Havainnot Nysse-liikenteestä, kevät 2025

Kaikissa Tampereen E12 -autoissa (sekä PL että Koivisto) on kokomatala lattia ja takaovi. Tästä johtuen istumapaikkoja on hieman vähemmän kuin LE-mallisissa busseissa.
Tuossa U15 -bussissa on selkeästi lattia matalammalla kuin E15 -mallisissa. Mutta onko siinä takaoven jälkeen porrasta, en tiedä. Istumapaikkoja kuitenkin on ymmärtääkseni penkkirivin verran enemmän kuin E15 -busseissa, ja asiaan kaiketi vaikuttaa myös tuo "hattuhyllyn" uupuminen. Eli varmaan monessakin mielessä fiksumpi auto kuin E15.
 
Viimeksi muokattu:
13.1. tosiaan se TKL #11 ajeli aamuruuhkassa linjaa 37 ja sen siirtoajoa 37x. Matkustamon kuva on hieman suuntaa-antava, sillä sisävalaistuksella saattaa saada kummasti ihan eri värimaailmaa. Nyt on hieman Tapparan värit näkyvissä :)


Sitten niihin oikeisiin havaintoihin. Koiviston Auto Tampere #55/2. Toki samaan aikaan linjalla 14 ajeli sähköauto #107
 
13.1. tosiaan se TKL #11 ajeli aamuruuhkassa linjaa 37 ja sen siirtoajoa 37x. Matkustamon kuva on hieman suuntaa-antava, sillä sisävalaistuksella saattaa saada kummasti ihan eri värimaailmaa.
Alkuperäisen viestin liitekuvasta erottuu käytävä tasoeroineen kiistattomasti.
 
Harmi, sisätiloihin olisi kaivannut vähän vaihtelua. Nyt ties kuinka monta sisältä samanlaista bussia, kuten scalojen kanssa 2000-luvun alussa.
 
13.1.

TKL #9/16

Rupee käymää jo ahtaaksi Kaupin Kampuksen ratikka-asema kun siellä säännöllisesti 4 teliautoa jonossa joista taaimmaisin ei ole laiturilla ollenkaan.
 
Sitten niihin oikeisiin havaintoihin. Koiviston Auto Tampere #55/2. Toki samaan aikaan linjalla 14 ajeli sähköauto #107
Samoin nelosella pyörii parhaillaankin KA #109, kun taas linjalla 70 on ringissä #80, kaikkien firman sähkö-telien ollessa kuitenkin linjalla.
KA #96 ei ole vielä linjalla näyttäytynyt, mutta sen sisarautot ovat molemmat tien päällä tienaamassa: #97/4 ja #98/41.
 
Takaisin
Ylös