Vaikkenn Paunun kuski olekaan, niin pakko kommentoida taas.
Nykyisin Pusatecien kello on noin 3 sekuntia jäljessä todellisesta ajasta. En muista tilannetta, että olisivat olleet etuajassa _koskaan_. Ja nämä 3 sekunnin havainnot ovat viimeisen kuukauden ajalta ennen talviaikaan siirtymistä.
Se mitä tulee Pyynikintori-Pirkkala -ajoaikaan, niin ideanahan on toki se, että Suupalle ei jäisi turhaa seisontaa mennessä KTV tai VTK-lenkille. Tilannehan kuitenkin nollautuu siinä vaiheessa kun Suupalta lähdetään takaisin kohti Pyynikintoria ja monessa sarjassahan jää Pyynikintorille aikaakin vallan mainiosti. Olisi oikeasti sangen outoa istuttaa väkeä autossa odottamassa Suupan väliaikaa, jotta ihmiset pääsevät kotio Kyöstille ja Vähäjärvelle.'
Ne jotka ovat Pirkkalan sarjoja ajaneet Paunulla Pirkkalasta käsin, on myöskin vaihtuvuus ollut sangen pientä. Linjoista ja aikataulusuunnittelusta selvästi pidetään - jos oikeasti jotain ongelmia on, niin näitä ei liiemmin ole tuotu julki. Toisin kuin TKL-liikenteessä, tarkoitus ei olekaan seisottaa autoa kaikilla päättäreillä samoja aikoja, vaan tauot kohdistuu juurikin Pyynikintorille.
Siinä mielessä tuleva linja 16 ja sen aikataulurakenne todennäköisesti ovat hyvin tehottomia, mutta häiriöalttiita. Se missä tulevaisuuden liikennejärjestelyt tuottavat Pirkkalaan halvemman taksan, on vastapainona puntarissa entistä suurempi liikenteen epävarmuus, pääseminen kosken länsipuolelle, kysyntään kohdistettu liikenne ja vielä Turkkiradan palvelujen täydellinen heikkeneminen.