on kyllä tosi hilja, ja ehkä kuulutetaan vain takamoduulissa.
Kuulutetaan myös 5H:n X34:llä...
 
Viimeksi muokattu:
No kulkeehan molemmat raiteilla. Ehkä ihan fiksua ettei näyn rajattua poikkeusta varten äänitetä uutta kuulutusta.
 
Takaisin
Ylös