Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Oheinen video Pirkankadulta voisi kuitenkin olla kertomisen arvoinen https://www.tiktok.com/@tampere.tapahtumat/video/7241291305266056475
Omia havaintoja puolestaan kuvien muodossa kesäkuu 2023. Linja 12 pääsi poikkeusreitille Niemen alueella ja muutama Yutongi nähty. Itselle uusi juttu oli Nokian Hinttalan kohdalle tulevat pysäkit joista toiseen oli jo asennettu merkki ilman päreitä eikä siinä tiettävästi pysähdy mikään, toiseen suuntaan oli vielä kivetys vaiheessa.
Kaikki havaitsemani tuon yhtiön bussit, joiden järjestysnumero oli alle 100:n, oli varustettu edelleen Pirkanmaan Tilausliikenteen tunnuksin. Vain hyvin rajallisen osan kuvasin, ja osa niistä kuvista on tällä hetkellä julkaisematta.Eipä ole Suburbaneihin näköjään vielä keretty vaihtaa logoja ja tunnuksia. Vai onko osaan Suburbaneihinkin jo ehditty vaihtaa (ei ole vain vielä ehtineet tulla kuvatuiksi)?
jolloin Yutong kiilaa jopa Volvon ohi Tampereen suosituimpana bussimerkkinä...
Ei tarvinnu ku keskiviikkoon mennä niin oli apupyörillä varustetut #109, #110 ja #112. Pätkistä tais olla edustettuna vain #101 ja #104. Toki noita on voinu iltapäivän myötä tulla muitaki saldoon.Linjalla 2 suunnitellusti sinne vakioituneita KA:n Yutongeja, havainnot yksilöistä 101 sekä 103 - 107. Kuvia niistä ja paljon muusta täällä. Tätä viestiä kirjoitettaessa kuvapäivitys oli vasta alkutekijöissään.
Avoimen datan perusteella iltapäivällä kakkosella tosiaan näyttäisi liikkuvan mainittujen Yutongien lisäksi 103 ja 106 (101 ei näy listassa). Mutta kun noita telejä on noin paljon kakkosella, niin 70:lle on jouduttu sijoittamaan jokunen dieselkin. Avoin data paljastaa, että tätä kirjoitettaessa 70:sen kalusto koostuu autoista 51, 69 ja 108, joista viimeksi mainittu on Yutong.Ei tarvinnu ku keskiviikkoon mennä niin oli apupyörillä varustetut #109, #110 ja #112. Pätkistä tais olla edustettuna vain #101 ja #104. Toki noita on voinu iltapäivän myötä tulla muitaki saldoon.
Avoimen datan perusteella iltapäivällä kakkosella tosiaan näyttäisi liikkuvan mainittujen Yutongien lisäksi 103 ja 106 (101 ei näy listassa). Mutta kun noita telejä on noin paljon kakkosella, niin 70:lle on jouduttu sijoittamaan jokunen dieselkin. Avoin data paljastaa, että tätä kirjoitettaessa 70:sen kalusto koostuu autoista 51, 69 ja 108, joista viimeksi mainittu on Yutong.
Tänään ainakin linjan 36 molemmat autot olivat telejä. Mielestäni maanantainakin bongasin telin tuolta linjalta. Onkohan tähän jokin erityinen syy? Mitään tarvetta ei moiselle ole talviaikanakaan?
Syynä voi olla se että kesällä Euro6-telejä on ylimääräisiä ja halutaan ajaa mahdollisimman paljon puhtaimmilla ajoneuvoilla.
Myös linjalla 41 huomasin TKL:n ajavan teleillä, kun talviliikenteessä siellä on pätkät ja Koiviston Autolla telit.
Myös linjalla 95 näytti olevan ajossa Paunun EB auto numero 26.
Ok. Perustelu tietysti tuokin. Mielenkiinstoista olisi tietää eksakti kulutusero Euro6 telin ja kaksiakselisen Euro6 auton välillä.
41-linjalle on nyt kesäliikenteeseen tilattu teliautot. Samoin tulevaan talviliikenteeseen.Syynä voi olla se että kesällä Euro6-telejä on ylimääräisiä ja halutaan ajaa mahdollisimman paljon puhtaimmilla ajoneuvoilla.
Myös linjalla 41 huomasin TKL:n ajavan teleillä, kun talviliikenteessä siellä on pätkät ja Koiviston Autolla telit.
kaksiakselinen kuluttaa 15-25% vähemmän kun verrataan 12 metristä ja 14,8 metristä, riippuen linjasta ja kuljettajasta.Riippuu merkistä ja mallista, mutta yleensä ero on melko minimaalinen.
TKL lisääntyi pätkien tarve kun 12 ja 26 siirtyi heille, joten uskoisin että kaksiakseliset Euro6 autot ovat työllistetty kaikki kesällä.