Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,145
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Pariin kertaan nähnyt LL aikaan linjalla 16 telin.No niin, ensimmäinen kokonainen päivä takana ja ja seuraavakin jo puolivälissään. Ehkäpä eniten hämmästyttää liityntälinjojen teliautojen määrä. Linjalla 17 toisaalta ymmärrettävää, yhdistettiinhän siinä kaksi linjaakin. Asiointilinjoilla 23 ja 24 on myös vahvasti telit edustettuna, liekö tässä se varautuminen Lielahden koulun oppilasruuhkiin?
7.1. TKL #67/17. Tai ainakin oli, se seisoi aamuruuhkan aikaan Teiskontiellä Niihamankadun pysäkillä keskeyttäneenä. Lisäksi noteerasin TKL #20/22
8.1.
Rattivaunu tuossa jo kertoikin, ettei päreiden kanssa ole mennyt ihan putkeen. Hiedanrannan lähellä Harjuntaustassa Citymarketin pysäkkiparilla on edelleen päreet 12 VAITTI ja 12 REUHARINNIEMI, mutta ei linjaa 21 kumpaankaan suuntaan. Liekö loppunut päreet kesken?
- TKL #9/16
Ei nyt tule ihan heti mieleen edellistä kertaa, kun teliautoja ollut tällä nykymuotoisella liityntälinjalla
- TKL #36/21
- TKL #41/22 JA TKL #121/22. Tätä kirjoittaessa tuo jälkimmäinen oli vaihtunut jo autoon #62, joten kuva jäi siitä saamatta.
Pahin moka on kuitenkin Hatanpään valtatiellä pysäkillä Sorin aukio F, jossa on edelleen [8 HAUKILUOMA]. No, ikävä kyllä 8:n vuorot pysähtyvätkin Vuolteenkadun alamäessä nykyisin, eikä tuolla pysäkillä, josta ennen noustiin Haukiluoman suuntaan. Linjan 30 päre Pyynikintorille puuttuu, liekö unohtunut moinen. Joka tapauksessa tänään asiakkaita turhaan viittasi 8:n bussia pysähtymään.
Pe 10.1.
Ainakin aamulla näytti tutkan mukaan olevan Suomen ensimmäinen Yutong U15 eli TKL #11 linjalla 7.
Yhden kierroksen teki, 0700 Tesomalta ja 0805 Linnainmaalta ja auto pääsi vielä takaisin Tesomankadulle hieman aamulla yhdeksän jälkeen. Seuraavaa esiintymistä odotellessaPe 10.1.
Ainakin aamulla näytti tutkan mukaan olevan Suomen ensimmäinen Yutong U15 eli TKL #11 linjalla 7.
Kyllä, tämä oli päivän testiajot sillä. Muuta ei tässä kohtaa ollut tarkoituskaan. Seuraavaksi varmaankin 37:llä maanantainaYhden kierroksen teki, 0700 Tesomalta ja 0805 Linnainmaalta ja auto pääsi vielä takaisin Tesomankadulle hieman aamulla yhdeksän jälkeen. Seuraavaa esiintymistä odotellessa
Ja näemmä Mobiteciin on saatu määränpääksi REUHARINNNIEMI9.1. TKL #23/23 ja TKL #24/24. Harvemmin osuu kylkinumerot ja linjat samoiksi, mutta näillä molemmilla linjoilla näin pääs käymää.
Pe 10.1.
Ainakin aamulla näytti tutkan mukaan olevan Suomen ensimmäinen Yutong U15 eli TKL #11 linjalla 7. Tätä kirjoittaessa sitä ei kuitenkaan listassa näy, mutta saattaahan se olla vaikka Tesoman päätteellä odottelemassa seuraavaa lähtöä, kun päiväsaikaan usein on runsaasti löysää aikataulussa. Tai sitten on vaan viettämäsä päivätaukoa.
Tuskin eroaa kun ei E12 tai U12 eroa oikeastaan millään tavalla sisältä paitsi ehkä penkkijärjestyksessä Tammelundilla.Onko kukaan ehtinyt vielä U15:sta kyytiin siten, että pystyisi kertomaan eroaako sisuta E15:sta mitenkään?
Kyytiin en oo ehtiny, mutta onhan siinä enemmän istumapaikkoja. Sitä tilaa hukkaavaa "hattuhyllyä" ei näkemistäni kuvista päätellen ole, joten oletettavasti tilavampi ja lattia matalammalla peräpäässä.Onko kukaan ehtinyt vielä U15:sta kyytiin siten, että pystyisi kertomaan eroaako sisuta E15:sta mitenkään?
Tuskin eroaa kun ei E12 tai U12 eroa oikeastaan millään tavalla sisältä paitsi ehkä penkkijärjestyksessä Tammelundilla.
Minulla on sellainen hämärä muistikuva, että KA Tampereen E12:issa käytävä menee takaovellekin askelmitta. Sitä vastoin E15:ssä lattia on huomattavan korkealla takimmaisen oven kohdalla.Eikö E12:n lattia kuitenkin nouse keskioven taakse mentäessä ja U12 on kokomatala takaovelle asti?