Äänestys: Milloin linjan 15 liikenne alkaa?

Milloin matkustajaliikenne linjalla 15 alkaa?


  • Äänestäjiä yhteensä
    35
  • Äänestys suljettu. .
Tuota aukkoa jossa autoa voi vahingiossa tuikata raitiovaunun eteen ei tarvitsisi sitten olla ollenkaan. Mihin sitä enäää tarvitaan jos siitä ajaminen on kiellettyä?
Jos haluaa ajaa Mäkkärille idästä tai pohjoisesta päin, pitää poistua Haagan liikenneympyrästä Huopalahdentielle ja kääntyä sen jälkeen Vanhalle Viertotielle ja ajaa sitä pitkin Mäkkärile.

---------- Viestit yhdistetty klo 12:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:05 ----------



Vanhan Viertotien koko osuuden läpi ajaminen on kielletty muilta kuin busseilta mutta kiinteistöille ajo on sallittu kaikilta ja Mäkkäri on kiinteistö.

luma vastasikin tuohon edelliseen.

Mitä tuohon läpiajokieltoon ja mäkkäriin niin tuosta suunnasta josta onnettomuudessa ajanut ajoneuvo tuli on kääntymiskielto ilman lisäkilpiä ja täten kaikki kääntyminen on kiellettyä.
 
Linjat 30 ja 25 käyttävät vanhaa viertotietä ja kääntyvät sitten vasemmalle Pitäjänmäentielle. Monett yksityisautoilijat oikeisevat Viertotien kautta. Kiellosta huolimatta. Ilmeisesti sakkoriski pieni.
 
Linjat 30 ja 25 käyttävät vanhaa viertotietä ja kääntyvät sitten vasemmalle Pitäjänmäentielle. Monett yksityisautoilijat oikeisevat Viertotien kautta. Kiellosta huolimatta. Ilmeisesti sakkoriski pieni.

Tämä pätee kaikkiin läpiajokieltoihin ja myös kaikkeen muuhun kieltoon autoilla. Autoja näkyy jalkakäytävillä, joukkoliikennekaduilla (joissa ei puomia tai sakotuskameraa) ajaa jatkuvasti autoja ja kääntymiskielloista tai nykyään liikennevaloista ei piitata. Erityisesti läpiajon valvominen on haastavaa ja vaatisi käytännössä poliisin joka ajaisi auton perässä vahtien käykö se jossain.

Tiedostettu ongelma on piittaamattomuus, joka näkyy myös pyöräilijöiden ja autoilijoiden onnettomuuksissa. Menee offtopic puolelle mutta esim tänään autoilija väkisin tunki kääntymään peräkkäin ajaneiden pyörien välistä. Toinen paikka: 2 onnettomuutta viikossa jossa autoilija ajaa kiertoliittymästä pyöräilijän päälle poistuessaan/ajaessaan ympyrään.

Näitä kun ei valvota ja väliinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaan loistaa niin tulos on tämä. Liikennevalvontaa Suomessa ei käytännössä ole.
 
Tämä pätee kaikkiin läpiajokieltoihin ja myös kaikkeen muuhun kieltoon autoilla. Autoja näkyy jalkakäytävillä, joukkoliikennekaduilla (joissa ei puomia tai sakotuskameraa) ajaa jatkuvasti autoja ja kääntymiskielloista tai nykyään liikennevaloista ei piitata. Erityisesti läpiajon valvominen on haastavaa ja vaatisi käytännössä poliisin joka ajaisi auton perässä vahtien käykö se jossain.

Tiedostettu ongelma on piittaamattomuus, joka näkyy myös pyöräilijöiden ja autoilijoiden onnettomuuksissa. Menee offtopic puolelle mutta esim tänään autoilija väkisin tunki kääntymään peräkkäin ajaneiden pyörien välistä. Toinen paikka: 2 onnettomuutta viikossa jossa autoilija ajaa kiertoliittymästä pyöräilijän päälle poistuessaan/ajaessaan ympyrään.

Näitä kun ei valvota ja väliinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaan loistaa niin tulos on tämä. Liikennevalvontaa Suomessa ei käytännössä ole.

Malmin terminaalissa, mikähän se nimi on missä 69 päättäri, on läpiajokielto mutta ei sillä näytä olevan mitään väliä kenellekkään... Kun ei valvota niin miksi noudattaisi
 
Suurin ongelma liikennevalvonnassa on se, että poliisin duunin hakeutuvat persut ja muut maalaiskonservatiivit, joiden mielestä kaupunki on autolla ajamista varten. Jos henkilökohtainen asenne on se, että läpiajokiellot ovat vihervasemmistolaista holhoamista, niin mistä löytyy motiivi jakaa sakkoja sääntöjen rikkomisesta?

Olen useamman kerran Cafe Brahen "terdeltä", kahvilaan tullessani tai sieltä lähtiessäni, todistanut, kuinka poliisi ajaa koko Läntisen Brahenkadun jonkun läpiajokieltoa rikkovan autoilijan perässä puuttumatta tilanteeseen. Ylipäänsä tuota läpiajokieltoa rikkoo kyseisellä kadulla päiväsaikaan joka tunti yli kymmenen autoilijaa. Se olisi siis myös kohtalainen sakkorysä, jos kiinnostaisi saada valtion kirstuun täytettä.

Mikä tuohon poliisin asenneongelmaan/välinpitämättömyyteen sitten auttaa, niin ehkä provikkapalkkio, kuten ulosotossa?

btw tuo Pitkussa raitiovaunun eteen kääntynyt auto on saletisti ruokalähetti. Auto on klassinen pitsapirssi ja lähettien suhtautuminen liikennesääntöihin on sama kuin taksikuskeilla ja muilla ammattiautoilijoilla: säännöt eivät koske heitä ja heidän kiirrellisiä työsuorituksiaan.
 
Suurin ongelma liikennevalvonnassa on se, että poliisin duunin hakeutuvat persut ja muut maalaiskonservatiivit, joiden mielestä kaupunki on autolla ajamista varten. Jos henkilökohtainen asenne on se, että läpiajokiellot ovat vihervasemmistolaista holhoamista, niin mistä löytyy motiivi jakaa sakkoja sääntöjen rikkomisesta?

Olen useamman kerran Cafe Brahen "terdeltä", kahvilaan tullessani tai sieltä lähtiessäni, todistanut, kuinka poliisi ajaa koko Läntisen Brahenkadun jonkun läpiajokieltoa rikkovan autoilijan perässä puuttumatta tilanteeseen. Ylipäänsä tuota läpiajokieltoa rikkoo kyseisellä kadulla päiväsaikaan joka tunti yli kymmenen autoilijaa. Se olisi siis myös kohtalainen sakkorysä, jos kiinnostaisi saada valtion kirstuun täytettä.

Mikä tuohon poliisin asenneongelmaan/välinpitämättömyyteen sitten auttaa, niin ehkä provikkapalkkio, kuten ulosotossa?

btw tuo Pitkussa raitiovaunun eteen kääntynyt auto on saletisti ruokalähetti. Auto on klassinen pitsapirssi ja lähettien suhtautuminen liikennesääntöihin on sama kuin taksikuskeilla ja muilla ammattiautoilijoilla: säännöt eivät koske heitä ja heidän kiirrellisiä työsuorituksiaan.

Ulosotossa ei ole enää provikkapalkkaa.

Mutta jos nyt jatketaan tuollaisella mutuilulla, mitä tuo virkavaltaa halventava selostuksesi edellä on, niin voihan olla niinkin, että kevyen liikenteen holtittomat liikkumistavat ovat johtaneet siihen, että autoilijatkaan eivät enää vaivaudu noudattamaan liikennesääntöjä. Jalankulkijat ylittävät tietä mistä ja milloin huvittaa, pyöräilijät eivät kunnioita nopeusrajoituksia, väistämisvelvollisuuksia suojatiellä, liikennevaloja, eivät mitään. Ajetaan välillä jalkakäytävää ja välillä ajorataa, siirrytään tarpeen tullen toiselle liikennevalojen toiminnan mukaan. Sähköpotkulaudalla mennään kaksi päällä vastoin kieltoa, ajetaan jalkakäytävillä jne.

Nimenomaan kevyestä liikenteestä on tullut viimeisen vuosikymmenen aikana täysin holtitonta. Ei ole ihme, että autoliikennekin alkaa pikku hiljaa siirtyä samaan moodiin.

Mutuilu päättyy.
 
Ulosotossa ei ole enää provikkapalkkaa.
Mutta jos nyt jatketaan tuollaisella mutuilulla, mitä tuo virkavaltaa halventava selostuksesi edellä on, niin voihan olla niinkin, että kevyen liikenteen holtittomat liikkumistavat ovat johtaneet siihen, että autoilijatkaan eivät enää vaivaudu noudattamaan liikennesääntöjä. Jalankulkijat ylittävät tietä mistä ja milloin huvittaa, pyöräilijät eivät kunnioita nopeusrajoituksia, väistämisvelvollisuuksia suojatiellä, liikennevaloja, eivät mitään. Ajetaan välillä jalkakäytävää ja välillä ajorataa, siirrytään tarpeen tullen toiselle liikennevalojen toiminnan mukaan. Sähköpotkulaudalla mennään kaksi päällä vastoin kieltoa, ajetaan jalkakäytävillä jne.

Nimenomaan kevyestä liikenteestä on tullut viimeisen vuosikymmenen aikana täysin holtitonta. Ei ole ihme, että autoliikennekin alkaa pikku hiljaa siirtyä samaan moodiin.

Mutuilu päättyy.
(Tämä on jo melko lailla ohi aiheen, mutta vastataan silti...)Allekirjoitan tuon, että kevyessä liikenteessä näkee nykyään turhan usein holtittomuutta. Siihen lienee monta osatekijää. Kun näkee, miten vuokrattavilla sähköpolkupyörillä tai sähköpotkulaudoilla ajellaan, niin vastuulliseksi tuo liiketoiminta ei ainakaan kasvata käyttäjäänsä. Ja sitten on toki tämä älylaitekulttuurimme: kun huomio on kourassa olevassa älypuhelimessa - ja pahimmassa tapauksessa on vielä kuulokkeetkin korvilla, niin muun liikenteen huomiointi kärsii tuolla yhdistelmällä melko pahasti.

Kevyen liikenteen väylillä näkee joskus ihmeellisiä suunnittelun kukkasia ja joitakin kertoja olen itsekin miettinyt "miten suunnittelija on oikein ajatellut tämän ratkaisun toimivan - ja miten tästä nyt sitten pitäisi kulkea". Siinä saattaa olla osasyy siihen, että kevyen liikenteen väylän käyttäjä tekee omat ratkaisunsa ja kulkee siitä, mistä on helpoin kulkea. Vaikkei se toki aina laillista ole. Noista kevyen liikenteen väylien suunnittelun kukkasista on toki syytä laittaa palautetta kaupungille. Eri asia, onko siinä sitten mieltä (odottelen edelleenkin kaupungin vastausta erääseen palautteeseeni, jonka annoin aika tarkalleen kuukausi sitten).

Valitettavasti liikennesäännöistä piittaamattomia on kaikissa kulkumuodoissa. Helpoiten liikennesäännöistä piittaamattomat autoilijat saa bongattua tietyöalueilta. Vaikka se tietyöalueen nopeusrajoitus saattaa tuntua liian alhaiselta, niin kannattaa muistaa myös se, että kyse on myös tietyöalueella touhuavien ihmisten työturvallisuudesta.
 
Joukkoliikennevälinettä odottaessa pysäkillä on helppo tilastoida, kuinka moni roplaa kännykää autoa ajaessaan ja tai toisinpäin : kuinka monella autoilijalla on molemmat kädet ratissa ja katse tiehen. En kerro lukuja, koska ette uskoisi kuitenkaan.

Joukkoliikennefoorumin yksi perustehtävä taitaa olla yksityisautoilijoiden etujen puolustaminen. Hyvin käy ilmi taas edellisistä puheenvuoroista.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä oliko joku jo laittanut tästä päivityksen, mutta reittioppaassa näkyy nyt bussi-550:llä uudet aikataulut 1.11. alkaen. Viikonloppuliikenne poistuu kokonaan, arkivuoroväli harvenee kymmeneen minuuttiin myös ruuhkassa, ja liikenne alkaa hieman myöhemmin aamulla.
 
Joukkoliikennevälinettä odottaessa pysäkillä on helppo tilastoida, kuinka moni roplaa kännykää autoa ajaessaan ja tai toisinpäin : kuinka monella autoilijalla on molemmat kädet ratissa ja katse tiehen. En kerro lukuja, koska ette uskoisi kuitenkaan.

Joukkoliikennefoorumin yksi perustehtävä taitaa olla yksityisautoilijoiden etujen puolustaminen. Hyvin käy ilmi taas edellisistä puheenvuoroista.

Ja hyvä muistaa toinen käy tuhansien eurojen koulun sekä käyttää välinettä joka tappaa varmasti aika pienessä vauhdissa tai aiheutta vakavat vammat.
 
En tiedä oliko joku jo laittanut tästä päivityksen, mutta reittioppaassa näkyy nyt bussi-550:llä uudet aikataulut 1.11. alkaen. Viikonloppuliikenne poistuu kokonaan, arkivuoroväli harvenee kymmeneen minuuttiin myös ruuhkassa, ja liikenne alkaa hieman myöhemmin aamulla.

Kumma kun keskellä viikkoa aikataulut vaihtuvat, vaikka onkin uusi kuukausi.
 
En tiedä onko tätä aiemmin mainittu jossain, mutta tuleeko pikaratikalle ajantasauspysäkkejä?
Kyllä vain. Pikaraitiolinjan 15 aikataulut on julkaistu myös HSL:n tulostettavissa aikatauluissa. Niihin on merkitty myös nuo ajantasauspaikat. Varsinaisten aikataulujen alla olevaan lisätieto-osioon on lipsahtanut hieman kyseenalainen maininta HSL:ltä: "Välipysäkeille ilmoitetut ajat ovat ohjeaikoja, joita ennen bussi ei ohita pysäkkiä / bussen kör inte förbi mellanhållplatserna före den angivna passertiden". Tulostettavaksi tarkoitetut 15:n aikataulut on julkaistu periaatteella, joka on raitiovaunupuolella uutta, ja tuohon selitteeseenkin on sen myötä kopioitu suoraan bussien seliteteksti vastaavan muotoisista aikatauluista.

Mainittujen aikataulujen voimassaolon päättymisajankohdaksi kerrotaan 31.12.2023. Siellä on myös maininta, linjan 15 aikataulut voivat muuttua ennen 31.12.2023.
 
Takaisin
Ylös