- Liittynyt
- 25 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,343
Tuosta kesäliikenneketjun jutustelusta päädyin sattumalta pieneen aivoriiheen. En todellakaan tiedä mitä ensi talveksi on luvassa, mutta omia ideoitahan voi aina tuoda esiin 
Mikäli lännen isompi linjastoremontti on luvassa vasta siirtymäajan päätyttyä niin ehdottaisin seuraavaa pientä reittien "uusjakoa":
3 Petsamo - Keskustori - Kaarila, 3x30=90 tai jopa 4x20=80, Toiveissa olisi se pieni joukkoliikennekatu Koljontien päästä TAYS:n alueelle, jolloin tätä linjaa voisi hyvin kehittää tuolla tiheämmällä vuorovälillä. Väitänpä että linjan suosio vain kasvaisi, kun sairaalan pihasta olisi tiheä yhteys keskustaan, joka ei siltikään olisi kuin muutaman minuutin hitaampi kuin Teiskontien varresta.
25 Janka - Keskustori - Tesoma - Haukiluoma, 5x20=100 (tiukkaa tekee tällä lausekkeella, mutta ehkä juuri ja juuri menee...)
26 Multisilta - Pyynikintori, 3x20=60
Tällä linjastolla lähdöt Haukiluomasta (18/25) pysyisivät nykyisenkaltaisena (10/15min) eikä ruuhka-ajan tähdöt Keskustori - Tesomakaan näyttäisi hassummalta:
25 Janka-tori: 00 20 40 / Tori - Haukiluoma: 00 20 40 / Haukiluoma: 10 30 50 / Tori - Janka 16 36 56
1/19/25 Tori - Tesoma: 00 07 15 20 27 35 40 47 55
9? IKEA - Nirva - Hatanpää - Keskustori, 2x30=60, hiljaisena aikana 1x60. Tulevaisuudessa linjaa voisi kehittää sitten vaikkapa Tampellan suuntaan 32:sta korvaamaan.
Lisäksi länsipuolelle linjaa 14 korvaamaan jokin linja, esim juurikin tuo 31 (Korkinmäki - k.tori - Lielahti - Lamminpää - Tesoma...), jotta edes tuolla tunnin vuorovälillä voitaisiin liikennettä lisätä Lielahden ja Tesoman ym. välillä. Toki puolen tunnin väli ainakin m-p päiväsaikaan olisi optimaalisempi, mutta kyllä kai tunnin vuorovälilläkin elää voi, kun se 31:n avulla tulisi säännölliseksi klo 7-20 välisenä aikana.
Mikäli lännen isompi linjastoremontti on luvassa vasta siirtymäajan päätyttyä niin ehdottaisin seuraavaa pientä reittien "uusjakoa":
3 Petsamo - Keskustori - Kaarila, 3x30=90 tai jopa 4x20=80, Toiveissa olisi se pieni joukkoliikennekatu Koljontien päästä TAYS:n alueelle, jolloin tätä linjaa voisi hyvin kehittää tuolla tiheämmällä vuorovälillä. Väitänpä että linjan suosio vain kasvaisi, kun sairaalan pihasta olisi tiheä yhteys keskustaan, joka ei siltikään olisi kuin muutaman minuutin hitaampi kuin Teiskontien varresta.
25 Janka - Keskustori - Tesoma - Haukiluoma, 5x20=100 (tiukkaa tekee tällä lausekkeella, mutta ehkä juuri ja juuri menee...)
26 Multisilta - Pyynikintori, 3x20=60
Tällä linjastolla lähdöt Haukiluomasta (18/25) pysyisivät nykyisenkaltaisena (10/15min) eikä ruuhka-ajan tähdöt Keskustori - Tesomakaan näyttäisi hassummalta:
25 Janka-tori: 00 20 40 / Tori - Haukiluoma: 00 20 40 / Haukiluoma: 10 30 50 / Tori - Janka 16 36 56
1/19/25 Tori - Tesoma: 00 07 15 20 27 35 40 47 55
9? IKEA - Nirva - Hatanpää - Keskustori, 2x30=60, hiljaisena aikana 1x60. Tulevaisuudessa linjaa voisi kehittää sitten vaikkapa Tampellan suuntaan 32:sta korvaamaan.
Lisäksi länsipuolelle linjaa 14 korvaamaan jokin linja, esim juurikin tuo 31 (Korkinmäki - k.tori - Lielahti - Lamminpää - Tesoma...), jotta edes tuolla tunnin vuorovälillä voitaisiin liikennettä lisätä Lielahden ja Tesoman ym. välillä. Toki puolen tunnin väli ainakin m-p päiväsaikaan olisi optimaalisempi, mutta kyllä kai tunnin vuorovälilläkin elää voi, kun se 31:n avulla tulisi säännölliseksi klo 7-20 välisenä aikana.