Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2022

Suburban on oikein hieno ja hyvä Scanian malli, paljon laadukkaampi kuin OmniExpress 320LE ja sitä paitsi Nobinan pehmeillä penkeillä Suburbanit ovat kuin herkkua.
Muistaakseni noissa Korsisaaren Säffle-daameissa, oli myös pehmeät penkit paljon paremmat kun Suburbaneissa(Muovikasoissa). HelB:n 1904 ja 1905 ovat suburbaneista parhaimmat mielestäni kaasuntakia,muuten olen enemmän OmniExpress 320LE:n ystäviä kuin Suburbanin.HSL-alueen parhaimpia busseja oli Korsisaaren Säffle-daamit,Lahti 402:set,Transdevin L94UB:t(HelB:n ja PL:nkin)Volvo B12BLE MK1:set,L94UB telit myös.Nuo olivat parhaimpia busseja myös Transdevin Ikarus-Telit,joita yhä kaipalein vielä silloin tällöin.Suburban on oikeastaan tärisevä muovikasa jossa on vain pehmopenkit hifistelyä varten,nämä ovat niitä kunnon busseja jotka olivat Lahti 402:set, L94UB:eet,KS:n Säffle-daamit,Transdevin Ikarukset,Volvo Carrukset(PL:n korvaavaliityntä kalusto),KS:n L94UB scalat.Joten sinä olet jälleen kerran väärässä, siinä että joku**** muovikasa on kunnobussi se on vain pelkkä romu:D

---------- Viestit yhdistetty klo 14:22 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:56 ----------

Jatkoa vielä,

NF 752, 753 / 81
NF 898, 1044 / 8X
Ihan vakioita nämä 752 ja 753 81:lla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
13.4.2022
HelB 1210/560(Sininen Scala-teli)
NF 999/20(OmniExpress 320LE-teli)
PL 756/57
HelB 12/415(Volvo 8900LE-teli)
NF 1044/8X(Kontulan liityntäcitea)
PL 779/61T
NF 998/575(OmniExpress 320LE-teli)
NF 1000/212(Klovin Citaro)
NF 925/80(Citywide-teli)
 
Viimeksi muokattu:
13.4.2022

NF 1044/8X(Kontulan liityntäcitea)
NF 1000/212(Hakunilan Citaro)

Hakunilan varikko on jo purettu, autot ja muut toiminnot siirtyneet muualle sieltä, jo ennen, kuin byd-nivelten liikenne alkoi.

212 ajetaan Klovista.
1040 - 1050 siirty Kloviin, joista siirrettiin Tanskaan 1040-1042.
 
Säffleboy kuulehan,

Scania OmniExpress 320LE:ssä ei ole mitään hyvää sanottavaa. Itse olen joutunut kerran hengen vaaralliseen tilanteeseen juurikin tämän mallin takia. Tämä juttu tapahtui 560:lla kun en nähnyt keski ja takaovelle kunnolla niitten typerien isojen näyttöjen takia.

Sitten kerran meinasi kattopaneeli (ohjaamon yläpuolella) tulla syliin moottoritie nopeuksissa. Sekä viimeisin Omni tapaus, etuovi meinasi lentää paikaltaan kokonaan pois ilmavedon takia.

Itse en tiedä mitä hyvää näet Omnissa. Romuja ne on, eikä mitään autoja. Sinullahan ei ole niistä kokemusta kuin vain matkustajana, joten älä please puhu liikaa.
 
Hakunilan varikko on jo purettu, autot ja muut toiminnot siirtyneet muualle sieltä, jo ennen, kuin byd-nivelten liikenne alkoi.

212 ajetaan Klovista.
1040 - 1050 siirty Kloviin, joista siirrettiin Tanskaan 1040-1042.

Lisäksi NF #1000 on ollut uudesta alkaen Klovissa. Sillä ajettiin 2016-2018 lähinnä 109:ä ja siitä eteenpäin se on ollut kierrossa kaikilla Espoon Citaro-linjoilla.
 
Itse en tiedä mitä hyvää näet Omnissa. Romuja ne on, eikä mitään autoja. Sinullahan ei ole niistä kokemusta kuin vain matkustajana, joten älä please puhu liikaa.

Merkillistä että joku puhuu tähän sävyyn asiasta mikä loppupeleissä on makuasioita. Minä kuljettajana pidän suuresti Omnista. Olen ajanut Omnia kahdessa firmassa. Yhdessä huolto pelaa ja toisessa huolto ei pelaa. Firmassa missä huolto pelaa säännöllisin ennakoivin huolloin ja muin ylläpitotavoin Omnit ovat tasaisesti kulkevia, hiljaisia ja luotettavia. Firmassa missä huolto ei pelaa, eli korjaukset tehdään sillon kun on pakko, Omnit ovat vikaherkkiä ja kovia kolisemaan. Vähän niinkun lemmikkieläinten kanssa, eläimen huono käytös ei ole sen eläimen vika vaan sen miten omistaja sitä kohtelee.
 
Merkillistä että joku puhuu tähän sävyyn asiasta mikä loppupeleissä on makuasioita. Minä kuljettajana pidän suuresti Omnista. Olen ajanut Omnia kahdessa firmassa. Yhdessä huolto pelaa ja toisessa huolto ei pelaa. Firmassa missä huolto pelaa säännöllisin ennakoivin huolloin ja muin ylläpitotavoin Omnit ovat tasaisesti kulkevia, hiljaisia ja luotettavia. Firmassa missä huolto ei pelaa, eli korjaukset tehdään sillon kun on pakko, Omnit ovat vikaherkkiä ja kovia kolisemaan. Vähän niinkun lemmikkieläinten kanssa, eläimen huono käytös ei ole sen eläimen vika vaan sen miten omistaja sitä kohtelee.

Ei ole makuasioista kyse. Vaan ihan faktoista. Ne on kuules, huonommait autot mitä meidän talossa on. Kaikki niitä inhoo, jopa myös korjaamo. Teleissähän on katkennut runko aika monessakin. En ole ajanut yhtään Omnia joka ei kolise, tai joka ei pidä kauheeta tuulen ääntä. Ja vielä jos on kova tuuli, ja se pääsee etuoven raosta sisään niin sitten auto meinaa kyllä karata käsistä. Eikä ne edes kulje tasaisesti ja hiljaisesti. Ajan kyllä miellummin Citea LLE-120/127:lla kuin Omnilla.

Nykyajan Scanioista Scala on kyllä paras. Sitä mallia ei mikään voita. Vaikka Scala olisi rikki, se kulkee ilman mitään ongelmia. Sama koskee Volvo 8700.


En ymmärrä kylläkään, että miksi kehut Omnia, kun oikeasti siitä mallista ei oo mitään kehuttavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Säffleboy kuulehan,

Scania OmniExpress 320LE:ssä ei ole mitään hyvää sanottavaa. Itse olen joutunut kerran hengen vaaralliseen tilanteeseen juurikin tämän mallin takia. Tämä juttu tapahtui 560:lla kun en nähnyt keski ja takaovelle kunnolla niitten typerien isojen näyttöjen takia.

Sitten kerran meinasi kattopaneeli (ohjaamon yläpuolella) tulla syliin moottoritie nopeuksissa. Sekä viimeisin Omni tapaus, etuovi meinasi lentää paikaltaan kokonaan pois ilmavedon takia.

Itse en tiedä mitä hyvää näet Omnissa. Romuja ne on, eikä mitään autoja. Sinullahan ei ole niistä kokemusta kuin vain matkustajana, joten älä please puhu liikaa.
Uskomatonta touhua!Mitä ihmettä tämä on oikein on että jossain Omnissa katto putoaa keskellä tietä ,kyllä Suburbaneihinkin tulee ne monitorit joista et näe yhtään mitään.Sitten koetaan Suburbanilla ajo yhtä vaaralliseksi,itse matkustajana koen Suburbanilla matkustamisen hengenvaaralliseksi siten että auto tärisee koko ajan ja varsinkin ne Rautatientorin mukulakivi osuudet.Suburbanissa ei ole mitään positiivista sanottavaa, itse viimeksi kun matkustin muovikasassa meinasin, kaatua ja pudottaa kännykkäni pelkän sen typerän korirakenteen vuoksi oikeastaan pelkään muovikasalla matkustamista omaisuuden hajoamisen vuoksi.Suburban on oikeastaan tärisevä muovikasa eikä, mikään kunnon auto tuossahan touhussa voi tapahtua vaikka mitä jos matkustaa Suburbanilla juuri tämän takia välttelen muovikasalla matkustelua.En edes tajua miksi kehut muovikasaa,niissä on vain negatiivista sanottavaa.

---------- Viestit yhdistetty klo 12:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:42 ----------

Ei ole makuasioista kyse. Vaan ihan faktoista. Ne on kuules, huonommait autot mitä meidän talossa on. Kaikki niitä inhoo, jopa myös korjaamo. Teleissähän on katkennut runko aika monessakin. En ole ajanut yhtään Omnia joka ei kolise, tai joka ei pidä kauheeta tuulen ääntä. Ja vielä jos on kova tuuli, ja se pääsee etuoven raosta sisään niin sitten auto meinaa kyllä karata käsistä. Eikä ne edes kulje tasaisesti ja hiljaisesti. Ajan kyllä miellummin Citea LLE-120/127:lla kuin Omnilla.

Nykyajan Scanioista Scala on kyllä paras. Sitä mallia ei mikään voita. Vaikka Scala olisi rikki, se kulkee ilman mitään ongelmia. Sama koskee Volvo 8700.


En ymmärrä kylläkään, että miksi kehut Omnia, kun oikeasti siitä mallista ei oo mitään kehuttavaa.
Suburban on kamalin malli mitä on HSL-alueella.Suburban telit on kamalia,niissä penkit ja runko tärisee holtittomasti.Matkustamo on miten sattuu,kaikista pahinta on se rasittava tärinä mikä niistä paholaisista lähtee.HelB 1904 ja 1905 ovat hiljaisia maakaasupoikia, joissa ei esiinny mitään tärinää vain nuo muovikasat ovat minun mielestäni parhaita.Suburban ei ole mikään hiljainen bussi vaan tärisee jumalattoman paljon mikä on ihan käsittämättömätöntä, että tuommoista P****skaa ostetaan HSL-liikenteeseen sitä en vaan käsitä enkä ymmärrä sitä miten noita otetaan vielä runkolinjoillekin.Omni on taas hiljainen tasaisesti kulkeva, yksi parhaimpia uusimmista HSL-alueen Scanioista HelB 1904 ja 1905:n kanssa.Muut suburbanit ovat täyttä P****skaa joita kukaan ei jaksa ja kaikki inhoavat niitä paitsi (HelB 1904 ja 1905:ttä) jotka ovat Suburbaneista ihan eri laatua ja hyvin tehty kuin muut muovikasat.Pätkät ja telit on kamalampia suburbaneista joiden matkustamossa oikein pyörtyy kun kuuntelee sitä käsittämätöntä melua enkä edes tajua sitä miksi kehut Suburbania jossa ei ole mitään hyvää sanottavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole makuasioista kyse. Vaan ihan faktoista. Ne on kuules, huonommait autot mitä meidän talossa on. Kaikki niitä inhoo, jopa myös korjaamo. Teleissähän on katkennut runko aika monessakin. En ole ajanut yhtään Omnia joka ei kolise, tai joka ei pidä kauheeta tuulen ääntä. Ja vielä jos on kova tuuli, ja se pääsee etuoven raosta sisään niin sitten auto meinaa kyllä karata käsistä. Eikä ne edes kulje tasaisesti ja hiljaisesti.

En ymmärrä kylläkään, että miksi kehut Omnia, kun oikeasti siitä mallista ei oo mitään kehuttavaa.

Nämä pointit viittaisivat vahvasti lähinnä siihen että talossa ei huolto pelaa. Löytyy niistä sitten kehuttavaa kun talossa huolto pelaa.
 
Takaisin
Ylös