RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Samalla avautui suora yhteys Vantaan suurimpien aluekeskusten Tikkurilan ja Myyrmäen välille.
Kertakaikkiaan. Ajatella, että kun linja-autojärjestelmä ympärilä muutetaan syöttämään matkustajia juniin, niin nousut juniin kasvavat verrattuna siihen aikaan, kun oli bussikeskeisemmät kulkuyhteydet. Kertakaikkiaan.Hienoja matkustajalukujen kasvuja erityisesti lännen puolella. Myyrmäki +34 %, Louhela +35 %, Martinlaakso +43 %. Idässä Puistola +14 %, Tikkurila +22% ja Hiekkaharju +75 %.
Entä mikä selittää matkustamäärien nousun Malminkartanossa ?
Entä mikä selittää matkustamäärien nousun Malminkartanossa ?
Kertakaikkiaan positiivista kehitystä, kun matkustajat siirtyvät raiteille, bussiralli pienenee ja joukkoliikenteen suosio kasvaa.
Ei ainakaan surkeat vaihtomahdollisuudet bussista junaan.
Onneksi kohta on tulossa Länsimetro sekä vyöhykeuudistus, jotka molemmat lisäävät merkittävästi joukkoliikenteen käyttöä.
Enää en kuitenkaan olisi niin varma. Inflaatio on meillä koko lailla nollassa tai negatiivinen, mutta matkalippujen hinnat nousevat n. 5 % vuoden 2016 alusta. Se on hurjan paljon, ja ilmeisesti hintoja on tarkoitus nostaa vähintään yhtä paljon vuoden 2017 alusta. Nuo tulevat näkymään matkustajamäärissä. HSL:llä on joku kaavakin, tyyliin p % hinnannousu laskee matkustajamääriä r %. Kaava varmaan perustuu totuttuihin hinnannostoihin, mutta enpä muista, että koskaan olisi ollut tilannetta, jossa hinnannousu on inflaatioon nähden näin suurta. Seuraukset voivat siis olla arvaamattomat ja ennakoimattomat.