Havainnot Nysse-liikenteestä, kevät 2025

Rattivaunu

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
6,145
Hiedanrannan liityntäterminaalin pysäkkipäreissä taitaa olla vähän korjaamista ensimmäisen vaiheen osalta. Niiden mukaan linja 22 tarjoaa kyydin Hiedanrannan terminaalista Hiedanrantaan. Kuva.
 
No niin, ensimmäinen kokonainen päivä takana ja ja seuraavakin jo puolivälissään. Ehkäpä eniten hämmästyttää liityntälinjojen teliautojen määrä. Linjalla 17 toisaalta ymmärrettävää, yhdistettiinhän siinä kaksi linjaakin. Asiointilinjoilla 23 ja 24 on myös vahvasti telit edustettuna, liekö tässä se varautuminen Lielahden koulun oppilasruuhkiin?

7.1. TKL #67/17. Tai ainakin oli, se seisoi aamuruuhkan aikaan Teiskontiellä Niihamankadun pysäkillä keskeyttäneenä. Lisäksi noteerasin TKL #20/22

8.1.
  • TKL #9/16 o_O Ei nyt tule ihan heti mieleen edellistä kertaa, kun teliautoja ollut tällä nykymuotoisella liityntälinjalla
  • TKL #36/21
  • TKL #41/22 JA TKL #121/22. Tätä kirjoittaessa tuo jälkimmäinen oli vaihtunut jo autoon #62, joten kuva jäi siitä saamatta.
Rattivaunu tuossa jo kertoikin, ettei päreiden kanssa ole mennyt ihan putkeen. Hiedanrannan lähellä Harjuntaustassa Citymarketin pysäkkiparilla on edelleen päreet 12 VAITTI ja 12 REUHARINNIEMI, mutta ei linjaa 21 kumpaankaan suuntaan. Liekö loppunut päreet kesken?

Pahin moka on kuitenkin Hatanpään valtatiellä pysäkillä Sorin aukio F, jossa on edelleen [8 HAUKILUOMA]. No, ikävä kyllä 8:n vuorot pysähtyvätkin Vuolteenkadun alamäessä nykyisin, eikä tuolla pysäkillä, josta ennen noustiin Haukiluoman suuntaan. Linjan 30 päre Pyynikintorille puuttuu, liekö unohtunut moinen. Joka tapauksessa tänään asiakkaita turhaan viittasi 8:n bussia pysähtymään.
 
No niin, ensimmäinen kokonainen päivä takana ja ja seuraavakin jo puolivälissään. Ehkäpä eniten hämmästyttää liityntälinjojen teliautojen määrä. Linjalla 17 toisaalta ymmärrettävää, yhdistettiinhän siinä kaksi linjaakin. Asiointilinjoilla 23 ja 24 on myös vahvasti telit edustettuna, liekö tässä se varautuminen Lielahden koulun oppilasruuhkiin?

7.1. TKL #67/17. Tai ainakin oli, se seisoi aamuruuhkan aikaan Teiskontiellä Niihamankadun pysäkillä keskeyttäneenä. Lisäksi noteerasin TKL #20/22

8.1.
  • TKL #9/16 o_O Ei nyt tule ihan heti mieleen edellistä kertaa, kun teliautoja ollut tällä nykymuotoisella liityntälinjalla
  • TKL #36/21
  • TKL #41/22 JA TKL #121/22. Tätä kirjoittaessa tuo jälkimmäinen oli vaihtunut jo autoon #62, joten kuva jäi siitä saamatta.
Rattivaunu tuossa jo kertoikin, ettei päreiden kanssa ole mennyt ihan putkeen. Hiedanrannan lähellä Harjuntaustassa Citymarketin pysäkkiparilla on edelleen päreet 12 VAITTI ja 12 REUHARINNIEMI, mutta ei linjaa 21 kumpaankaan suuntaan. Liekö loppunut päreet kesken?

Pahin moka on kuitenkin Hatanpään valtatiellä pysäkillä Sorin aukio F, jossa on edelleen [8 HAUKILUOMA]. No, ikävä kyllä 8:n vuorot pysähtyvätkin Vuolteenkadun alamäessä nykyisin, eikä tuolla pysäkillä, josta ennen noustiin Haukiluoman suuntaan. Linjan 30 päre Pyynikintorille puuttuu, liekö unohtunut moinen. Joka tapauksessa tänään asiakkaita turhaan viittasi 8:n bussia pysähtymään.
Pariin kertaan nähnyt LL aikaan linjalla 16 telin.

Se miks telejä on siellä sun täällä on syy siihen että on pätkä auto pulaa suhteelisen paljon.
 
9.1. TKL #23/23 ja TKL #24/24. Harvemmin osuu kylkinumerot ja linjat samoiksi, mutta näillä molemmilla linjoilla näin pääs käymää.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ja sitten vielä päreasiaa. Härmälästä kohti keskustaa tullessa on edelleen pysäkeillä 8 HAUKILUOMA ja se 30 loistaa poissaolollaan. Näin Nuolialantiellä, mm Talvitien, Kannistonkadon ja Rantaperkiön pysäkeillä, sama jatkuu toki Hatanpään valtatiellä sillä erolla, että siellä on myös [12 REUHARINNIEMI]. Sen sijaan tuosta Sorin aukion pysäkiltä 0523 oli tuo [8 HAUKILUOMA] tänään kadonnut.
 
Viimeksi muokattu:
Pe 10.1.
Ainakin aamulla näytti tutkan mukaan olevan Suomen ensimmäinen Yutong U15 eli TKL #11 linjalla 7. Tätä kirjoittaessa sitä ei kuitenkaan listassa näy, mutta saattaahan se olla vaikka Tesoman päätteellä odottelemassa seuraavaa lähtöä, kun päiväsaikaan usein on runsaasti löysää aikataulussa. Tai sitten on vaan viettämäsä päivätaukoa.
 
Viimeksi muokattu:
Pe 10.1.
Ainakin aamulla näytti tutkan mukaan olevan Suomen ensimmäinen Yutong U15 eli TKL #11 linjalla 7.
Yhden kierroksen teki, 0700 Tesomalta ja 0805 Linnainmaalta ja auto pääsi vielä takaisin Tesomankadulle hieman aamulla yhdeksän jälkeen. Seuraavaa esiintymistä odotellessa
 
Yhden kierroksen teki, 0700 Tesomalta ja 0805 Linnainmaalta ja auto pääsi vielä takaisin Tesomankadulle hieman aamulla yhdeksän jälkeen. Seuraavaa esiintymistä odotellessa
Kyllä, tämä oli päivän testiajot sillä. Muuta ei tässä kohtaa ollut tarkoituskaan. Seuraavaksi varmaankin 37:llä maanantaina
 
9.1. TKL #23/23 ja TKL #24/24. Harvemmin osuu kylkinumerot ja linjat samoiksi, mutta näillä molemmilla linjoilla näin pääs käymää.
Ja näemmä Mobiteciin on saatu määränpääksi REUHARINNNIEMI


Muuten bussirintamalla ei mitään erikoista. No jos jotain poimintoja, niin lauantailiikenne linjalla 11 on näemmä taas Länsilinjoilla, joten siellä on teliautot pääosassa, kun taas arkena Tampereen kaupunkiliikenteen hoitaessa on enimmäkseen pätkiä.

Toinen huomio kiinnittyy linjaan 14, jossa 2024 syksyn ajan oli pääasiassa TKL:n vanhin pätkäkalusto ajossa, nyt kun liikenne on Koiviston Autolla, oli 11.1. lauantailiikenteessä jopa kaksi Yutong-sähköbussiakin.

Pysäkkien päreissäkään ei ole tapahtunut edistystä, 8 HAUKILUOMA on edelleen Härmälästä Viinikanlahteen ainakin siihen suuntaanjokaisella tolpalla, Hatanpään koululta alkaen oli se 12 vanhalla päätetiedollaan. Pirkkalan puolella kuitenkin 8:n tilalle oli saatu se 30. Kotipysäkilläni 1019 Lielahden koulu on puolestaan kaksi pärettä neljästä valideja.
 
Pe 10.1.
Ainakin aamulla näytti tutkan mukaan olevan Suomen ensimmäinen Yutong U15 eli TKL #11 linjalla 7. Tätä kirjoittaessa sitä ei kuitenkaan listassa näy, mutta saattaahan se olla vaikka Tesoman päätteellä odottelemassa seuraavaa lähtöä, kun päiväsaikaan usein on runsaasti löysää aikataulussa. Tai sitten on vaan viettämäsä päivätaukoa.

Onko kukaan ehtinyt vielä U15:sta kyytiin siten, että pystyisi kertomaan eroaako sisuta E15:sta mitenkään?
 
Onko kukaan ehtinyt vielä U15:sta kyytiin siten, että pystyisi kertomaan eroaako sisuta E15:sta mitenkään?
Kyytiin en oo ehtiny, mutta onhan siinä enemmän istumapaikkoja. Sitä tilaa hukkaavaa "hattuhyllyä" ei näkemistäni kuvista päätellen ole, joten oletettavasti tilavampi ja lattia matalammalla peräpäässä.
 
Eikö E12:n lattia kuitenkin nouse keskioven taakse mentäessä ja U12 on kokomatala takaovelle asti?
Minulla on sellainen hämärä muistikuva, että KA Tampereen E12:issa käytävä menee takaovellekin askelmitta. Sitä vastoin E15:ssä lattia on huomattavan korkealla takimmaisen oven kohdalla.
 
Takaisin
Ylös